50 کودک در بین قربانیان کودتای میانمار

به گزارش تور انگلیس، درحالی تعداد کشته های میانمار به بالای 700 نفر رسیده که در بین قربانیان 50 کودک دیده می گردد.

50 کودک در بین قربانیان کودتای میانمار

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، طبق آخرین آمار دستکم 50 کودک در اعتراضات میانمار کشته شده اند.

تعداد مرگ و میر ناشی از خشونت نیروهای امنیتی به 710 نفر افزایش یافته است.

درپی ادامه خشونت های ارتش مخالفان کودتای نظامیان در میانمار امروز (سه شنبه) با لغو جشن های سال جدید و حضور در خیابان های این کشور نسبت به کودتای اول فوریه اعتراض کردند.

تعطیلات 5 روزه سال جدید که تینگیان نامیده می گردد معمولات با دعا و تمیز کردن تصاویر بودا در معابد جشن گرفته می شد که سال جاری با حضور همراه با سکوت معترضان در خیابان های میانمار شکل تازه ای به خود گرفت.

یکی از معترضان در توییتر نوشت: سال جاری تینگیان را در میانمار جشن نمیگیریم زیرا بیش از 700 نفر از برادران بی گناه ما کشته شدند.

طی روزهای اخیر نیز 19 نفر در میانمار به جرم قتل یک دستیار افسر ارتش این کشور به اعدام محکوم شدند. تلویزیون میاوادی، متعلق به ارتش میانمار روز آدینه این خبر را گفت. این اولین مجازات اعدام اعلام شده به صورت علنی از کودتای اول فوریه و سرکوب معترضان از سوی ارتش میانمار به شمار می رود.

حاکمان نظامی میانمار که با سرنگونی دولت اکنون قدرت را در دست دارند روز آدینه گفتند که اعتراضات به ارتش درحال کاهش است زیرا مردم خواهان صلح هستند و ارتش نیز در نظر دارد ظرف مدت دو سال انتخابات جدیدی برگزار کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 940

به "50 کودک در بین قربانیان کودتای میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 کودک در بین قربانیان کودتای میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید