9 نکته مهم که برای خرید میز و صندلی ناهارخوری باید بدانید

به گزارش تور انگلیس، میز غذاخوری قلب تپنده یک خانه است. فرقی ندارد قرار است غذا بخورید یا درباره موضوع مهمی صحبت کنید، بالاخره همه دور میز غذاخوری جمع می شوید. پس می بینید که یکی از مهم ترین بخش های مبلمان خانگی، همین میز و صندلی ها هستند. پس باید برای انتخاب و خرید آن حسابی وقت صرف کنید تا هر بار که پشت آن می نشینید بتوانید لذت ببرید.

9 نکته مهم که برای خرید میز و صندلی ناهارخوری باید بدانید

در این مطلب از خبرنگاران مگ قصد داریم نکاتی که باید برای خرید یک میز غذاخوری خوب در نظر بگیرید را به شما بگوییم و با هم پرفروش های بازار را هم آنالیز کنیم.

در این مطلب می خوانید:

نکاتی که باید برای خرید میز غذاخوری در نظر بگیرید

1. جنس میز و صندلی ها

2. مقدار اتاق

3. احتیاجهای شما

4. بودجه

5. هماهنگی با دکوراسیون

6. نگهداری آسان

7. رنگ

8. بخش های مورد احتیاج

9. واقعا به میز غذاخوری احتیاج دارید؟

10 میز و صندلی غذاخوری پرفروش در بازار ایران

نکاتی که برای خرید میز غذاخوری باید در نظر بگیرید

بهتر است برای خرید میز و صندلی غذاخوری، به غیر از ظاهر، به موارد زیر هم هم دقت کنید تا مدتی پس از خرید از انتخاب خود پشیمان نشوید.

1. جنس میز و صندلی ها

انتخاب جنس میز و صندلی غذاخوری در ظاهر کمی سخت است، مخصوصا وقتی قرار است عواملی مثل قیمت و ظاهر را هم در نظر بگیرید. اما این موضوع مهمی است که توصیه می کنیم حتما به آن توجه کنید. در ادامه توضیحات کافی در خصوص تمام موادی که در ساخت میز غذاخوری به کار برده می گردد را آورده ایم تا کار برایتان آسان تر گردد.

چوب

فرض را بر این می گذاریم که قرار است سال های طولانی از میز غذاخوری بهره ببرید. پس اگر در پی سرویسی هستید که یک عمر برایتان کار کند، یک میز چوبی انتخاب مناسبی است. اگر نمی توانید میز تمام چوب خریداری کنید حداقل باید در پی میزی باشید که قسمت رویی، یعنی آن بخشی که بیشترین استفاده را دارد، از چوب ساخته شده باشد. چوب های ساج، گل رز، ساتن، کاج و چوب درختان بومی هند برای میز ناهارخوری مناسب هستند.

نقات قوت:

  • با دوام است.
  • تعمیر آن آسان است.

نقاط ضعف:

  • با گرما یا رطوبت منبسط و منقبض می گردد.
  • خراشیدگی و سائیدگی روی آن معین می گردد.
  • نسبت به سایر اجناس گران تر است.

شیشه

در ساخت میز شیشه ای از مدل های مختلف شیشه استفاده می گردد. از شیشه شفاف گرفته تا مات و طرح دار در میزهای شیشه ای به چشم می خورد. اگر اتاق نور طبیعی کمی دارد یا نورپردازی اتاق به شکلی است که همواره کم نور است، میز شیشه ای انتخاب خوبی برای شما است. شیشه به راحتی نور را از خود عبور می دهد و با ایجاد درخشندگی، فضای اتاق را زیباتر می نماید.

نقاط قوت:

  • ارزان است.
  • با نگهداری مناسب، تا چندین دهه دوام می آورد.

نقاط ضعف:

  • به راحتی لکه می گردد و اثر انگشت روی آن باقی می ماند.
  • ممکن است بر اسر گرما ترک بخورد.

سنگ

میزهای ساخته شده از سنگ های مثل مرمر، کامپوزیت و کوارتز و بعلاوه میزهای سیمانی به فضای داخلی شما زیبایی خاصی می بخشند. اما تعمیر و نگهداری آن ها سخت و هزینه بر است. هر بار که این میزها را تمیز می کنید باید به صورت کامل آب بندی شوند و همین موضوع کار را کمی سخت می نماید.

نقاط قوت:

  • محکم و بادوام است.

نقاط ضعف:

  • بسیار متخلخل، با ظرفیت جذب لکه است.
  • می تواند تراشه تراشه گردد و اصلاح آن سخت است.
  • میزهای ساخته شده از سنگ های خاصی مثل مرمر می توانند خیلی گران قیمت باشند.

لمینیت

از لمینیت به عنوان یک روکش زیبا برای میزهای ساخته شده از MDF و تخته سه لا استفاده می گردد. این میز و صندلی ها ارزان قیمت هستند، اما به همان مقدار هم دوام و طول عمر پایینی دارند.

نقاط قوت:

  • احتیاج به نگهداری کمی دارد.
  • در برابر ایجاد لکه مقاوم است.

نقاط ضعف:

  • معمولا در دسته مبلمان بی کیفیت قرار می گیرد.

فلز

میز غذاخوری فلزی محکم و بادوام است و می توان گفت یکی محبوب ترین مواد برای ساخت پایه های میز به شمار می رود. این میزها و پایه ها معمولا از جنس های فولاد ضدزنگ، روی و برنج ساخته می شوند و در برخی مواقع با رنگ یا لاک پرداخت می شوند.

نقاط قوت:

  • به راحتی آسیب نمی بیند.
  • ارزان تر از چوب است.

نقاط ضعف:

  • درخشش زیادی دارد که باعث دیده شدن کوچک ترین لکه ها و اثر انگشت می گردد.
  • به تمیزکننده های خاص احتیاج دارد.
  • کوچک ترین خراش روی فلزهای رنگ شده کاملا دیده می شوند و باید برای تعمیر دست به کار شوید.

2. مقدار اتاق

این قانون طلایی رابه خاطر بسپارید: میز غذاخوری باید متناسب با مقدار اتاق انتخاب گردد

حداقل فاصله مناسب بین میز غذاخوری و دیوارهای اطراف 1 متر است. ممکن است یک میز به نظرتان با فضای اتاق متناسب به نظر بیاید اما وقتی آن را به خانه می برید ببینید که تمام فضا را پر نموده و به سختی می توانید پشت آن بنشینید. پس بهتر است به جای تصور میز در اتاق، مقدار های دقیق اتاق را داشته باشید تا در زمان خرید بتوانید میز مناسبی را انتخاب کنید.

3. احتیاجهای شما

قبل از خرید این سوالات را از خودتان بپرسید:

  • چرا می خواهید میز غذاخوری خریداری کنید؟
  • قرار است روی آن از مهمان ها پذیرایی کنید یا برای صرف غذا در کنار خانواده به آن احتیاج دارید؟
  • معمولا میزبان چند نفر هستید؟

وقتی به این سوالات پاسخ بدهید انتخاب شکل و مقدار میز غذاخوری راحت تر است. میز چهارگوش و مستطیل امکان قرار دادن صندلی ها را محدود می نماید و فقط چند صندلی معین در هر ضلع آن جای می گیرد. اما دور یک میز دایره یا بیضی تعداد زیادی صندلی قرار می گیرد و با آن به راحتی می توانید از تعداد زیادی مهمان پذیرایی کنید.

به این نکته هم توجه کنید که باید شکل ظاهری میز با شکل اتاق شما در تناسب باشد. یک میز مستطیل یا بیضی برای اتاق های مستطیلی و طولانی مناسب است اما یک میز مربع یا دایره، برای اتاق های کوچک یا قرار گرفتن در کنار یک مبلمان ساده مناسب است.

اگر فکر می کنید ممکن است گاهی میزبان تعداد زیادی از افراد باشید اما فضای کافی برای قرار دادن میز غذاخوری بزرگ ندارید، پیشنهاد ما به شما خرید یک میز تاشو یا میزی با قابلیت اضافه کردن سطح قابل استفاده است.

وقتی مهمان ندارید یا تعداد مهمان ها کم است می توانید بخش هایی از میز را جدا کنید یا از قسمت لولا خم کنید تا میز کوچک گردد. در زمان هایی هم که به میز بزرگ احتیاج دارید، به راحتی بخش ها حذف شده با به بخش اصلی اضافه می کنید.

4. بودجه

عوامل مختلفی مثل مقدار، جنس، سبک و مدل ساخت در معین قیمت میز غذاخوری موثر هستند. اگر محدودیتی در بودجه دارید بهتر است دلایل خرید میز و صندلی را به دو دسته ضروری و مجذوب کننده تقسیم کنید، بعد دوباره آن ها را آنالیز کنید و ببینید کدام یک اولویت بالاتری دارند. با این کار می توانید مهم ترین دلایل خرید میز را جدا نموده و براساس آن مدل، جنس و مقدار میز مورد نظرتان را، بر اساس بودجه ای که در اختیار دارید، انتخاب کنید.

اگر با استفاده از وسایل دست دوم مسئله ای ندارید و محدودیت بودجه هم دارید، خرید یک میز غذاخوری دست دوم انتخاب خوبی برای شما است. البته اگر اهل تعمیرات وسایل قدیمی نیستید بهتر است سراغ میز و صندلی های چوبی نروید. چون مطمئنا خراش ها و لکه هایی روی آن ایجاد شده که ظاهرش را تغییر داده و باید حسابی به آن رسیدگی کنید. یک میز چوبی قدیمی می تواند فضای خانه را گرم و صمیمی نماید اما باید به مواردی که گفتیم حسابی دقت کنید.

5. هماهنگی با دکوراسیون

بهتر است میز غذاخوری با دکوراسیون یکپارچه و متناسب باشد تا زیبایی خانه یا اتاق غذاخوری از بین نرود. قبل از نهایی کردن انتخاب تان حتما به سبک دکوراسیون خانه فکر کنید.

6. نگهداری آسان

اگر در پی یک میز غذاخوری کم هزینه می شد باید به غیر از جنس، به قطعات آن هم توجه کنید. به زیر میز و صندلی نگاه کنید و اتصال ها را آنالیز کنید. اگر قلاب ها اتصالات زیاد هستند نشانه ساختار ضعیف آن است.

اگر میز و صندلی ها استحکام کافی ندارند، با یک دست زدن ساده می لرزند یا در اتصالات خود شکاف هایی دارند، بهتر است از خرید آن صرف نظر کنید چون هزینه نگهداری خیلی زیادی دارند و ممکن است زمان خیلی کوتاهی در خانه شما دوام بیاورند.

7. رنگ

یک دست میز و صندلی با رنگ روشن یا رنگ های شاد می تواند حال و هوای خانه را تغییر دهد اما در انتخاب رنگ مراقب باشید. رنگ ها با ترندهای مد دکوراسیون بالا و پایین می شوند و ممکن است رنگ انتخابی شما مدت کوتاهی بعد از خرید، از ترند خارج گردد. اگر دوست دارید از وسایل رنگی بهره ببرید به سراغ رنگ های اصلی مثل قرمز، آبی و زرد بروید.

این رنگ ها در تمام پالت های رنگی که هر سال مد می شوند وجود دارند. البته وقتی پای رنگ به میان می آید که قصد خرید میز غذاخوری لمینیت را داشته باشید یا تصمیم بگیرید میز چوبی را رنگ کنید. به هر حال بهتر است در خصوص رنگ با احتیاط عمل کنید.

8. بخش های مورد احتیاج

تصمیم بگیرید که واقعا به چه قطعاتی احتیاج دارید. ببینید آیا به یک میز غذاخوری با صندلی هایش احتیاج دارید یا فقط یک میز برایتان کافی است و صندلی ها را در خانه دارید. اگر یک دیوار خالی دارید می توانید یک نیمکت یا صندوق را در کنار دیوار قرار دهید و میز غذاخوری را روبه روی آن بگذارید. به این ترتیب فقط به یکی دو صندلی برای سمت آزاد میز احتیاج دارید. اگر آن صندلی ها را هم در خانه دارید پس احتیاجی به خرید یک ست کامل غذاخوری نیست و یک میز تک برای شما بسیار مناسب است. با این کار در هزینه ها هم صرفه جویی می کنید.

9. واقعا به میز غذاخوری احتیاج دارید؟

شاید اولین سوالی که باید از خود بپرسید همین سوال باشد. اصلا به میز غذاخوری احتیاج دارید؟ واقعا چند وعده غذایی را سر میز می خورید؟ اگر تنها زندگی می کنید و ترجیح می دهید در زمان صرف غذا فیلم ببینید، خرید میز غذاخوری دور ریختن پول است؛ چون شما می توانید روی مبلی که جلوی تلویزیون قرار گرفته است بنشینید و در حین تماشای فیلم غذا بخورید! پس اگر واقعا جوابتان به این سوال مثبت است، به سراع آنالیز 8 مورد دیگری که گفتیم بروید.

معرفی 10 میز و صندلی غذاخوری پرفروش در بازار ایران

اگر قصد خرید میز غذاخوری را دارید حتما در پی سرویس هایی می شد که رضایت خریداران از آن ها بیشتر بوده است چون می توانید از کیفیت و دوام آن ها مطمئن باشید. در این بخش 10 سرویس میز و صندلی غذاخوری پرفروش در بازار ایران را با هم آنالیز می کنیم.

1. میز و صندلی 4 نفره - مدل Ro-005

این سرویس غذاخوری به شکل گرد طراحی شده و صندلی های آن کاملا زیر میز جای می گیرند. تمام فضایی که این سرویس اشغال می نماید کمتر از 1 متر مربع بوده و به همین علت برای خانه های کوچک و میانه مناسب است. از جنس چوب روس درجه 1 ساخته شده و ضدموریانه است، پس می توانید در منطقه ها مرطوب یا کویری به راحتی از آن بهره ببرید.

میز و صندلی ناهارخوری 4 نفره مدل Ro-005

8 %

2,890,000

2,650,000 تومان

مشاهده و خرید

2. میز و صندلی غذا 2 نفره - مدل تاشو

این میز و صندلی غذاخوری برای خانه های کوچک یا استفاده در تراس و بالکن مناسب است. شما می توانید بعد از استفاده، همه قطعات را تا کنید و به راحتی در فضای خالی پشت مبل یا کنار کمد قرار دهید. این سرویس از چوب ساخته شده و با تمام سبک های دکوراسیون هم خوانی دارد.

میز و صندلی ناهاخوری 2 نفره مدل تاشو چوبی

1,340,000 تومان

مشاهده و خرید

3. میز و صندلی 4 نفره - مدل el

اگر هوادار سبک دکوراسیون ترکیبی چوب و فلز هستید این سرویس مناسب شما است. میز غذاخوری مستطیل شکل است، در یک طرف آن یک نیمکت و در یک طرف دیگر 2 صندلی مربعی شکل قرارا می گیرد. این سرویس را می توانید به راحتی نزدیک به دیوار قرار دهید و نیمکت را به دیوار بچسبانید.

رنگ پایه های فلزی کوره آی الکترواستاتیک است و در برابر زنگ زدگی و خراشیدگی مقاومت بالایی دارد. روکش چوب میز و صندلی ملامین است و به راحتی تمیز می گردد.

میز و صندلی ناهارخوری 4 نفره مدل el

2,950,000 تومان

مشاهده و خرید

4. میز و صندلی غذاخوری 4 نفره - مدل کانیون

این سرویس هم مثل سرویس قبلی با دکوراسیون هایی به سبک ترکیبی چوب و فلز هماهنگ است. از ترکیب فلز و MDF ساخته شده و رنگ بخش های فلزی آن ضدزنگ و خراشیدگی است. فضایی کمتر از 1 متر مربع اشغال می نماید، پس انتخاب خوبی برای افرادی است که خانه کوچکی دارند.

میز و صندلی ناهارخوری 4 نفره مدل کانیون کد A01

3,100,000 تومان

مشاهده و خرید

5. میز و صندلی غذاخوری 4 نفره - مدل آرین

پنجمین میز غذاخوری محبوب در بازار از جنس MDF ساخته شده و به شکل دایره است. پایه های این سرویس از چوب و رویه میز MDF است. 4 صندلی این سرویس هم با پایه های چوبی که بست فلزی دارند ساخته شده و قسمت نشیمن و پشتی آن کاملا نرم و از جنس پارچه است.

میز و صندلی ناهارخوری چهارنفره صنایع تولیدی راحت نشین آفا فیاضی مدل آرین

2,650,000 تومان

مشاهده و خرید

6. میز و صندلی غذاخوری 4 نفره - مدل Ro-006

اگر در پی یک ست میز غذاخوری چوبی کلاسیک می شد بهتر است این سرویس را انتخاب کنید. این میز غذاخوری چهارنفره از جنس چوب ساخته شده و فقط قسمت نشیمن صندلی ها لایه ای اسفنجی با روکش پارچه ای است. چوب این سرویس به شکلی روکش شده که بافت چوب کاملا معین است. این سرویس فضایی کمتر از 1 متر مربع اشغال می نماید و برای خانه ها و اتاق های کوچک مناسب است.

میز و صندلی ناهارخوری 4 نفره گالری چوب آشنایی مدل Ro-006

8 %

3,850,000

3,530,000 تومان

مشاهده و خرید

7. میز و صندلی غذاخوری 2 نفره - مدل Ti-657

شاید کوچک ترین سرویس غذاخوری بازار همین سرویس باشد. یک میز غذاخوری نیم دایره همراه با 2 صندلی مثلثی که کاملا زیر میز قرار می گیرند. حتی اگر متراژ خانه شما کمتر از 50 متر هم باشد می توانید از این سرویس بهره ببرید. قسمت نشیمن صندلی ها از اسفنج و پارچه است و پایه ها و پشتی آن کاملا از چوب ساخته شده است. صفحه میز هم از جنس MDF است اما برای استحکام بیشتر پایه های آن هم از جنس چوب ساخته شده است.

میز و صندلی ناهارخوری 2 نفره گالری چوب آشنایی مدل Ti-657

7 %

2,450,000

2,280,000 تومان

مشاهده و خرید

8. میز و صندلی غذاخوری 3 نفره - مدل LAHS

یک میز غذاخوری کلاسیک با طراحی ظاهری میز و صندلی ها به سبک لهستانی که برای استفاده 3 نفر مناسب است. صفحه میز دایره ای شکل آن از MDF ساخته شده و پایه ها، همراه با تمام قسمت های صندلی ها، چوبی است.

میز و صندلی ناهارخوری 3 نفره مدل LAHS کد 02

5 %

3,700,000

3,515,000 تومان

مشاهده و خرید

9. میز و صندلی غذاخوری 2 نفره - مدل ژینوس

این میز و صندلی خاص و زیبا از ترکیب چوب، فلز و شیشه ساخته شده و به راحتی با هر سبک دکوراسیون داخلی هماهنگ می گردد. جنس پایه های میز و صندلی از فلز است. بخش های نشیمن و پشتی صندلی از چوب و صفحه میز از شیشه ساخته شده است. شما می توانید از این سرویس زیبا هم در خانه و هم در تراس بهره ببرید.

میز و صندلی ناهارخوری دو نفره مدل ژینوس

4 %

2,600,000

2,490,000 تومان

مشاهده و خرید

10. میز و صندلی غذاخوری 6 نفره - مدل ماهور

این سرویس 6 نفره زیبا در رتبه دهم فهرست پرفروش های بازار قرار گرفته است. جنس تمام قسمت های میز و صندلی ها از چوب راش است و قسمت نشیمن و پشتی صندلی ها با اسفنج و پارچه پوشیده شده است. پایه های میز و صندلی خراطی شده است، پس اگر به کارهای کلاسیک در فضای مدرن علاقه دارید، خرید این میز غذاخوری را به شما توصیه می کنیم.

پاسخ به چند پرسش پرتکرار

میز ناهار خوری ارزان قیمت چی بخریم؟

از بین تمام مدل های میز غذاخوری معرفی شده، میزهای ساخته شده از MDF پایین ترین قیمت را دارند. شما می توانید در زمان خرید از بین مدل های متنوع ساخته شده از MDF انتخاب کنید.

میز ناهار خوری نو را از کجا بخریم؟

برخی از فروشگاه های مبلمان خانگی آخرین مدل میز و صندلی غذاخوری را موجود دارند. اما اگر می خواهید تمام بازار را آنالیز کنید و نوترین مدل ها را ببینید می توانید در فروشگاه خبرنگاران عبارت میز و صندلی ناهارخوری را جست وجو نموده و با یاری فیلترهای موجود، نوترین مدل های بازار را ببینید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 بهمن 1401 بروزرسانی: 7 بهمن 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1549

به "9 نکته مهم که برای خرید میز و صندلی ناهارخوری باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 نکته مهم که برای خرید میز و صندلی ناهارخوری باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید