آشنایی با واحد پول کره جنوبی

به گزارش تور انگلیس، واحد پول کره جنوبی وون (Won) که در بازارهای جهانی با نماد KRW شناخته می شود. بالاترین سکه در کره جنوبی سکه 500 وونی یا او بگ وون است.

آشنایی با واحد پول کره جنوبی
اقتصاد کرهٔ جنوبی، چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا و سیزدهمین در جهانست. کرهٔ جنوبی دومین رشد سریع اقتصادی جهان در 4 دههٔ اخیر را دارا می باشد. این پیشرفت قابل توجه که کرهٔ جنوبی را در کمتر از نیم قرن بدل به کشوری پیشرفته و ثروتمند نمود، اغلب معجزهٔ رودخانهٔ هان نامیده می شود و در مجامع بین المللی صفت ببر آسیا را برای این کشور به ارمغان آورده است. آشنایی با واحد پول کره جنوبی و روابط تجاری این کشور می تواند زمینه را برای وارد و یا صادر کردن هر چه بهتر محصولات کره ای و ایرانی فراهم کند.

واحد پول کره جنوبی چیست؟در حال حاضر واحد پول کره جنوبی وون (won , 원) بوده و سمبل وون ₩ می باشد همچنین این واحد پولی با کد KRW در بازارهای جهانی شناخته می شود. در این کشور سکه های یک ، پنج ، ده ، پنجاه ، صد و پانصد وونی و اسکناس های هزار ، پنج هزار ، ده هزار و پنجاه هزار وونی رایج است.

تاریخچه واحد پولی در کره جنوبیدر سال 1633 مون (mun , 문) در قالب سکه هایی از جنس مس و برنز به عنوان واحد کره جنوبی معرفی گردید و این واحد پولی تا 2 قرن به جا ماند تا سال 1892 که جایش را به یَنگ (yang , 양) کره ای داد. در سال 1902 وون (won , 원) به عنوان واحد پولی رسمی کره جنوبی معرفی گشت و هر وون معادل 5 ینگ بود.

در سال 1909 بانک کره تاسیس شد ولی بعد از اینکه کره تحت سلطه ژاپن قرار گرفت نام این بانک به بانک چوسان (조선 ، joseon) تغییر کرد و طبق قانون ژاپن کره مجبور شد واحد پولی کشور را به ین ژاپنی تغییر بدهد که در پی جنگ جهانی دوم در سال 1945 دوباره وون جایگزین ین گشت. در سال 1953 هوان (hwan , 환) (با میزان هر هوان برابر صد وون) جای وون را گرفت و در سال 1962 وون به واحد پول رسمی کشور بازگشت که البته تغییراتی را به همراه داشته و هر وون معادل ده هوان شد.

سکه های رایج در کره جنوبیسکه 10 وونی در زبان کره ای یا هانگومال یا هانگوگا شیب وون (shib won) نامیده می شود.

سکه 50 وونی که او شیب وون (o shib won) نامیده می شود.

سکه 100 وونی یا بگ وون (beg(Baeg) won) است.

سکه بعدی 500 وونی یا او بگ وون (o beg won) است و بالاترین سکه رایج در کره است.

نسبت تبدیل وون به دیگر واحدهای پولی جهان 1134 وون کره جنوبی: 1 دلار آمریکا

1354 وون کره جنوبی: 1 یورو

1541 وون کره جنوبی: 1 پوند انگلستان

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1273

به "آشنایی با واحد پول کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با واحد پول کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید