اطلاعاتی جالب درباره فواید سبزیجات

به گزارش تور انگلیس، یک متخصص تغذیه از برترین سبزیجات که برای سلامتی فواید فراوانی دارند، سخن گفت.

اطلاعاتی جالب درباره فواید سبزیجات

به گزارش خبرنگار ،، پایگاه آمریکایی Eat This, Not That در گزارشی به برترین سبزیجات برای خوردن طبق توصیه یک متخصص تغذیه پرداخت.

این پایگاه در گزارش خود به نقل از این متخصص تغذیه نوشت: کلم بروکلی، کلم پیچ و کلم غنچه (که به آن کلم بروکسل هم می گویند) تنها، تعدادی از سبزیجات دلچسب هستند که در یک گروه بزرگتر از محصولات به نام سبزیجات چلیپایی رده بندی می شوند.

او در ادامه گفت: من به اسم یک متخصص رژیم غذایی، از خوردن سبزیجات گوناگون دفاع می کنم، اما اگر مجبور بودم تا میان آن ها تبعیض قائل شوم، سبزیجات چلیپایی (که به آن سبزیجات صلیبی هم می گویند) گزینه نخست من برای برترین سبزیجات بود. این سبزیجات سرشار از مواد مغذی و فیبر بوده و دارای اثرات ضد سرطانی هستند.

بر پایه این گزارش، سبزیجات چلیپایی دارای ویتامین های محلول در آب و محلول در چربی هستند؛ یعنی ویتامین های C، A، E و K در آن ها یافت می گردد. ویتامین C در تشکیل کلاژن یاری نموده و سبب می گردد تا مو ها، پوست و ناخن های شما سالم رشد نمایند.

ویتامین های محلول در چربی A، E و K یاری می نمایند تا سیستم ایمنی بدن مورد حمایت قرار گرفته و فرایند ضد پیری را تقویت می نمایند. پس از این رو، طیفی از این سبزیجات را بخورید تا در سال های آینده سالم بمانید.

سبزیجات چلیپایی بخشی از خانواده کلم ها هستند. این طبقه از سبزیجات به علت داشتن فیبر زیاد و اینکه نقشی حیاتی را در سلامتی دستگاه گوارش ایفا می نمایند، معروف هستند. اگر شما فکر می کنید هضم این سبزیجات سخت است، این مسئله بخاطر فیبر بالای آن هاست؛ پس سعی کنید به جای خام خوردن آن ها، این سبزیجات را بپزید.

سبزیجات خانواده کلم ها (براسیکا) بعلاوه به سم زدایی شناخته می شوند. شما می توانید توانایی طبیعی بدن خود برای از میان بردن سموم را با افزودن این سبزیجات به رژیم غذایی تان تقویت کنید.

سبزیجات چلیپایی بعلاوه دارای خواص ضد سرطانی هستند. این سبزیجات حاوی گلوکوزینولات هستند که با کاهش خطر سرطان به واسطه خنثی سازی سلول های سرطانی بدن در ارتباط هستند. برای همین تعجبی ندارد که سبزیجات چلیپایی، به اسم برترین سبزیجات معرفی می شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1118

به "اطلاعاتی جالب درباره فواید سبزیجات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعاتی جالب درباره فواید سبزیجات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید