مضرات مرگبار خوردن مغز هسته زردآلو

به گزارش تور انگلیس، خبرنگاران : شاید تا به امروز خبرهای ضد و نقیضی درمورد مضرات و فواید خوردن مغز هسته زردآلو شنیده باشید. اما آیا خوردن مغز هسته زردآلو برای ما ضرر دارد یا مفید است؟

مضرات مرگبار خوردن مغز هسته زردآلو

به گزارش خبرنگاران به نقل از نمناک ،هسته زردآلو حاوی، آمیگدالین است، که برای ساخت داروی درمان سرطان به نام لتریل از آن استفاده می گردد این دارو اجازه مصرف در آمریکا را ندارد، ولی آمیگدالین موجود در هسته زردآلو، به اسم داروی مکمل فروخته می گردد. در حالی که تحقیقات آزمایشگاهی پیشنهاد داده است که آمیگدالین خاصیت ضد سرطانی دارد، کلینیک آزمایشیِ موسسه ملی سرطان این ماده را موثر نمی داند.

در ضمن مصرف آمیگدالین، گلیکوزید سیانوژن، ممکن است باعث مسمومیت سیانیدی گردد زمانی که شما غذاهایی که حاوی گلیکوزید سیانوژن هستند، می خورید، با آنزیم های بدن شما واکنش نشان می دهند و هیدروژن سیانید رها می گردد.

در مجموع مغز هسته زردآلو به علت داشتن آمیگدالین به شدت برای بدن مضر است و مصرف آن توصیه نمی گردد چرا که خوردن مغز هسته زردآلو مضر است. بعلاوه هسته این میوه حاوی آمیگدالین است که در بدن به فراوری ماده ای تحت اسم سیانید می انجامد که مانند سیانور عمل نموده و ممکن است در افراد اختلال تنفسی، فلج و حتی مرگ را منجر گردد و عوارض جانبی دارد شامل :

عوارض جانبی ملایم

زمانی که هسته زردآلو می خورید، اثرات ملایم مسمومیت سیانیدی که شما تجربه می کنید ، سردرد ، حالت تهوع، استفراغ و احساس گیجی است.

نظر متخصصین موسسه MSKCC، بر این است که، علائم نگران نماینده بیشتر که به مسمومیت سیانیدی مربوط است، شامل سطح هوشیاری پایین، سیانوز(کبود شدن پوست، ناخن و لب ها به علت کمبود اکسیژن)، افتادگی پلک چشم، و فشار خون پایین است.

این مسمومیت، بعلاوه موجب آسیب به اعصاب بدن هم می گردد برای مثال، اندرو ویل ، پزشک و موسس مرکز پزشکی جامع در آریزونا، توصیه می نماید که شما ممکن است به علت آسیب عصبی، در راه رفتن مشکل داشته باشید .مسمومیت سیانیدی، احتمال آسیب به کبد را هم دارد.

کما و مرگ

بر طبق نظریه موسسه MSKCC، مسمومیت شدید سیانیدی ،می تواند منجر به کما و مرگ هم گردد ، مصرف هسته زردآلو و ویتامین C، به طور همزمان اندازه سیانید آزاد شده در بدن شما را افزایش می دهد، که بنا بر گفته جامعه سرطان آمریکا، اثرات سمی آن را چند برابر می نماید.

مغز هسته زردآلو را همزمان با چه میوه هایی نباید خورد؟

دکتر ویل می گوید :اثرات جانبی آمیگدالین با خوردن هلو، کرفس، جوانه گندم و هویج هم چند برابر می گردد این، بدین علت است که این سبزیجات حاوی آنزیمی هستند که آزاد شدن سیانید را در بدن فعال می نمایند.

کارشناسان موسسه ASC، پیشنهاد می دهند که زنان باردار یا مادران شیرده، از خوردن هسته زردآلو یا سایر موادی که منبع آمیگدالین هستند ،به علت ایجاد مسمومیت سیانیدی ، خودداری نمایند.

خوردن مغز هسته زردآلو برای درمان سرطان

آن ها بعلاوه اعلام نموده اند که استفاده از این درمان به جای درمان های مرسوم برای سرطان اشتباه است، زیرا استفاده از روش های درمانی اثبات نشده، خطرات جدی برای سلامتی دارد.

بر اساس یک بازبینی که به وسیله ASC در سال 1991 اجرا شده است، استفاده از هسته زردآلو برای درمان سرطان، به تئوری که به وسیله شیمیدانی به نام ارنست تی کرب در سال 1920 پیشنهاد داده شده بود، ربط دارد؛ کرب ،عصاره هسته زردآلو را برای درمان سرطان امتحان نموده بود اگرچه ASC، ثابت نموده است که این دارو برای استفاده به وسیله مردم خیلی سمی است.

نکاتی در خصوص خرید و مصرف میوه زردآلو

زردآلوهایی که رنگ نارنجی تیره دارند، حاوی بتاکاروتن بیشتری هستند، این ماده در جلوگیری از ابتلا به سرطان، کاهش خطر بروز بیماری های قلبی، سکته، آب مروارید بسیار مؤثر است، از شب کوری در سالمندان هم تا حد بالایی می کاهد پس حتما میوه مورد نظر خود را از بین زردآلو های رسیده انتخاب کنید. پتاسیم موجود در میوه زردآلو به بهبود شرایط سلامت سالمندان و بعلاوه به بهبود افسردگی در آنها یاری می نماید.

زردآلود را ترجیحاً به صورت روزانه خریداری شده و ظرف دو روز میل کنید.

زردآلوهای نرم، گوشتی و تازه برای مصرف انتخاب نموده و به هیچ اسم زردآلود با رنگ زرد روشن را خریداری نکنید، چراکه دارای ترکیبات گوگردی است.

میوه زردآلو حتماً داخل یخچال و در کیسه پلاستیکی قرار داده شده نگهداری گردد و بچه ها فقط انواع رسیده آن را مصرف نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1070

به "مضرات مرگبار خوردن مغز هسته زردآلو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مضرات مرگبار خوردن مغز هسته زردآلو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید