افزایش چشمگیر هزینه های نظامی اعضای ناتو در دوران بحران کرونا

به گزارش تور انگلیس، بر اساس گزارش سالانه ائتلاف نظامی ناتو کشورهای عضو این ائتلاف در سال 2020 و با وجود خسارت های اقتصادی حاصل از کرونا هزینه های نظامی را به طرز چشمگیری افزایش دادند.

افزایش چشمگیر هزینه های نظامی اعضای ناتو در دوران بحران کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، بسیاری از کشورهای عضو ناتو هزینه های نظامی خود در دوران کرونا را به طرز چشمگیری افزایش داده اند.

آمریکا سال هاست به بسیاری از کشورهای عضو ناتو برای افزایش هزینه های نظامی در این ائتلاف نظامی فشار وارد می نماید.

حالا گزارش سالانه منتشر شده توسط ائتلاف نظامی ناتو نشان می دهد که در سال 2020 علی رغم خسارت های مالی گسترده به دلیل بحران کرونا حدود 1.1 تریلون دلار آمریکا (930 میلیارد یورو) در زمینه دفاعی هزینه شده است. این در مقایسه با سال قبل از آن یک افزایش واقعی 2.7 درصدی را نشان می دهد.

بر اساس گزارش سالانه ائتلاف نظامی ناتو در مجموع 11 کشور عضو ناتو از جمله فرانسه، نروژ و اسلواکی هزینه های نظامی خود را به هدف مد نظر ناتو یعنی افزایش هزینه های نظامی به 2 درصد فراوری ناخالص ملی رسانده اند.

بر این اساس آلمان با هزینه های نظامی 1.56 درصد فراوری ناخالص داخلی در ائتلاف نظامی ناتو هنوز به هدف مد نظر این ائتلاف نظامی نرسیده است. با این همه هزینه های نظامی آلمان در ناتو از 46.9 میلیارد یورو درسال 2019 به 51.6 میلیارد یورو در سال 2020 افزایش پیدا نموده است.

آمریکا در سال 2020 با فاصله زیاد همچنان به عنوان عضوی از ناتو با بیشترین هزینه نظامی مطرح بود. هزینه نظامی آمریکا در ناتو 3.7 درصد بازده مالی این کشور و در مجموع 71 درصد تمام بودجه نظامی در این ائتلاف را شامل می گردد.

کشورهای عضو ائتلاف نظامی ناتو در سال 2014 توافق کردند هزینه های دفاعی خود را در عرض یک دهه به 2 درصد فراوری ناخالص ملی افزایش دهند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بخصوص انتقاد شدیدی به هزینه های نظامی پایین آلمان در ائتلاف نظامی ناتو وارد می کرد و این کشور را متهم می کرد که به هزینه آمریکا از خود حمایت می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 899

به "افزایش چشمگیر هزینه های نظامی اعضای ناتو در دوران بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش چشمگیر هزینه های نظامی اعضای ناتو در دوران بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید