الهام علی اف:همواره به قوانین بین المللی احترام می گذاریم

به گزارش تور انگلیس، تهران (پانا) - الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان که کشورش به تازگی به توافق آتش بس با ارمنستان دست یافته است، گفت که باکو همواره به قوانین بین المللی احترام می گذارد و هیچ چشمداشتی به خاک کشورهای دیگر ندارد.

الهام علی اف:همواره به قوانین بین المللی احترام می گذاریم

به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه خبری آر تی، علی اف در جریان ملاقات از منطقه قبادلی که در دور اخیر درگیری ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان آزاد شد، به احتیاج کشورش در حفظ یک ارتش قوی اشاره نمود و توضیح داد که باکو به پیروزی دست یافته و دشمن را از سرزمین هایش اخراج نموده است اما هیچ کس نمی تواند تضمین کند که ارمنستان دوباره به پا نخواهد خواست.

وی ادامه داد: توانایی های خود را می دانیم و دنیا نیز آن را می داند. اگر بخواهیم می توانیم هر عملیات نظامی را نه تنها در سرزمین خودمان بلکه در سرزمین ارمنستان انجام دهیم و طرف ارمنی نیز این را می داند.

رییس جمهوری آذربایجان توضیح داد که باکو قصد ندارد چنین اقدام هایی را انجام دهد زیرا همواره به قوانین بین المللی احترام می گذارد و هیچ چشمداشتی به خاک کشورهای دیگر ندارد.

علی اف توضیح داد که ارمنی ها از نتایج دور اخیر جنگ در قره باغ نتیجه گیری درست داشته باشند و اینکه اگر ارمنی ها روحیه انتقامی را حفظ نمایند با سرانجام بدی روبه رو خواهند شد.

جمهوری آذربایجان در درگیری های نظامی 44 روزه که از ششم مهر ماه شروع شد بخشی از سرزمین های تحت اشغال خود را از دست نیروهای ارمنستان در قره باغ آزاد کرد.

این درگیری های نظامی 20 آبان ماه گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان سرانجام یافت و نیروهای حافظ صلح روسیه برای نظارت بر چگونگی رعایت آتش بس در منطقه مستقر شدند .

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 752

به "الهام علی اف:همواره به قوانین بین المللی احترام می گذاریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الهام علی اف:همواره به قوانین بین المللی احترام می گذاریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید