بارش تگرگ و یخبندان کردستان را فرا می گیرد

به گزارش تور انگلیس، معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: آسمان این استان تا انتها هفته سوم فروردین در معرض ناپایداری های جوی قرار می گیرد که بارش تگرگ و کاهش دمای هوای از جمله مخاطره های آن است.

بارش تگرگ و یخبندان کردستان را فرا می گیرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، علی پناهی اضافه نمود: با توجه به پایش نقشه های هواشناسی برای استان کردستان از اواخر امروز دوشنبه 18 فروردین تا اواخرروز جمعه 22 فروردین بارش های رگباری بهاری با رعد و برق و احتمال باش تگرگ پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه طبق این پایش ها دوشنبه شب شاهد بارش های پراکنده و رگباری با احتمال رعد و برق خواهیم بود، اظهار کرد: این سامانه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه(19 و 20 فروردین) نیز فعالیت خود را به صورت بارش های پراکنده رگباری با احتمال رعد و برق و ورزش گاهی شدید باد ادامه خواهد داد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان بیان نمود: فعالیت این سامانه در روز پنجشنبه 21 فروردین با بارش قابل ملاحظه باران اغلب به صورت رگباری همراه با رعد و برق و احتمال بارش تگرگ و وزش باد ادامه دارد اما روز جمعه نیز پس از بارش های پراکنده و رگباری با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ از استان خارج می شود.

پناهی گفت: بیشترین فعالیت این سامانه در روز پنجشنبه و اغلب در نیمه غربی استان بوده و از جمله مخاطرات آن آبگرفتگی موقت و سیلابی شدن مسیل ها و کاهش کمینه دمای هوا در صبح پنج شنبه بیشتر در نیمه شمالی استان است.

وی در خصوص توصیه های هواشناسی به منظور کاهش مخاطرات این سامانه بارشی اظهار کرد: خودداری از سفرهای غیرضروری، توقف و تردد نداشتن در حاشیه رودخانه ها، عدم صعود به ارتفاعات، انجام اقدامات پیشگیرانه در خصوص کاهش اثرات سرمازدگی در باغ ها از جمله این توصیه ها است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 265

به "بارش تگرگ و یخبندان کردستان را فرا می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش تگرگ و یخبندان کردستان را فرا می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید