با آسان ترین روش افزایش فروش نرم افزار crm آشنا شوید

به گزارش تور انگلیس، در این مقاله قصد داریم 6 راه کاربردی برای افزایش فروش با CRM را به شما معرفی کنیم تا هرکدام از راهکارهایی که برایتان مناسب تر است را انتخاب کنید.

با آسان ترین روش افزایش فروش نرم افزار crm آشنا شوید

نرم افزار CRM با مدیریت عالی داده های مشتری، پیگیری های اتوماتیک، دقت پیش بینی و مروری دقیق بر آمار فروش با ویژگی های گزارش دهی داینامیک، به یک ابزار مدیریتی ارزشمند تبدیل شده است که نه تنها کار و کسب را برای شما ساده تر می کند، بلکه فروش و سودآوری را نیز افزایش می دهد.

در این مقاله قصد داریم 6 راه کاربردی برای افزایش فروش با CRM را به شما معرفی کنیم. شما می توانید با توجه به ویژگی و کاربرد نرم افزار crm خود، هرکدام از راهکارهایی که برایتان مناسب تر است را انتخاب کنید.

راهکارهای افزایش فروش از طریق crmچیست؟

مهمترین کاربرد نرم افزار crm ، افزایش فروش کسب و کار شما است. با دنبال کردن راهکارهای ساده زیر برای افزایش فروش با crm، به هدف خود نزدیکتر خواهید شد:

از CRM برای شناخت مشتریان و معرفی بهتر برند خود به آنها استفاده کنید.

فروش به مشتریان فعلی شما، 50 درصد ساده تر از فروش به مشتریان نو است.

برای هدف قرار دادن مشتریان فعلی و افزایش فروش با crm، به روش زیر عمل کنید:

  • داده های ثبت شده را از نرم افزار CRM خود تجزیه و تحلیل کنید.
  • موارد پسند و ناپسند مشتری، قدرت خرید و الگوهای خرج کردن آنها را معین کنید.
  • نیاز بعدی آنها را برای محصول یکسان یا مشابه پیش بینی کنید.
  • اکنون که نیازهای آنها را شناسایی کردید، پیشنهادات خود را با آنان در زمان مناسب و برنامه ریزی شده مطرح کنید.

    به وفادارترین مشتریان خود پاداش دهید.

    افزایش 5 درصدی بازگشت مشتری می تواند سودآوری شرکت را تا 75 درصد افزایش دهد!

    بنابراین فرض کنید که شما می توانید با پاداش دادن به مشتریان فعلی یا قبلی خود، آنها را باری دیگر برای خرید ترغیب کنید. البته توجه داشته باشید که بهتر است در این مورد بر وفادارترین مشتریان خود سرمایه گذاری کنید:

    • داده های مشتریان را از نرم افزار CRM جمع آوری کنید.
    • فهرستی از وفادارترین و سودآورترین مشتریانی که دارید تهیه کنید.
    • برای آنها ایمیل ارسال کنید و به مشتریان خود در خصوص پاداش ها و تخفیف های ویژه اطلاع دهید تا آنها احساس خاص بودن کرده و روابط با شما را بیشتر تقویت کنند.
    • این کار نه تنها باعث می شود که مشتریان شما، برای مدت طولانی تری از کسب و کار شما حمایت کنند، بلکه با بازگشت آنها کسب و کار شما پیروز تر خواهد بود.

      شرکت سامانه های مدیریت یکی از برترین ارائه دهندگان نرم افزار crm، باشگاه مشتریان و ... در ایران است. برای اطلاعات بیشتر به وبسایت سامانه های مدیریت مراجعه کنید.

      برای نتایج بهتر، سرنخ های خود (Leads) را اولویت بندی کنید.

      دلیل اصلی پیاده سازی نرم افزار CRM در وهله اول، جمع آوری و دسته بندی داده ها برای نتایج بهتر بود، اما رفته رفته، افزایش فروش با crm و حفظ مشتری به یکی از پارامترهای اصلی این نرم افزار تبدیل شد.

      سرنخ های پرورش یافته (Nurtured leads) 47 درصد خریدهای بزرگ تری نسبت به سرنخ های غیر پرورشی (Non-nurtured leads) انجام می دهند.

      • سرنخ های موجود خود را در نرم افزار CRM خود اولویت بندی کنید.
      • تمام سرنخ های مهمی که دارید را جدا کنید.
      • برای جلسات با تیم خود یادآور(Reminder) تنظیم کنید تا تمامی کارمندان از تمامی تصمیمات و فرآیندهای فروش و جذب مخاطب لحظه به لحظه آگاه شوند.
      • وظایف فوری پیش رو را برای تیم خود تنظیم کنید تا سروقت اجرا شوند.

        هر زمان که مشتریان به شما نیاز داشتند، در دسترس باشید.

        مشتریان، شما را با نحوه رسیدگی به شکایات و مشکلاتشان قضاوت می کنند.

        بنابراین بهتراست:

        • در وهله اول، وب سایت خود را به نرم افزار CRM خود لینک کنید تا داده های وبسایت نیز به نرم افزار منتقل شود.
        • گزینه مصاحبه آنلاین یا آفلاین را در داخل وبسایت، در دسترس بازدیدکنندگان قرار دهید.
        • به شکایات آنها رسیدگی کنید، با استفاده از CRM می توانید وظیفه پاسخ به سوالات و رسیدگی به شکایات را به بخش های مربوطه محول کنید.
        • سعی کنید فاصله زمانی میان مطرح شدن سوال و پاسخ دادن را کوتاه کنید، چرا که در بیشتر موارد مشتریان نو در رابطه با خدمات و یا محصولات شما اطلاعات می خواهند و در صورت عدم پاسخگویی، منصرف خواهند شد.

          از قلم نیاندازید که رسیدگی به شکایات مشتری جایگاه خوبی را برای شما در بازار ایجاد می کند، این امر ثبات طولانی مدت به کسب و کار شما می بخشد.

          پایگاه مشتریان خود را طبقه بندی کنید.

          همه مشتریان یکسان نیستند، حتی اگر محصولات یا خدمات یکسانی را دریافت کنند. درنتیجه برای انواع مختلف مشتریان، لازم است به رویکردهای متفاوتی نیاز داشته باشید. برای افزایش فروش با CRM از طریق طبقه بندی مشتریان به روش زیر عمل کنید:

          • اطلاعات و داده های مشتریان را از CRM جمع آوری کنید و مشتریان را بر اساس بودجه، سلیقه یا ترجیحات آنها طبقه بندی کنید. به این صورت می توانید برای هر گروه، پیشنهادات و پاداش های مخصوص به آن گروه را ارائه دهید.
          • این رویکرد باید پویا و همیشگی باشد. از قلم نیاندازید که مشتریان شما در صورتی وفادار خواهند شد که هراز گاهی از چنین خدماتی برخوردار شوند.

            فرآیندها را اتوماتیک کنید.

            برای کسب و کار خود یک چرخه فروش ایجاد کنید و اطمینان حاصل کنید که این چرخه داخل نرم افزار crm شما پیاده سازی شده باشد. تا حد امکان چرخه فروش را در حالت اتوماتیک قرار دهید.

            به عنوان مثال، به صورت اتوماتیک، پرداخت ها را پیگیری کنید (توجه داشته باشید که این فرایند زیرنظر شما باشد تا با تکرار پی در پی موجب آزار مشتری نشود).

            برای اعضای تیم و کارمندان خود، یادآوری اتوماتیک تنظیم کنید؛ مثلا برای شرکت در جلسات و اجرای وظایف محول شده.

            سخن پایانی

            در این مقاله، علاوه بر توضیح کاربرد نرم افزار crm، راهکارهایی برای افزایش فروش با crm به شما عزیزان ارائه دادیم که امیدواریم با اطلاعاتی که به دست آوردید، بتوانید گام های موثری در جهت افزایش بازدهی و فروش کسب و کار خود، بردارید.

            ممکن است نرم افزار CRM فعلی شما از برخی از قابلیت های ذکر شده پشتیبانی نکند، بنابراین پیشنهاد می کنیم با تحقیق و بررسی بیشتر، نرم افزار مناسب را انتخاب کنید.

            در صورتی که در خصوص راهکارهای افزایش فروش نکته ای وجود دارد که از ذکر آن در این مقاله غافل شده ایم، راضی می شویم تا آن را در قسمت نظرات زیر همین مقاله، با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 مرداد 1401 بروزرسانی: 27 مرداد 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1471

به "با آسان ترین روش افزایش فروش نرم افزار crm آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با آسان ترین روش افزایش فروش نرم افزار crm آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید