بهترین کسب و کارها برای افراد کم سرمایه چیست؟

به گزارش تور انگلیس، مهم ترین عناوین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون به رقم عیدی کارگران، ایجاد صندوق توسعه مهارت برای حمایت از کارآموزان، کاهش حجم صادرات فرش دستباف در امسال، بهترین کسب و کارها برای افراد کم سرمایه و راه اندازی اندیشکده تعاون اختصاص داشت.

بهترین کسب و کارها برای افراد کم سرمایه چیست؟

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، در هفته ای که گذشت معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد کرد با توجه به آنکه آموزشهای مهارتی مانند آموزشهای عمومی رایگان است، در بودجه سازمان آموزش فنی و حرفه ای، معافیت مالیاتی مشابه آموزش و پرورش دیده گردد .

وی با تاکید بر ایجاد ردیف اعتباری جدید برای توانمندسازی و ارتقای مهارت کارآموزانو افراد فاقد مهارت در لایحه بودجه 1399 اضافه کرد: برای توسعه المپیادهای مهارتی و امکان مشارکت در سطوح مختلف جهانی و آسیایی و منطقه ای باید ردیف اعتباری خاصی دیده گردد .

معاون وزیر کار ایجاد صندوق توسعه مهارت برای حمایت از کارآموزان مهارتی برای دسترسی به شغل متناسب با علاقه را خواهان شد و با اشاره به شرایط استخدامی کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور،گفت: باید تدبیری اندیشیده گردد تا مشابه ماده 24 قانون نحوه تأسیس و اداره مدارس غیر دولتی مصوب سال 1395 ،سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز مجاز باشد نسبت به مأمور کردن مربیان رسمی و پیمانی خود به آکادمی های فنی و حرفه ای آزاد اقدام کند .

بسیاری از فعالان و مقامات کارگری از کارفرمایان خواسته اند برای حفظ قدرت معیشت و رفاه حال خانوارهای کارگری عیدی و پاداش کارگران را تا قبل از انتها سال بپردازند تا کارگران بتوانند از این طریق مایحتاج مورد احتیاج خود را در زمان مناسب تهیه نمایند .

مبنای پرداخت عیدی کارگران مشمول قانون کار، در صورتی که یکسال کامل در محل کار فعلی خود سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، معادل حداقل دو ماه پایه حقوق و حدبیشتر سه ماه پایه حقوق محاسبه می گردد.با توجه به اینکه حداقل حقوق و دستمزد سال 98 کارگران به یک میلیون و 517 هزار تومان افزایش یافت، بنابر این عیدی کارگرانی که حقوق پایه آنها به این میزان است، سه میلیون و 34 هزار تومان خواهد بود؛ یعنی اگر پایه حقوق کارگری یک میلیون و 517 هزار تومان است با احتساب دو برابر حداقل دستمزد، سه میلیون و 34 هزار تومان و با احتساب سه برابر حداقل دستمزد، چهار میلیون و 551 هزار تومان عیدی می گیرد .

این هفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی های سراسری فرش دستباف از کاهش حجم صادرات فرش دستبافطی چهار ماهه سال جاری اطلاع داد و گفت: سال گذشته حجم صادرات ما 420 میلیون دلار بود ولی در چهارماهه سال جاری این رقم به شدت کاهش یافته و کل صادرات فرش به 30 میلیون دلار رسیده است در حالی که توانایی صادرات ما در حوزه فرش دستباف بیش از سه میلیارد دلار است .

وی بیمه قالیبافان، پیمان سپاری ارزی، تسهیل صادرات و تامین مواد اولیه را مهمترین مطالبات و احتیاجهای صنعت فرش دستباف برشمرد و گفت: در حالی که بیشتر فراوری نمایندگان فرش دستباف جزو سه دهک پایین جامعه هستند ولی متاسفانه معافیت مالیات بر ارزش اضافه کرده نصیب بعضی فراوری نمایندگان و صادرنمایندگان می گردد و به جای حمایت با تحریم داخلی روبه رو می شویم و بیش از آنکه از تحریم خارجی تاثیر بپذیریم از تحریم های داخلی ضربه می خوریم .

امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت تعاون وزارت کار و وزارت صمت از جمله رویدادهای این هفته بود.به موجب این تفاهم نامه امکان تبادل اطلاعات میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و یکپارچه سازی اطلاعات و داده ها، تسهیل ارائه خدمات به فعالین مالی و توسعه دولت الکترونیک فراهم می گردد .

دستیابی سریع و مستمر وزارت صمت به اطلاعات اشتغال شرکت های مالی با رویکرد پایش شرایط اشتغال بنگاهها در بازه های زمانی مختلف از اهداف اجرای این تفاهم نامه است .

راه اندازی اندیشکیده تعاون خبر دیگری بود که این هفته انتشار یافت .

آنطور که معاون تعاون وزیر کار گفته اندیشکده تعاون با همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی تشکیل می گردد و شناسایی و رصد چالشهای بخش تعاون مهمترین دلیل ایجاد اندیشکده تعاون بوده است .

به گفته وی در حال حاضر بخش قابل توجهی از قوانین تعاون با واقعیات اجتماعی فاصله دارند و بعضی به دلیل تعلل ها عملیاتی نشده اند اما با ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و نخبگان با دولت و حاکمیت و تعاونگران در قالب تدوین نقشه راه می توان به توسعه بخش تعاون بیش از پیش سرعت بخشید .

یک مشاور راه اندازی کسب و کار در یک برنامه تلویزیونی به کسانی که دنبال ایجاد یک کسب و کارند ولی سرمایه لازم را در اختیار ندارند پیشنهاد کرد سرمایه خود را برای فراگیری یک مهارت نظیر طراحی وب سایت، طراحی گرافیکی یا برنامه نویسی اختصاص بدهند و پس از یادگیری مهارت، به وسیله بازاریابی در اینستاگرام محصولات خود را بفروش برسانند .

وی به افرادی که دارای سرمایه 20 میلیون تومانی هستند و مایلند برای خود کسب و کاری داشته باشند، توصیه کرد از یک زیرپله یا ماشین آغاز نمایند و یا در بازارچه هایی که در پارک ها و گوشه و کنار شهر توسط شهرداری ها اداره می گردد کسب و کاری راه اندای نمایند و در این بین سرای محله ها و روزبازارها که درآمد خوبی ایجاد می نمایند را فراموش ننمایند .

منبع:ایسنا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 12

به "بهترین کسب و کارها برای افراد کم سرمایه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین کسب و کارها برای افراد کم سرمایه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید