تأکید رئیس جمهور عراق بر ضرورت کاهش تنش های منطقه ای

به گزارش تور انگلیس، هیأت آمریکایی در سفر به عراق با رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره تحولات منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرد.

تأکید رئیس جمهور عراق بر ضرورت کاهش تنش های منطقه ای

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هیأت دولت آمریکا به ریاست برت مک گورک هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا روز سه شنبه (دیروز) با برهم صالح رئیس جمهور عراق دیدار کرد.

هیأت آمریکایی شامل دِرک شولت مشاور وزارت خارجه، جوی هود دستیار وزیر خارجه در آمور خاور نزدیک و دانا استرول معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه بود.

در این دیدار روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت روابط در زمینه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی در چارچوب گفت وگوهای راهبردی دو کشور و بر اساس منافع مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

طبق گزارش خبرگزاری عراق (واع)، دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق گفت که در این دیدار بر اهمیت استمرار تلاش برای مبارزه با تروریسم، ریشه کنی تروریسم در کل منطقه و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی دارای اهتمام مشترک تأکید شد.

صالح بر سیاست متوازن عراق برای حمایت از راه حل های مربوط به پایان دادن به بحران ها و کاهش تنش ها در منطقه تأکید کرد.

وی اضافه کرد که موقعیت جغرافیایی ممتاز عراق و واقع شدن آن در میان دو رود باعث شده که این کشور به عامل محوری و نقطه آغازی برای مقابله با چالش های مربوط به مبارزه با تروریسم، تقویت صلح منطقه ای، مقابله با چالش های زیست محیطی و غیره تبدیل شود.

هیأت آمریکایی نیز بر پایبندی واشنگتن به حمایت از امنیت و ثبات عراق، تضمین حاکمیت آن و مبارزه با تروریسم و تقویت اقتصاد عراق و نیز استمرار هماهنگی مشترک در چارچوب گفت وگوی راهبردی در تمامی زمینه ها تأکید کرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 999

به "تأکید رئیس جمهور عراق بر ضرورت کاهش تنش های منطقه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید رئیس جمهور عراق بر ضرورت کاهش تنش های منطقه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید