کاخ سفید: تورم تقصیر کروناست نه سیاست های بایدن

به گزارش تور انگلیس، مشاور مالی کاخ سفید گفت که تورم و افزایش قیمت ها در آمریکا، تقصیر کرونا و نه سیاست های رئیس جمهور این کشور است.

کاخ سفید: تورم تقصیر کروناست نه سیاست های بایدن

به گزارش فارس، برایان دیز مشاور مالی کاخ سفید اظهار داشت که تورم و افزایش قیمت ها مسئله ای دنیای ناشی از همه گیری ویروس کرونا بوده و ارتباطی به سیاست های جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ندارد.

دیز که با شبکه سی ان ان مصاحبه می کرد گفت دولت بایدن درباره این وعده ای که پیشتر داده و گفته بود که تورم مسئله ای کوتاه مدت خواهد بود، اشتباه ننموده اند.

نرخ تورم طی هفته جاری، به بالاترین مقدار در آمریکا طی سی سال گذشته رسیده است.

با افزایش قیمت بنزین و مواد غذایی، شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا در اکتبر (ماه گذشته میلادی) بیش از انتظار افزایش یافته و بیشترین افزایش سالانه از سال 1990 را ثبت نموده است.

این افزایش نشان می دهد، در بحبوحه بحران زنجیره تامین در دنیا، نرخ بالای تورم همچنان در این کشور تا سال آینده ادامه خواهد یافت.

وزارت کار آمریکا اظهار داشت شاخص قیمت مصرف کننده در ماه گذشته میلادی 0.9 درصد افزایش یافت و در ماه سپتامبر نیز رشد 0.4 درصدی را ثبت نموده بود. در 12 ماه منتهی به اکتبر، شاخص قیمت مصرف کننده 6.2 درصد رشد داشته است. این رقم، بیشترین مقدار سالانه از نوامبر 1990 به شمار می رود.

تورم در آمریکا با فشار مالی ناشی از موج تابستانی کرونا و انتشار سویه دلتا و بحران های عرضه دوباره شدت گرفته است.

افزایش تورم در کشور ها از جمله آمریکا به معضلی بزرگ تبدیل شده و نارضایتی بین مردم ایجاد نموده است، فدرال رزرو آمریکا افزایش تورم را به علت بالا رفتن قیمت سوخت می داند.

بانک دنیای هم گزارش داده است: رشد قیمت کالا های اساسی به تورم کشور ها انجامیده و پیش بینی نموده که در امسال فرایند افزایش قیمت ها ادامه یابد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1254

به "کاخ سفید: تورم تقصیر کروناست نه سیاست های بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید: تورم تقصیر کروناست نه سیاست های بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید