تامین سرمایه در گردش از نیازهای اساسی پروژه تکمیل زنجیره فولاد آلیاژی اسفراین

به گزارش تور انگلیس، خبرنگاران/خراسان شمالی معاون طرح و توسعه اداره کل صمت خراسان شمالی با اشاره به اینکه تکمیل زنجیره فولاد اسفراین یکی از پروژه های مالی مقاومتی در این استان محسوب می گردد، گفت: تامین سرمایه در گردش یکی از نیازهای اساسی پروژه تکمیل زنجیره فولاد اسفراین است.

تامین سرمایه در گردش از نیازهای اساسی پروژه تکمیل زنجیره فولاد آلیاژی اسفراین

برای سفر با خرید تور پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

مهیار مشایخی در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از مهمترین بخش های این طرح، مجتمع صنعتی اسفراین است، اظهارکرد: باید کوشش گردد تا این واحد صنعتی عظیم فعلا به بخش خصوصی واگذار نگردد.

وی تاکیدکرد: اگر قرار بر واگذاری نیز شد باید به محلی واگذار گردد که به معنای دقیق اهلیت آن را داشته باشند و از سوی دیگر هر چه سریع تر باید این مجتمع صنعتی از بلاتکلیفی خارج گردد چراکه این واحد حتی برای نوشتن چک هم دچار مشکل است.

مشایخی در ادامه به پروژه تکمیل زنجیره فولاد اسفراین اشاره نمود و ادامه داد: در این رابطه با صنایع پیشین و پسین شکل گرفته است که واحدهای فراوریی آذین فورج، قطعه دقیق از صنایع پیشین و واحد فراوریی کیمیای صبا از صنایع پسین این واحد فراوریی است.

وی توضیح داد: در حال حاضر در واحد فراوریی آذین فورج 10 تا 20 و در واحد فراوریی کیمیای صبا نیز به همین مقدار محصول فراوری می گردد و یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد بحث تامین مواد اولیه که آهن اسفنجی است، می باشد.

این مقام مسئول گفت: واحد فراوریی آذین فورج آهن قراضه را برای فراوری محصول به استان وارد می کرد اما با بالا رفتن قیمت ها، ورود این ماده اولیه نیز برای این شرکت سخت تر شده است.

وی اضافه نمود: در حال حاضر احتیاج واحدهای فراوریی به آهن اسفنجی یک هزار و 350 تن در روز است که با اجرای طرح توسعه واحد فراوریی آذین فورج به دو هزار تن خواهد رسید.

معاون طرح و توسعه اداره کل صمت خراسان شمالی ادامه داد: یکی از اقدامات در حال اجرا برای تامین مواد اولیه استفاده از شرکت دانش بنیان برای فراوری آهن اسفنجی با هماتیت است اما در حال حاضر ظرفیت این واحدهای فراوریی پایین بوده و در سال به 10 هزار تن می رسد و اگر سرمایه گذاری ها و حمایت های لازم انجام گردد شاید بتوان آن را به 1350 تن در روز رساند.

وی اعلام کرد: در همین رابطه یک جواز تاسیس برای یک شرکت در بجنورد صادر شد و از سوی دیگر از شرکت سرمایه گذاری هایی که برای امر سرمایه گذاری به این مراجعه نموده اند نیز از آن ها درخواست شده تا در این حوزه نیز سرمایه گذاری داشته باشند.

مشایخی ادامه داد: علاوه بر آن یکی از احتیاجهای اساسی فولاد آلیاژی، فرو آلیاژها همچون فروسیلیس و فروکروم هستند که پیگیری ها انجام شد تا در بحث فراوری فولاد آلیاژی در پروژه زنجیره تکمیل فولاد اسفراین در دو مورد مذکور نیز سرمایه گذاری انجام گردد.

وی اعلام نمود: یکی از بخش های مهم مجتمع صنعتی فولاد اسفراین بخش ذوب قطره ای است که در ارتباط با خالص سازی محصول فراوریی کار می نماید که محصول فراوریی در این بخش در قسمت هایی همچون هوا و فضا و ... استفاده می گردد.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر این واحد فراوریی 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: شیرآلات صنعت نفت و گاز، الماس تراشه و ... از جمله محصولاتی هستند که در حال حاضر در مجتمع صنعتی اسفراین فراوری می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 643

به "تامین سرمایه در گردش از نیازهای اساسی پروژه تکمیل زنجیره فولاد آلیاژی اسفراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین سرمایه در گردش از نیازهای اساسی پروژه تکمیل زنجیره فولاد آلیاژی اسفراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید