جرقه فتنه در بازار نشر

به گزارش تور انگلیس، به گزارش خبرنگاران، اگر کسی اهل دنبال کردن خبرها باشد، حتما درباره کشور کوچک ولی پراهمیت لبنان و اوضاع سیاسی همیشه آشفته این کشور و نبرد محورهای مختلف جهانی بر سر این کشور مطالب زیادی شنیده و می شنود و از نقش راهبردی آن (چه برای جبهه مقاومت و چه برای جبهه ضدمقاومت) خبر دارد. چندی پیش هم که باز اوضاع سیاسی لبنان با انفجار بیروت و استعفای دولت و بعضی تظاهرات های خیابانی به هم ریخته بود و حالا از آمریکا گرفته تا فرانسه برای تسلط بر این کشور به میدان آمده اند و در مقابل، جریان مقاومت هم تلاش دارد اهداف آن ها را ناکام بگذارد.

جرقه فتنه در بازار نشر

اما جریان های سیاسی که امروز در لبنان در مقابل هم صف کشیده اند و شخصیت هایی که هر کدام برای محقق کردن هدف خاصی تلاش می نمایند و صف بندی های منطقه ای و بین المللی ای که در این کشور به چشم می خورد، ریشه در حوادث سال های پیش و به ویژه حوادث سال های 2000 تا 2008 (و از همه مهم تر سال های 2004 تا 2008) دارد؛ سال هایی که شاهد تحولات چشمگیر سیاسی در جهان و منطقه و لبنان بودیم و امروزِ لبنان، جلوه ای از تحولات آن روزهاست.

از فوت حافظ اسد و انتخاب بشار اسد به ریاست جمهوری سوریه و حوادث 11 سپتامبر و اشغال افغانستان و عراق گرفته تا قطعنامه ضدسوری 1559 و ترور رفیق حریری و ترور های زنجیره ای سیاسی در لبنان و تظاهرات های بزرگ 8 مارس و 14 مارس و عقب نشینی ارتش سوریه از این کشور و جنگ 33 روزه و قطعنامۀ 1701 و تحولات دیگری که همگی در کنار هم، ریشه اوضاع فتنه گون لبنان را شکل داده اند.

کتاب جرقه فتنه خاطرات و تاریخ نگاری کریم بقرادونی است که خود در آن دوران، مشاور رئیس جمهور لبنان (امیل لحود) بوده و ضمن رهبری یکی از احزاب بزرگ مسیحی لبنان (حزب کتائب) و حضور مستقیم در جریان حوادث، به اسناد مهمی نظیر صورتجلسات هیئت دولت هم دسترسی داشته و حاصلِ بخشی از مشاهدات و مطالعاتش، همین کتاب است. بقرادونی گرچه در جوانی در حزب کتائب فعالیت داشته و خود تا همین سال ها هم رئیس این حزب بود، اما حزو منصف ترین مورخین و سیاستمداران لبنانی است و تحلیل ها و مواضع منصفانه اش امروز به جریان مقاومت نزدیک است. به همین جهت، آثار او جزو بهترین و قابل اعتمادترین آثار تاریخی درباره تاریخ معاصر لبنان به تعداد می فرایند.

جرقه فتنه با ترجمه وحید خضاب، در قطع رقعی و 376 صفحه از سوی انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شده است.

علاقه مندان برای خرید این کتاب با تخفیف طرح بهارانه کتاب می توانند از طریق سایت manvaketab.ir و یا ارسال نام کتاب به سامانه 3000141441 اقدام نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1059

به "جرقه فتنه در بازار نشر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جرقه فتنه در بازار نشر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید