جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی راهی برای پیشرفت مالی

به گزارش تور انگلیس، خبرنگاران/خراسان رضوی فرماندار تربت حیدریه گفت: راه اندازی کارخانه های فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی راهی برای جلوگیری از خام فروشی است و نقش موثری در توسعه فراوری و اقتصاد شهرستان دارد.

جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی راهی برای پیشرفت مالی

حسین شرافتی راد در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در حوزه کشاورزی که این شهرستان از آن برخوردار است و فراوری ارقام مختلف محصولات باغی، احداث کارخانه های فرآوری و بسته بندی برای تبدیل محصولات خام امری ضروری به شمار می رود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تربت حیدریه قطب فراوری زعفران در کشور است، اضافه کرد: در حال حاضر 70 درصد زعفران کشور در این شهرستان فراوری و به نقاط مختلف دنیا صادر می گردد و این منطقه در فراوری محصولات باغی رتبه اول تا سوم استان را از آن خود نموده است.

نماینده عالی دولت در این شهرستان شرح داد: با توجه به اینکه سالانه بالغ بر 10 میلیون زائر به وسیله ناوگان عمومی و شخصی از راستا این شهرستان به سایر نقاط کشور سفر می نمایند و با توجه به اینکه زیرساخت هایی مانند راه و راه آهن در این شهرستان فراهم است، فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال، توسعه مالی و گردشگری در استان ایجاد شده است.

وی گفت: در سفر یک روزه استاندار با توجه به قابلیت های موجود، ایشان این منطقه را یکی از شهرهای صنعتی مهم در استان دانست و پیگیری تبدیل آن به پایانه صادرات انرژی را در دستور کار قرار داد.

شرافتی راد در ادامه اعلام نمود: 40 مصوبه بهداشتی، عمرانی، مالی و اشتغال زایی از دیگر دستاوردهای سفر استاندار به این شهرستان بود، همچنین با توجه به وجود معادن طلا، عقیق و ابریشم در این شهرستان و اینکه بیش از 70 درصد ابریشم ایران از این کشور تامین می گردد، پیگیری دنیای شدن این صنعت در دستور کار استانداری نهاده شد.

وی مطرح نمود: در این سفر مصوبه چهار روستای بخش کدکن، ارتقای محور رباط سنگ به نیشابور، لایروبی قنوات هفت روستای کدکن، توسعه کارخانه خشک کن میوه با توجه به اینکه این بخش یک قطب مهم استان در فراوری آلو است مورد آنالیز و پیگیری نهاده شد.

فرماندار تربت حیدریه گفت: استاندار خراسان رضوی در گفت وگو با کشاورزان و باغداران بخش کدکن آن ها را به دریافت تسهیلات بانکی جهت توسعه کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی و ایجاد کارگاه های مالی زودبازده تشویق کرد.

وی ادامه داد: دسترسی به راه امام زاده بخش کدکن از دیگر تاکیدات استاندار بود که با توجه به ظرفیت های مهمی که این شهرستان در حوزه گردشگری دارد، این امر را بسیار مهم دانست. همچنین پیگیری تکمیل پروژه های نیمه تمام در بخش های رباط سنگ، بایگ و بخش مرکزی از اقدامات دیگر استاندار در این سفر کاری یک روزه بود.

شرافتی راد با اشاره به اینکه تربت حیدریه تا کنون بیش از 1000 شهید تقدیم این نظام و انقلاب نموده، اظهار کرد: استاندار در سفر خود به این شهرستان پیگیری پرداخت مبلغ 12 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به سه شهرداری کدکن، بایگ و رباط سنگ را اعلام نمود و 100 تن سیمان و مبلغ 500 میلیون ریال جهت ساخت و تکمیل پروژه المان شهدای گمنام را در دستور کار قرار داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 905

به "جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی راهی برای پیشرفت مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی راهی برای پیشرفت مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید