حمایت 50 میلیون تومانی از کسب وکارها توسط وزارت ارتباطات

به گزارش تور انگلیس، رییس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم آیین رونمایی از پروژه های پیشران اقتصاد دیجیتال از پروژه حمایتی وزارت ارتباطات برای کسب وکارهای زیان دیده در ایام کرونا رونمایی کرد. امیر ناظمی با اعلام اینکه در دوره ریاست جمهوری روحانی ضریب نفوذ اینترنت از 27.5٪ به 90٪ رسید و ظرفیت ترافیک از 0.86 ترابیت به 18 ترابیت بر ثانیه رسید بیان کرد که این موارد دقیقا مصداق مقدمات رسیدن به زیرساخت اقتصاد دیجیتال است. او بیان کرد آنها به بازیگران این اقتصاد دیجیتال که در دوران کرونا ضرر دیده اند، بسته حمایتی 50 میلیون تومانی آمده نموده اند.

حمایت 50 میلیون تومانی از کسب وکارها توسط وزارت ارتباطات

ناظمی در همین رابطه گفت: رشد اقتصاد دیجیتال اگر یک جنبش کارآفرینی و نوآوری در کشور ایجاد نموده است به دلیل همین زیرساخت ها و کاهش موانع توسعه استارتاپ ها است؛ که هسته اصلی آن نیروی جوان خلاق و نوآور است. امروز 17٪ از فارغ التحصیلان دانشگاهی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در حوزه های مرتبط با فناوری اطلاعات هستند؛ که می تواند یکی از سرمایه های توسعه کشور محسوب گردد؛ یا همان توسعه انسانی.

به گفته ناظمی در جهت توسعه کسب کارها دغدغه ها و مسائل زیادی وجود دارند؛ او با تاکید بر اینکه جهت توسعه برای هر کسب وکاری متفاوت است اعلام می نماید که مسائل راه توسعه اغلب مشابه است. ناظمی با اشاره به طرح حمایتی از کسب وکارهای نوپا زیان دیده از دوران کرونا می گوید که وزارت ارتباطات در این طرح کوشش نموده تا تا یک بسته حمایتی یا به زبان دیگر یک توشه راه برای کسب وکارها آماده کند: این طرح یعنی اینکه پیمودن جهت توسعه برای کسب وکارها ساده تر و کم هزینه تر گردد.

به گفته ناظمی در این طرح هر شرکت نوآفرین، یعنی هر شرکتی که در ابتدای جهت رشد است و بیشتر از هر چیز ایده دارد، می تواند از خدماتی به صورت رایگان و تخفیف دار بهره بگیرد. و این خدماتی است که در جهت توسعه کسب وکار کلیدی است.

این بسته خدمات پایه ای کسب وکارها اکنون به مبلغ 500 تا 600 میلیون ریال برای هر شرکت در نظر گرفته شده است، بسته به انتخاب شرکت؛ و تا ظرفیت 5000 شرکت در نظر گرفته شده است. آنطور که ناظمی می گوید این بسته به صورت مشارکت عمومی-خصوصی است که در آن خدمات توسط شرکت های بخش خصوصی، برای بخش نوپا و نوآور ارائه می گردد.

به گفته ناظمی در این طرح شرکت های استفاده نماینده از خدمات می توانند در یک بازار رقابتی به انتخاب تامین نماینده خدمات خود اقدام نمایند:

به این ترتیب همکاری دولت نیز با گروه ها یا شرکت هایی خواهد بود که خدمت بهتری را ارائه می دهند؛ و هر کس خدمت خوبی ارائه ندهد به خودی خود از بازار حذف می گردد. به این ترتیب منابع حمایتی دولت به صورت بهینه هم به کسب وکارهای کوچکی که احتیاج دارند، و هم به کسب وکارهای بزرگی که خدمت بهتر ارائه می دهند تخصیص یابد.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 377

به "حمایت 50 میلیون تومانی از کسب وکارها توسط وزارت ارتباطات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت 50 میلیون تومانی از کسب وکارها توسط وزارت ارتباطات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید