17 خدمت به شرکت های دانش بنیان برای توسعه صادرات ارائه می گردد

به گزارش تور انگلیس، در حال حاضر بیش از 6 هزار و 300 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می نمایند، 17 خدمت به آن ها ارائه می گردد تا بازار محصولات ایران ساخت خود را گسترده نمایند.

17 خدمت به شرکت های دانش بنیان برای توسعه صادرات ارائه می گردد

به گزارشگروه دانشگاه خبرنگاران، در حال حاضر بیش از 6 هزار و 300 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می نمایند. 17 خدمت به آن ها ارائه می گردد تا بازار محصولات ایران ساخت خود را گسترده نمایند. از این تعداد 4 هزار و 116 شرکت دانش بنیان فراوریی هستند و 2 هزار و 210 شرکت هم نوپا. مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سبدی متنوع از حمایت ها را به این شرکت ها ارائه می دهد تا محصول ایران ساخت خود را توسعه دهند و گام هایی قدرتمند برای پیشرفت و خودکفایی کشور برداشته گردد.

یکی از برنامه های حمایتی این مرکز برای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان است. بر این اساس 17 خدمت به شرکت ها در این حوزه ارائه می گردد که در زیر به آن ها اشاره شده است.

1. ارزیابی آمادگی صادرات

شرکت های دانش بنیان و خلاق برای ورود به بازار های جهانی احتیاجمند سپری کردن دوره رشد هستند تا برای تعاملات بین المللی آماده شوند. پس در این زمینه خدمات به شرکت ها ارائه می گردد تا نقاط ضعف خود را شناسایی نمایند و برای قوی تر شدن و بلوغ صادراتی اقدام نمایند.

2. مشاوره صادرات

مشاوره، تدوین قرارداد های حقوق بین الملل و مشاوره شرکت های مدیریت صادرات هم دیگر خدمتی است که به شرکت ها برای توسعه بازار ارائه می گردد.

3. آموزش های بازرگانی و صادرات

بعلاوه برگزاری دوره های آموزشی گامی دیگر برای توانمندسازی شرکت های دانش بنیان محسوب می گردد که در این زمینه هم دوره های گوناگونی برگزار می گردد. در این زمینه دوره های آموزشی داخلی تا 70 درصد حمایت می گردد.

4. ابزار های تبلیغاتی و اطلاع رسانی و تبلیغات بین المللی

فراوری کاتالوگ، ترجمه، وبسایت، طراحی و بسته بندی البته در پلت فرم های مورد تایید مرکز برای شرکت های دانش بنیان مورد حمایت قرار می گیرد. سقف این حمایت ها هم تا 60 درصد است.

5. حمایت از تحقیقات بازار

شناسایی بازار هدف یکی از مهم ترین احتیاج ها پیش از ورود محصول تازه به آن بازار است. شرکت ها باید تحلیلی درستی از شناخت رقبا، مقدار کشش بازار، معین مخاطبان و شناخت رفتار مصرف نماینده و سایر پارامتر های تاثیرگذار داشته باشند. با توجه به احتیاج شرکت ها در این بخش از آن ها حمایت می گردد.

6. حمایت از فعالیت های بازاریابی

البته فعالیت بازاریابی شرکت ها هم با تایید دفتر توسعه کسب و کار حمایت می گردد که شامل مواردی مانند بازاریابی اینترنتی، سفر به بازار هدف و برگزاری جلسات، هزینه بازاریاب محلی و تبلیغات است. سقف این حمایت هم 60 درصد هزینه ها را شامل می گردد.

7. اخذ گواهینامه و مجوز های بین المللی محصولی

از آنجا که شرکت های دانش بنیان و خلاق برای توسعه بازار خود فراتر از مرز های کشور احتیاج به مجوز هایی دارند که به نوعی تاییدنماینده محصول آن ها است. در این زمینه هم از شرکت ها حمایت می گردد تا جهت برای صادرات هموار گردد. این بخش ابزاری مهم در ترغیب مشتریان به اعتماد به کارایی، ایمنی و کیفیت محصولات است.

8. حضور در نمایشگاه های خارجی

بعلاوه از حضور شرکت ها در نمایشگاه های داخلی مستقل یا پاویون ملی حمایت می گردد. در صورت حضور شرکت دانش بنیان به صورت مستقل 70 درصد هزینه اجاره و ساخت غرفه، بلیط، هتل و ویزا در نمایشگاه های خارجی، کنفرانس های تخصصی، فروم ها و رویداد های تخصصی سالانه به صورت بلاعوض به شرکت یا خدمت دهنده پرداخت می گردد.

9. حمایت از اعزام برای نشست های تجاری عمومی و تخصصی

توسعه ارتباطات بین المللی یک گام مهم برای توسعه بازار است. حضور در هیات های تجاری بین المللی کمکی برای شرکت ها است تا فعالیت خود را توسعه دهند. پذیرش و اعزام این هیات ها یا افراد می تواند با هدف های مختلفی مانند توسعه بازار، رصد رقبا و فناوری های مشابه، سرمایه گذاری مشترک؛ آموزش و کسب تجربه در حوزه های مختلف انجام گردد.

10. حمایت از پذیرش هیات های تجاری

هر شرکت می تواند تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات برای پذیرش هیات های تجاری دریافت کند.

11. حضور در مناقصات بین المللی

خرید، تکمیل و ارسال اسناد مناقصه، ورود محصولات به فهرست های خرید خارجی و کارمزد صدور ضمانتنامه شرکت در مناقصه 70 درصد حمایت می گردد.

12. ارسال نمونه محصول

برای توسعه بازار دانش بنیان ها گاهی احتیاج دارند تا نمونه محصول خود را برای مشتری ارسال نمایند. در این صورت هم هزینه ارسال نمونه و تجهیزات و ماشین آلات تا سقف 70 درصد حمایت می گردد.

13. حمایت از واسط های صادراتی

همیشه محدودیت هایی وجود دارد که مانع می گردد تا شرکت های دانش بنیان از تمامی منابع برای فعالیت های صادراتی خود استفاده نمایند؛ بنابراین در اینجا است که واسط های صادراتی نقشی اثرگذار دارند. حضور آن ها برای تثبیت حضور در بازار های خارجی است. این واسط ها در کشور های پیشرفته به اسم بازیگران اصلی صادراتی مورد استقبال دولت ها و هم شرکت های فراورینماینده قرارگرفته است.

14. حمایت از عضویت در مراکز شتابدهی تجارت (داخلی و خارجی)

عضویت در مراکز شتابدهی تجارت سختی های خود را دارد. در این زمینه از شرکت های دانش بنیان حمایت می گردد تا جهت برای آن ها هموار گردد.

15. حمایت از ایجاد زیرساخت و اجرای پروژه های پایلوت در کشور هدف

ایجاد زیرساخت در کشور هدف برای شرکت ها هزینه های زیادی دارد. در این زمینه در مواردی، چون خط فراوری، ایجاد فضای نمایشگاهی، دفتر کاری، اجرای پروژه پایلوت شرکت ها حمایت می شوند.

16. حمایت از مشاوره قرارداد های تبادل فناوری

حمایت از مشاوره قرارداد های تبادل فناوری یکی از خدماتی است که به شرکت ها برای توسعه بازار صادراتی تعلق می گیرد. این بخش شامل قوانین مرتبط با انتقال فناوری، بحث و مشاوره پیرامون قرارداد ها و معاهدات انتقال فناوری و واگذاری دانش فنی

تدوین، تهیه و ویرایش پیش نویس قرارداد های مرتبط با موضوع انتقال فناوری، مشاوره پیرامون دعاوی حقوقی ایجاد شده پیرامون مباحث انتقال فناوری، رائه راه حل برای حل اختلافات توافقات انتقال فناوری می گردد.

بعلاوه موارد مربوط به فرآیند مذاکره شامل معین اهداف مذاکره، فهم درست از طرف مقابل، نحوه گرفتن امتیازات مورد نظر، معین کف مذاکره و نقطه ترک مذاکره هم در این بخش قرار می گیرد.

17. حمایت از خدمات تخصصی تبادل فناوری

رصد فناوری با هدف شناخت اینده و تحولات فناوری های مورد نظر برای انتقال به وسیله روش های کمی یا سایر روش ها یکی از احتیاج های شرکت ها است تا بازار خود را توسعه دهند. این خدمت به ان ها ارائه می گردد. بعلاوه در زمینه هایی مانند تدوین طرح توجیهی انتقال فناوری، ارزیابی تحقق اهداف انتقال فناوری و مدیریت دانش در فرآیند اکتساب فناوری هم تسهیلاتی به آن ها تعلق می گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1171

به "17 خدمت به شرکت های دانش بنیان برای توسعه صادرات ارائه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 خدمت به شرکت های دانش بنیان برای توسعه صادرات ارائه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید