حمله سایبری، دولت فدرال آمریکا را سر درگم کرده است

به گزارش تور انگلیس، خبرگزاری خبرنگاران- دولت امریکا تایید کرده است حملات گسترده سایبری علیه شبکه های دولتی در این کشور در جریان است.

حمله سایبری، دولت فدرال آمریکا را سر درگم کرده است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از سی ان ان، حمله سایبری، دولت فدرال آمریکا را سر درگم کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، دولت امریکا تایید کرده است حملات گسترده سایبری علیه شبکه های دولتی در این کشور در جریان است. مقامات فدرال آمریکا هنوز در تلاش هستند که گستره خسارت های وارد شده را ارزیابی کنند.

گفته می شود این اتفاق بسیار حائز اهمیت و پیچیده است.

آلکس مارکوآرت خبرنگار ارشد شبکه در گزارشی از واشنگتن گفت: یافتن کلمه ای که پیچیدگی این حملات را به درستی توصیف کند سخت است. ماجرا به اقدامات هکر های روسی مربوط است. تا جایی که متوجه شده ایم آن ها در سال گذشته در داخل شبکه های دولت فدرال آمریکا بوده اند تا اینکه چند روز پیش، دولت فدرال آمریکا متوجه این مسئله شد.

یکی از مقامات سابق حوزه اطلاعات و امنیت ملی آمریکا این شرایط را به این صورت توصیف کرده است که فرض کنید به خانه خود می آیید و متوجه می شوید یک دزد برای مدت چند ماه در خانه شما بوده است و حالا باید از یک اتاق به اتاق دیگری بروید تا بررسی کنید ببینید آیا چیزی را دزیده است، آیا چیزی را جابجا کرده است، و آیا چیزی را تغییر داده است! در حال حاضر، دولت آمریکا عملا در چنین وضعی قرار گرفته است و می کوشد به گستره دسترسی هکر ها پی برد.

این کار چند ماه طول خواهد کشید و ممکن است از این زمان هم بیشتر طول بکشد و شاید دولت آمریکا هرگز به گستره واقعی دسترسی این هکر های روس پی نبرد. اف بی آی، دستگاه های اطلاعاتی و شاخه سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا با انتشار بیانیه ای شب گذشته اعلام کردند در چند روز اخیر به این مسئله پی برده اند.

در این بیانیه تصریح شده است جمع آوری اطلاعات در این زمینه ادامه دارد و درحالیکه تلاش ها برای پی بردن به گستره کامل این اقدامات ادامه دارد، می دانیم که شبکه هایی در داخل دولت فدرال آمریکا از این اقدام، آسیب دیده اند. البته این توصیف، بسیار کمتر از بیان واقعیت های مربوط به مشتریان (در شبکه های دولت فدرال) است که از این نرم افزار استفاده کرده اند.

مجری شبکه در ادامه افزود: این مسئله گیج کننده است، زیرا از یک سو می بینیم که دولت آمریکا باید این شرایط را کنترل کند، اما از سوی دیگر، دولت حاضر نیست گستره کامل این اتفاق را به مردم بگوید، زیرا این کار سبب می شود در وهله نخست، این نهاد های دولتی ناکارآمد به نظر برسند و ثانیاً سبب ایجاد وحشت و نگرانی در داخل جامعه در خصوص اتفاقات رخ داده می شود.

خبرنگار شبکه در پاسخ گفت: صادقانه باید بگویم ما گستره کامل این رویداد را نمی دانیم. فقط شمار معدودی از سازمان ها و نهاد های دولتی پذیرفته اند که سامانه های آن ها هدف حمله قرار گرفته است. وزارت کشاورزی، وزارت امنیت داخلی، وزارت بازرگانی و وزارت خزانه داری به این امر اذعان کرده اند.

پس می بینیم که آن ها همچنان در تلاش هستند تا به میزان گستردگی این رویداد پی ببرند. البته اتهاماتی مطرح خواهد بود مبنی بر اینکه چگونه به این مسئله پی نبرده اند. اما واقعیت این است که این حمله فوق العاده پیچیده بوده است و روس ها توانسته اند از طریق یک نرم افزار خصوصی آنهم از طریق به روز رسانی این نرم افزار و به صورت مخفیانه، وارد این شبکه ها شوند و آمریکا آنقدر مجهز نبوده است که بتواند این مسئله را شناسایی کند.

حالا هم می بینیم که درخواست هایی مطرح شده است مبنی بر اینکه اقدامی برای پاسخ به این اقدام روسیه صورت پذیرد. تام باسرت مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ روز گذشته در سرمقاله ای برای روزنامه نیویورک تایمز نوشت که رئیس جمهور ترامپ باید از دلخوری های مربوط به انتخابات عبور کند و برای مدت باقیمانده از مسئولیتش امور را در دست داشته باشد. حالا زمان وحدت، نظم و اقدامات هدفمند است. کشور ما بیمار است و از مسائل اصلی منحرف شده است و حالا هم که شاهد حملات سایبری هستیم. رهبری کشور ضروری است. جو بایدن هنگامی که مسئولیت امور را در دست بگیرد باید به این مسئله رسیدگی کند که یکی از مهمترین مسائل مطرح پیش روی او خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 748

به "حمله سایبری، دولت فدرال آمریکا را سر درگم کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله سایبری، دولت فدرال آمریکا را سر درگم کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید