خبرنگاران ایجاد منطقه ویژه مالی خرم آباد گام مهمی در لرستان است

به گزارش تور انگلیس، خرم آباد - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور مالی استانداری لرستان گفت: محل کارخانه پارسیلون سابق در صورت تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام، به منطقه ویژه مالی خرم آباد تبدیل خواهد شد.

خبرنگاران ایجاد منطقه ویژه مالی خرم آباد گام مهمی در لرستان است

به گزارش خبرنگاران اسد عبداللهی شامگاه یکشنبه با اعلام این خبر اضافه نمود: جلسه آنالیز ایجاد منطقه ویژه مالی خرم آباد با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مرکز استان تشکیل شد..

وی گفت: در دوره گذشته مجلس شورای اسلامی 13 منطقه مالی و هشت منطقه آزاد تجاری در سطح کشور به تصویب رسیده بود که به دلیل اختلاف نظر با شورای نگهبان، این موضوع برای تصمیم نهایی در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام نهاده شده بود.

عبداللهی گفت: منطقه ویژه مالی خرم آباد یکی از موارد مطرح شده توسط مجلس شورای اسلامی بود که یکشنبه 17 اسفند با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شرایط ایجاد آن مورد آنالیز نهاده شد .

وی توضیح داد: شرکت پارسیلون سابق خرم آباد به عنوان محل پیشنهادی استان برای ایجاد منطقه مالی مطرح شده است که علاوه بر 200 هکتار زمین، سایر زیرساخت ها مانند راه دسترسی، آب، برق و گاز را نیز دارد.

وی ادامه داد: در این جلسه ویژگی های شرکت پارسیلون برای تبدیل شدن به منطقه ویژه مالی تشریح شد که دکتر رضایی در زمینه آنالیز شرایط این شرکت قول مساعد دا .

عبداللهی اضافه نمود: به منظور فراهم ساختن مقدمات کار مقرر شد استان نسبت به جمع آوری اطلاعات مورد احتیاج اقدامات لازم را انجام دهد تا در صورت تایید نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام، شرایط برای اداکه کار به صورت میدانی فراهم گردد.

وی یادآور شد: بانک های متولی شرکت پارسیلون سابق در صورت تصویب این طرح در کنار سایر سرمایه گذاران داخلی و خارجی در ایجاد منطقه مالی خرم آباد مشارکت خواهند کرد که البته با توجه به نزدیکی محل مورد نظر به شهر خرم آباد شرایط زیست محیطی را نیز باید به عنوان یک موضوع مهم لحاظ نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 873

به "خبرنگاران ایجاد منطقه ویژه مالی خرم آباد گام مهمی در لرستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایجاد منطقه ویژه مالی خرم آباد گام مهمی در لرستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید