خبرنگاران رشد بودجه سیستان و بلوچستان در مقایسه با سال های گذشته قابل قبول است

به گزارش تور انگلیس، زاهدان- خبرنگاران- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رشد بودجه این استان در مقایسه با سال های گذشته قابل قبول بوده ولی با این سقف از اعتبارات نمی توان امیدوار به جهش توسعه ای و رساندن منطقه به میانگین شاخص کشوری بود.

خبرنگاران رشد بودجه سیستان و بلوچستان در مقایسه با سال های گذشته قابل قبول است

به گزارش خبرنگاران احمدعلی موهبتی روز سه شنبه در نشست با مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان ابعاد مختلف لایحه بودجه1400 برای ارتقای شاخص های توسعه را آنالیز و با اشاره به رشد 72درصدی اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای رشد بودجه کلی استان را قابل توجه برشمرد.

وی همچنین به کوشش های انجام شده برای جلب موافقت برنامه و بودجه و مسوولان دولت برای اختصاص ردیف اعتباری خاص طی یک برنامه پنج ساله برای توسعه سیستان و بلوچستان اشاره نمود.

استاندار سیستان و بلوچستان بهره گیری از ظرفیت های موجود برای برنامه ریزی و راهنمایی بودجه در راستای اولویت های توسعه استان، اشتغالزایی، بهبود معیشت و برخورداری عموم مردم و توسعه زیرساخت های سرمایه ای این استان را مورد تاکید قرار داد.

وی توجه به بخش های آب، کشاورزی، صنعت و معدن، حمل و نقل و ترانزیت، مناطق ویژه مالی، سرمایه گذاری برای توسعه مالی دریا محور و اتمام پروژه های عظیم در دست اجرا را از اولویت های اجرایی سیستان و بلوچستان دانست و اعلام نمود: تحقق این اهداف مستلزم همکاری و هم افزایی تمام بخش های سیاست گذاری، مدیریتی و اجرایی استان است.

در این نشست، هریک از نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اهتمام جمعی برای توسعه بخش های اجتماعی بویژه بهداشت و درمان، آموزش و توانمندسازی، خانواده و بانوان و جوانان، فناوری و ارتباطات، مهارت آموزی برای ارتقای شاخص های برخورداری و پویایی و نشاط عمومی به عنوان مقدمه توسعه مالی و اجتماعی استان تاکید کردند.

همچنین بکارگیری توان و ظرفیت سیستان و بلوچستان و انعکاس مسائل و ضرورت ها برای جذب منابع و اعتبارات بیشتر از دیگر موضوعات مورد درخواست نمایندگان استان در این نشست بود که مقرر شد کوشش لازم برای بهبود اعتبارات این استان به وسیله کمیسیون های تخصصی مجلس صورت پذیرد.

مهرداد عرب اول رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان و منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش بودجه پیش بینی شده برای سال 1400 نقاط قوت و ضعف بودجه استان را برشمردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 739

به "خبرنگاران رشد بودجه سیستان و بلوچستان در مقایسه با سال های گذشته قابل قبول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رشد بودجه سیستان و بلوچستان در مقایسه با سال های گذشته قابل قبول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید