خبرنگاران عادی انگاری کرونا در البرز سبب تغییر رنگ شهرستان ها شد

به گزارش تور انگلیس، کرج - خبرنگاران - رییس شورای اطلاع رسانی البرز گفت که با کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و عادی انگاری کرونا میزان ابتلا به کووید 19 با شیب تندی رو به افزایش است تا جایی که شهرستان طالقان نارنجی، اشتهارد زرد و سایر شهرستان های استان به شرایط قرمز درآمد.

خبرنگاران عادی انگاری کرونا در البرز سبب تغییر رنگ شهرستان ها شد

نورمحمد فردی روز دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان البرز اضافه نمود: نادیده دریافت محدودیت ها بار دیگر استان را در شرایط بحرانی گذشته قرار داده است.

وی با بیان اینکه اکنون هفت استان از جمله البرز در شرایط قرمز قرار گرفته اند، گفت: اکنون شهرستان طالقان نارنجی و اشتهارد زرد و سایر شهرستان های استان در شرایط قرمز قرار دارند.

فردی توضیح داد: در شهرستان های استان هر کدام بر اساس دستور العمل های گذشته با توجه به شرایط رنگ ها محدودیت های خاص خود را دارند که باید به دقت پروتکل ها را رعایت تا شرایط را بتوان مدیریت کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه تهران و البرز در شرایط کرونا یک استان دیده شده اند و طرح تردد خودروها به شیوه گذشته اجرا می گردد، اضافه نمود: دیروز در استان 14 نفر فوتی و 673 نفر بستری و امروز نیز تا به امروز 10 نفر فوتی و 630 نفر بستری داشته ایم.

وی با بیان اینکه آمار بیماران به شدت در حال افزایش است و مردم باید به دقت دستورالعمل های بهداشتی را رعایت و تذکر ها بسیار ضروری تر از گذشته باید باشد، گفت: برای اینکه مردم در جریان امور قرار گرفته و بیش از پیش شاهد رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط کنونی باشیم، تبلیغات محیطی و فعالیت های مختلف در فضای مجازی صورت گیرد.

رییس شورای اطلاع رسانی استان توضیح داد: همکاری شهروندان البرزی نقطه قوت ما در مقابله با کرونا است که با فاصله گذاری اجتماعی، رعایت اصول بهداشتی و عدم حضور در اجتماعات تا کنون بر این امر تداوم بخشیدند اما با توجه به شرایط شهرستان های استان به شهروندان البرزی هشدار می دهم که نشانه ها را جدی تر بگیرند و از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری نمایند.

معاون استاندار البرز گفت: در این بین رسانه های استان البرز از زمان شیوع کرونا رسالت خود را به خوبی انجام داده اند اما این خاتمه کار آنها نیست، بی تفاوتی رسانه ای می تواند به عادی انگاری شرایط در جامعه منجر و می بایست همچنان زنگ هشدار توسط رسانه ها برای مردم و جامعه نواخته گردد.

فردی گفت : رسانه های دغدغه محور می توانند رفتارهای صحیح مردم در مبارزه و پیشگیری از کرونا را بیان و جامعه را هوشیار و به مدد تولیدات رسانه ای در راستای تقلیل ضریب شیوع و نفوذ کرونا عمل نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود در مورد توزیع میوه شب عید توضیح داد: 30 غرفه در سطح استان دایر بود که به صورت مرتب از بازدید میدانی در مورد کیفیت صورت گرفت که در بعضی نقاط مشکل داشت.

فردی در ادامه به شرایط توزیع مرغ اشاره نمود و اضافه نمود: شرایط توزیع مرغ خیلی مناسب نبود به خاطر اینکه تقاضا بیش از حد شهروندان و کمبود عرضه در سطح بازار منجر به صف های طولانی شد اما از دیروز با توجه به عرضه 200 تن مرغ شرایط بازار به ثبات نسبی رسیده و صف های طولانی در سطح استان وجود ندارد.

رییس شورای اطلاع رسانی استانداری البرز در ادامه به انتخابات پیش روی اشاره و با بیان اینکه افزایش مشارکت مردم در انتخابات باید در دستور کار شورای اطلاع رسانی قرار گیرد، خاطر نشان کرد: شورای اطلاع رسانی با تشکیل جلسات مستمر و پیگیری مصوبات شورا توانسته است نقش مکملی در جریان رسانه و فضای مجازی استان ایفا نماید.

فردی در مورد ثبت نام از داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و تیره های عشایری گفت: مهلت معین شده برای این منظور یک هفته بوده و 22 فروردین خاتمه می یابد.

وی با توجه به شرایط کرونایی، از داوطلبان شوراهای روستا خواست از امروز تا خاتمه مهلت یک هفته ای، حتی الامکان به صورت غیرحضوری ثبت نام نمایند.

معاون استاندار البرز اضافه نمود: افراد دارای شرایط لازم و علاقمند به توسعه منطقه، برای ثبت نام اقدام نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 935

به "خبرنگاران عادی انگاری کرونا در البرز سبب تغییر رنگ شهرستان ها شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عادی انگاری کرونا در البرز سبب تغییر رنگ شهرستان ها شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید