خواص شگفت انگیز توت فرنگی؛ از تنظیم فشار خون تا تقویت سیستم ایمنی بدن

به گزارش تور انگلیس، شهاب اولیایی رژیم شناس و متخصص تغذیه گفت: توت فرنگی به دلیل اینکه سرشار از آنتی اکسیدان است به عنوان یک عامل ضد پیری و ضد التهابی شناخته شده است. در واقع این میوه به دلیل ویژگی خاص می تواند از بیماری هایی مانند سرطان، ناراحتی های قلبی- عروقی، سکته های قلبی و مغزی پیشگیری کند.

خواص شگفت انگیز توت فرنگی؛ از تنظیم فشار خون تا تقویت سیستم ایمنی بدن

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

او در ادامه اضافه کرد: با توجه به این موضوع که توت فرنگی منبع بسیار مهمی از پتاسیم است؛ برای افرادی که دچار فشار خون هستند یک انتخاب بسیار مناسب خواهد بود. مصرف توت فرنگی می تواند به تنظیم و کاهش فشار خون یاری کند.

این متخصص تغذیه بیان نمود: باید به این نکته توجه داشت که یکی از عوارض احتمالی بیماری کرونا پس از بهبودی، تشکیل لخته خون است که توت فرنگی به عنوان یک میوه حاوی آنتی اکسیدان؛ نقش موثری در کاهش لختگی خون دارد.

اولیایی گفت: ویتامین c موجود در توت فرنگی می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. طبق تحقیقات اخیر معین شده که توت فرنگی حاوی ماده ای خاص به نام فیستین است که خاصیت ضدسرطانی دارد. در واقع فیستین رادیکال های آزادی را که طی فرآیند های مختلف در بدن فراوری می شوند، خنثی می نماید. این ماده موثر همچنین به رشد و تقویت بافت عصبی بدن یاری می نماید که در نتیجه از اختلال پیش رونده در حافظه و یادگیری جلوگیری می گردد؛ بنابراین مصرف 2 یا چند توت فرنگی در هفته یاری می نماید تا از زوال حافظه به خصوص در زنان مسن پیشگیری گردد. از دیگر خواص توت فرنگی می توان به کاهش کلسترول بد خون اشاره نمود.

مصرف توت فرنگی برای کدام افراد توصیه نمی گردد؟

اولیایی در ادامه بیان نمود: باید به این نکته توجه داشت که مصرف توت فرنگی برای بعضی افراد مطلوب نیست. به عنوان مثال مصرف توت فرنگی برای افراد دارای آلرژی یا زمینه های آن توصیه نمی گردد؛ چرا که می تواند حساسیت این افراد را تحریک کند.

او در سرانجام توضیح داد: همچنین افرادی که مبتلا به بیماری های قلبی- عروقی هستند و برای آن ها دارو هایی تجویز شده که باعث افزایش سطح پتاسیم خون می گردد؛ مصرف میوه و خوراکی هایی که پتاسیم زیاد دارند توصیه نمی گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1038

به "خواص شگفت انگیز توت فرنگی؛ از تنظیم فشار خون تا تقویت سیستم ایمنی بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص شگفت انگیز توت فرنگی؛ از تنظیم فشار خون تا تقویت سیستم ایمنی بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید