در جلسه اقتصاددانان با رئیسی چه گذشت؟

به گزارش تور انگلیس، یک کارشناس اقتصادی جلسه دیروز اقتصاددانان با رئیس جمهور منتخب را از این نظر که دیدگاه های مختلف اقتصادی فرصتی برای طرح پیدا کردند، مفید دانست و معتقد است که جلساتی از این دست باید ادامه دار باشند.

در جلسه اقتصاددانان با رئیسی چه گذشت؟

حسین راغفر در گفت وگو با ایسنا درباره جلسه روز گذشته جمعی از اساتید و نخبگان اقتصادی از گرایش های مختلف با سید ابراهیم رئیسی که به بیان دیدگاه ها، نظرات و راه چارههای مدنظر خود درباره نوع روبروه دولت با مسائل بخش اقتصاد و نحوه ورود به عرصه حل و فصل این مسائل پرداختند، گفت: یکی از مسائل جلسات این چنینی، کمبود وقت و نبود دستورالعمل مشخص است که موضوعات و مباحث مختلف مطرح شده در جلسه را با کمبود تنوع روبرو می کند اما علی رغم این محدویت ها از نظر بنده جمع بندی کل حاضرین در جلسه مثبت بود.

وی مهم ترین حُسن این جلسه را مطرح شدن دیدگاه های مختلف دانست و افزود: با این جلسه، رئیس نو دولت با دیدگاه های مختلف اقتصادی بیشتر آشنا می شود و اولویت ها و مسائل اقتصادی را هم از نزدیک درک می کند که از این جهت، جلسه روز گذشته مهم بود. البته چنین جلساتی نمی تواند مشخص کننده راه چارهها در آینده باشد. تا به امروز پس از سه دهه بعد از جنگ تحمیلی، عموما یک تفکر بر نظام تصمیم گیری اقتصادی کشور حاکم بوده و به نوعی انحصار در دیدگاه ها وجود داشته که یکی از دلایل شکل گیری بحران کنونی است.

این اقتصاددان ادامه داد: زمانی که دیدگاه های مختلف و مخالف دیده نشود، اجازه نقد عملکردها به نحو مناسب فراهم نمی شود که یکی از دلایل بحران کنونی هم همین مسئله است و جلسه دیروز فرصت نوی برای این کار فراهم کرد که امیدوارم ادامه پیدا کند. شرایط فعلی کشور بحرانی است و باید فرصتی فراهم شود تا از همه ظرفیت ها استفاده شود که راه چاره های مناسب تر و عملی برای رفع مسائل اقتصادی کشور ایجاد شود.

راغفر بیان نمود: به جز محدودیت وقت در جلسه مورد نظر که موجب شد تا افراد فرصت کمتری برای طرح بهتر دیدگاه ها و ثمرات عملی بهتری برای سیاستگذاران داشته باشد، در مجموع مفید بود. با توجه محدودیت زمانی امکان پذیر نبود که برنامه های افراد برای تحقق راه چارههای اقتصادی مطرح شود اما هر یک از آن ها مسائل اقتصادی را بیان و یکسری اقدامات فوری و کوتاه را هم به صورت مختصر اسم کردند.

وی در خاتمه سخنانش اسم کرد که جلسات این چنینی برای موثر واقع شدن باید تداوم داشته باشند.

منبع: فرارو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1097

به "در جلسه اقتصاددانان با رئیسی چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در جلسه اقتصاددانان با رئیسی چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید