رئیس جمهور کره جنوبی به تقویت ائتلاف سئول- واشنگتن متعهد شد

به گزارش تور انگلیس، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی روز پنج شنبه در گفتگویی تلفنی با جو بایدن همتای آمریکایی خود متعهد شد که ائتلاف این کشور با ایالات متحده را تقویت نموده و در قبال کره شمالی یک راهبرد فراگیر را تهیه و تنظیم کند.

رئیس جمهور کره جنوبی به تقویت ائتلاف سئول- واشنگتن متعهد شد

گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور کره جنوبی و ایالات متحده در شرایطی انجام شد که مون جائه این که پیش تر ایفای نقش میانجی میان ایالات متحده و کره شمالی را پیشنهاد داده بود، اکنون با چالش برطرف بن بست در گفتگوهای واشنگتن- پیونگ یانگ روبروست.

کانگ مین سوک سخنگوی رئیس جمهور کره جنوبی اعلام نمود که رهبران دو کشور ضرورت تنظیم یک راهبرد فراگیر در قبال کره شمالی با هدف خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره را مورد تصدیق قرار دادند.

کانگ در ادامه گفت که رئیس جمهور بایدن کوشش های کره جنوبی، این کشور مهم و کلیدی که در حل و فصل موضوع شبه جزیره کره ایفای نقش می نماید، را ستود و گفت که با کره جنوبی در رسیدن به هدفی مشترک همکاری نزدیک خواهد داشت.

در این گفتگوی تلفنی، مون جائه این همچنین از آنچه که بازگشت آمریکا در میانه چالشهای فزاینده جهانی- همچون همه گیری کووید- 19، تغییرات اقلیمی و قطب بندی مالی- خواند، استقبال کرد.

در این گفتگوی تلفنی مون و بایدن همچنین در خصوص ضرورت احیای دموکراسی در کشور میانمار که روز دوشنبه شاهد کودتای نظامی سران ارتش بود، توافق کردند.

کاخ سفید نیز در بیانیه ای اعلام نمود که بایدن بر تعهد خود به تقویت ائتلاف آمریکا- کره جنوبی تأکید نموده و دو کشور در خصوص همکاری نزدیک بر سر موضوع کره شمالی با یکدیگر توافق کردند.

لازم به ذکر است که رئیس جمهور کره جنوبی در تماس تلفنی خود پس از پیروزی بایدن، قول داده بود که روابط مالی با ایالات متحده را بر مبنای اقتصاد سبز تقویت کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 821

به "رئیس جمهور کره جنوبی به تقویت ائتلاف سئول- واشنگتن متعهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور کره جنوبی به تقویت ائتلاف سئول- واشنگتن متعهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید