رایزنی ضد چین، محور دیدارهای مقام هندی با وزرای دفاع و خارجه آمریکا

به گزارش تور انگلیس، وزیر امور خارجه هند که برای ملاقات با مقام های آمریکا به واشنگتن رفته، با وزرای دفاع و خارجه آمریکا ملاقات و درباره روابط دوجانبه و چین رایزنی کرد.

رایزنی ضد چین، محور دیدارهای مقام هندی با وزرای دفاع و خارجه آمریکا

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طبق اعلام مقام های هندی و آمریکایی، رایزنی درباره چین یکی از محورهای اصلی دستور کار ملاقات وزیر خارجه هند با وزرای خارجه و دفاع آمریکا در واشنگتن بود.

سابرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند که برای ملاقات با مقام های آمریکا به واشنگتن رفته است، درباره ملاقاتهای جداگانه خود با آنتونی بلینکن وزیر خارجه و لوید آستین وزیر دفاع دولت جو بایدن توضیحاتی توییتری داد.

این مقام ارشد هند در درباره ملاقات با همتای آمریکایی نوشت: خرسندم که با وزیر خارجه بلینکن ملاقات کردم. گفت وگوی مفیدی درباره ابعاد مختلف همکاری دوجانبه مان و همچنین موضوعات منطقه ای و جهانی داشتیم. موضوعات منطقه ایندوپاسیفیک، کوآد (متشکل از آمریکا، هند، ژاپن و استرالیا)، افغانستان، میانمار، مسائل شورای امنیت سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی را به بحث گذاشتیم.

وزیر خارجه هند اضافه نمود: همچنین درباره مشارکت هند و ایالات متحده در زمینه واکسن (مقابله با ویروس کرونا) با هدف گسترش دسترسی و اطمینان از عرضه آن تمرکز کردیم. از همدردی عمیقی که ایالات متحده در این برهه زمانی ابراز کرد، تشکر کردم. گفت و گوهای امروزمان بیش از قبل شراکت استراتژیکمان را تقویت و دستور کار همکاری مان را گسترده تر کرد.

جو بایدن در ابتدای شروع به کار خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا، نشستی مجازی با حضور سران سه هند، استرالیا و ژاپن تحت عنوان کوآد برگزار کرد؛ نشستی که به گفته تحلیلگران، مقابله با چین در منطقه ایندوپاسیفیک محور آن را تشکیل داد (جزئیات بیشتر).

آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن هم درباره میزبانی از همتای هندی خود در ساختمان وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن توضیحاتی داد.

ملاقات وزرای خارجه آمریکا و هند در واشنگتن

وزیر خارجه آمریکا در توییتر در این باره نوشت: صحبت مفیدی با سابرامانیام جایشانکار درباره امنیت منطقه ای و اولویت های مالی داشتم که شامل کوشش ها برای ارائه یاری ایالات متحده در برابر کووید-19، شرایط مرز هند و چین و حمایت ما از افغانستان می شدند. ما به عنوان دوستان هم با یکدیگر برای پرداختن به این حوزه های دغدغه مشترک همکاری خواهیم کرد.

سابرامانیام جایشانکار درباره ملاقات با وزیر دفاع آمریکا هم نوشت: ملاقات گرمی با وزیر (دفاع) لوید آستین داشتم. گفت و گوی جامعی درباره تقویت بیش از پیش شراکت استرتژیک و دفاعی مان داشتیم.

این مقام ارشد دهلی نو در این پیغام توییتری اضافه نمود: درباره چالش های امنیتی کنونی گفتگو کردیم. از نقش افا شده توسط ارتش ایالات متحده در زمینه پاسخگویی به شرایط ناشی از (شیوع) کووید (ویروس کرونا) قدردانی کردم.

سفر وزیر خارجه هند و ملاقاتهای او با مقام های آمریکایی در شرایطی انجام می گیرد که در ابتدای شروع به کار دولت بایدن، دولت او برای همراه کردن کشورهای مخالف چین با آمریکا در منطقه ایندوپاسیفیک، نشستی را تحت عنوان نشست چهارجانبه با حضور سران کشورهای آمریکا، هند، ژاپن و استرالیا برگزار کرد.

مقام های آمریکایی طی چند ماه اخیر بارها ضمن هشدار درباره مواضع چین و اتهام زنی علیه این کشور، مدعی شده اند که واشنگن به یک منطقه آزاد در ایندوپاسیفیک و حمایت از کشورهای این منطقه برای مقابله با پکن متعهد است.

مقام های مختلف چین ضمن رد مواضع و اتهام زنی های آمریکا اعلام نموده اند که حضور نظامی واشنگتن در ایندوپاسیفیک و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها عامل اصلی بی ثباتی در منطقه است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1013

به "رایزنی ضد چین، محور دیدارهای مقام هندی با وزرای دفاع و خارجه آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی ضد چین، محور دیدارهای مقام هندی با وزرای دفاع و خارجه آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید