رشد بیسابقه سفارش یخ خشک چینی توسط آمریکا

به گزارش تور انگلیس، در حالی که رئیس جمهوری آمریکا به دنبال آغاز واکسیناسیون با واکسن های ضد کرونای فراوری این کشور فریاد شادی سر داده است، سازندگان یخ خشک و تامین کنندگان ماشین آلات مربوط به فراوری این یخ ها در چین به شدت مشغول کار هستند تا به تقاضای رو به رشد شرکت های آمریکایی پاسخ دهند.

رشد بیسابقه سفارش یخ خشک چینی توسط آمریکا

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه گلوبال تایمز روز دوشنبه در گزارشی با یاداوری اینکه یخ خشک نقشی اساسی در زنجیره های سرد ایفا می نماید نوشت: در این بین، ثبت سفارش صادرات شرکت های چینی فراوری نماینده یخ خشک به آمریکا، به طور بی سابقه ای و در مقایسه با سال 2019 میلادی، 10 الی 20 برابر شده است.

صنعتگران پیش بینی نموده اند که کمبود یخ خشک بدنبال اجرای گسترده تر واکسیناسیون به مراتب وضعیتی حادتر پیدا خواهد نمود.

این خبر در شرایطی منتشر می گردد که واکسن های کرونای فراوری شده توسط شرکت آمریکایی فایزر باید در دمای منفی 70 درجه سانتیگراد نگهداری شوند و این الزام، تقاضای یخ خشک را بالا می برد.

یخ های خشک به طور گسترده در تحویل محموله های حاوی ماهی ها، گوشت گوساله و میوه های وارداتی استفاده می گردد.

سان گانگ مدیر دفتر شرکت تجهیزات یخ خشک کلد جت در شانگ های در مصاحبه با گلوبال تایمز گفته است که کمبود یخ خشک هم در آمریکا و هم در اروپا دیده می گردد و انتظار می رود این شرکت تمام محصولات یخ خشک خود را تا بهمن و اسفند امسال به مشتریان آمریکایی و اروپایی اش تحویل دهد.

سان اضافه نمود که این افزایش موقت در تقاضای یخ خشک احتمالا به مدت 6 ماه ادامه خواهد داشت.

در عین حال، اختلالات لجستیکی به دلیل شیوع ادامه دار کرونا باعث کاهش شدید کانتینر و افزایش قیمت محموله های هوایی شده است و این موارد باعث تشدید فشار بر زنجیره تامین یخ خشک و توزیع ماشین آلات فراوری نماینده یخ های خشک می گردد کمبود کانتینر به دلیل افزایش مازاد تجاری بین چین و جا هایی مانند آمریکا و اروپا، شرایط تدارکاتی و لجستیکی برای نگهداری واکسن های کرونای فراوریی در آمریکا را بدتر نموده است.

بر اساس این گزارش صنعت فنگ یون، تامین نماینده تجهیزات فراوریی یخ خشک در شانگهای، نیز شاهد افزایش 10 الی 20 برابری صادرات خود در مقایسه با سال گذشته به آمریکا بوده است این شرکت در طول 2 ماه گذشته، حدود 10 ماشین فراوری نماینده یخ خشک را به صورت روزانه به آمریکا صادر نموده است مسئولان این شرکت می گویند بیشتر سفارشات به این شرکت از آمریکا می آید و این یخ ها برای حمل و نقل واکسن های کوید-19 مورد استفاده قرار می گیرند.

بر اساس گزارش های رسانه ای، شرکت آمریکایی فایزر درصدد ارائه 1.3 میلیارد دوز واکسن کرونا در سال آینده میلادی است؛ از طرف دیگر انتظار می رود که شرکت آمریکایی مودرنا نیز بیش از یک میلیارد دوز واکسن را در سال 2021 میلادی فراوری کند. توزیع این حجم زیاد از دوز های واکسن در آمریکا در کنار توجه به این واقعیت که بیشتر این واکسن ها احتیاج به دو بار تزریق دارند، به معنای آن است که حجم بی سابقه ای از یخ خشک برای تامین بخش تدارکات توزیع واکسن های کرونای آمریکا احتیاج است.

مجله فورچون آمریکا پیشتر در گزارشی ضمن پرداختن به چالش های لجستیکی در راستا توزیع واکسن های کرونای فایزر و مودرنای آمریکا، تاکید نمود که واکسن های فراوریی چین می توانند خلأ های موجود در راستا تدارکات و توزیع واکسن های آمریکایی را پر نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 727

به "رشد بیسابقه سفارش یخ خشک چینی توسط آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد بیسابقه سفارش یخ خشک چینی توسط آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید