رشد 30 درصدی حمل و نقل کالا در کشور

به گزارش تور انگلیس، معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور از رشد 30 درصدی حمل و نقل کالا در کشور اطلاع داد.

رشد 30 درصدی حمل و نقل کالا در کشور

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مهران قربانی نیز با بیان اینکه قوه تحرک و توسعه کشور بر دوش شبکه حمل و نقل است، ابراز کرد: اگر شبکه حمل و نقل و زیر ساخت ها در کشور مطلوب باشد توسعه حاصل می شود که در نتیجه آن اقتصاد و پتانسیل شهر های کوچک تر فعال می شود و عدالت محوری تحقق می باید.

وی ادامه داد: در شش ماهه نخست سال 30 درصد در حمل کالا های اساسی کشور و 5 درصد در واردات شاهد رشد بودیم که با شرایط فعلی کشور این آمار رضایت بخش است.

قربانی ادامه داد: جابجایی بیش از 2 میلیون نفر در 15 الی 20 روز در زمان اربعین حسینی یک اتفاق بزرگی بود که مشابه آن در جهان کم است و این اتفاق بزرگ با کوشش و پشتکار سازمان حمل و نقل و راهداری رخ داد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور با بیان اینکه زیرساخت ها لازم در حمل و نقل نقش بسزایی دارد، افزود: نوع فعالیت حمل و نقل و راهداری دینامیک است که هر لحظه امکان وقع حادثه می رود که اداره حمل و نقل و راهداری با همت و از خودگذشتگی با محدودیت های موجود، وظیفه خود را درقبال ملت ایران به بهترین صورت ممکن در حال خدمتگزاری هستند.

صدور مجوز های بی رویه معظلی برای شرکت های حمل و نقل

گلپایگون رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل کالای جاده ای بندرعباس گفت: در سال های گذشته 70 شرکت حمل و نقل در استان فعال بوده که با توجه به میزان بار و ترانزیت جوابگوی هزینه های شرکت ها بود.

وی ادامه داد: در سال های اخیر با تسهیل در فرایند صدور مجوز، تعداد آن ها به 140 شرکت رسیده است که با توجه به تحریم و کاهش بار ورود و خروج جوابگوی هزینه ها نیست.

گلپایگون توضیح داد: صدور مجوز باید براساس ظرفیت سازی و کفایت و عدم کفایت صورت پذیرد و بعضاً شرکت هائی مجوز گرفته اند که حتی اطلاعات اولیه ایی در زمینه حمل و نقل را نداشتند و این موضوع باعث سو استفاده های کلانی در مقوله شرکت های حمل و نقل شده است.

استاندار هرمزگان همت خود را در ساخت شرکت حمل ونقل گذاشته است

هادی جوادی رئیس کارگروه حمل ونقل تره بار هرمزگان و نماینده شرکت نگین ترابران خلیج فارس استان هرمزگان ضمن بیان اینکه پروژه شهرک حمل و نقل استان هرمزگان اگر چه صدرصد خصوصی است، ولی پیشانی عملکرد دولت هم محسوب می شود، توضیح داد: همه ارگان ها ودستگاه ها با این شرکت برای ساخت این شهرک حمل و نقل همکاری دارند و فقط اداره راهداری با ما همکاری لازم را ندارد و این درخواست را داریم که ما را از خود اداره راهداری و حمل و نقل بدانید و ما را کمک رسانید.

وی گفت: با بیان اینکه این شرکت در دولت فعلی مورد عطوفت و مهربانی قرار گرفته است، گفت: برق شهرک حمل و نقل استان با مساعدت استاندار هرمزگان از سه مگاوات به 12 مگاوات تبدیل شده است و آب این شهرک نیز از یک ونیم اینچ به چهار اینچ افزایش یافته است.

جوادی افزود: این شرکت در زمینی به مساحت 150 هکتار در حال احداث است که بخش خصوصی تا کنون بیش از 400 میلیارد ریال در این پروژه هزینه نموده است.

لازم به یادآوری است که در خاتمه این همایش از فعالان نمونه حوزه حمل و نقل، رانندگان، راهداری و کارکنان نمونه تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 25

به "رشد 30 درصدی حمل و نقل کالا در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 30 درصدی حمل و نقل کالا در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید