سرمایه گذاری سوئیسی ها در ایران برای مدیریت پساب در مزارع شیری

به گزارش تور انگلیس، یک شرکت سوئیسی برای مدیریت پساب در صنعت دامپروری و مزارع شیری در کشورمان سرمایه گذاری کرده که بر اساس آن مصرف آب در مزارع شیری کشور بیش از 30 درصد و استفاده از کودهای شیمیایی 70 درصد کاهش پیدا کرده است.

سرمایه گذاری سوئیسی ها در ایران برای مدیریت پساب در مزارع شیری

به گزارش خبرنگاران، یک شرکت سوئیسی با سرمایه گذاری در کشور، یک پروژه بنیادین اجرا کرده که موجب شده میزان آفلاتوکسین و آنتی بیوتیک شیر تولیدی کشور بیش از 97 درصد کاهش پیدا کند و در پی آن برای اولین بار، کیفیت شیر خروجی از بزرگ ترین دامداری های ایران به استانداردهای جهانی حوزه شیر کودک برسد.

اکنون، این شرکت پروژه دیگری برای مدیریت پساب در صنعت دامپروری و مزارع شیری در کشورمان انجام داده که مصرف آب در مزارع شیری کشور بیش از 30 درصد و استفاده از کودهای شیمیایی 70 درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین آمار از حصول افزایش 20 درصدی بهره وری خاک و کاهش چشمگیر هزینه های جاری تولید و زراعت حکایت دارد.

رونمایی از نتایج فاز دوم اقدامات اجتماعی این شرکت سوئیسی در کشورمان که بر مدیریت پساب و منابع آبی تمرکز داشت، نشان می دهد این تلاش ها پس از دو سال منجر به کاهش چشمگیر مصرف آب در مزارع شیری کشور و افزایش باروری خاک در مگافارم ها شده است.

بر اساس اعلام صنایع غذایی ، برای اجرای این دو پروژه 10 میلیون دلار سرمایه گذاری شده و انتقال دانش و فناوری نوین صورت گرفته است.

گفتنی است؛ این شرکت برای نوزدهمین سال است که در جمهوری اسلامی ایران حضور دارد که اکنون در نتیجه اجرای پروژه جدید و مطالعه متخصصین این شرکت بر چرخه تولید و تأمین مزارع شیری و شناسایی کمبود در سه حوزه اصلی فعالیت آنها (آب، جریان مواد مغذی و مصرف خاک) عملیاتی شد.

نتایج این مطالعات نشان می دهد که کشاورزی سنتی در کشور به موجب وابستگی به مصرف کودهای شیمیایی، درگیر مشکلاتی چون هزینه بالای واردات، میزان مصرف بسیار بالای آب، فقر مواد مغذی، کاهش تنوع زیستی و باروری خاک ها در طی زمان و در نهایت آثار مخرب زیست محیطی است. ازاین رو، با اجرای پروژه قبلی، در گذشته موجب افزایش کیفیت شیرهای تولیدی کشور شده بود، اکنون در اجرای فاز دوم که حاصل دو سال بررسی متخصصان این شرکت و دانشگاه برن سوئیس است، تغییر در نگرش حوزه دامی کشور نسبت به فضولات دامی از یک زباله به یک کالای اقتصادی ایجاد شده و فعالیت مزارع تحت پوشش در این راستا، منجر به کاهش میزان مصرف آب تا 30 درصد،کاهش 70 درصدی استفاده از کودهای شیمیایی و نیز 20 درصدافزایش در بهره وری طبق استاندارهای جهانی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 499

به "سرمایه گذاری سوئیسی ها در ایران برای مدیریت پساب در مزارع شیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری سوئیسی ها در ایران برای مدیریت پساب در مزارع شیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید