سفیر آمریکا در ترکیه: آنکارا اس 400 را فعال کند تحریم خواهد شد

به گزارش تور انگلیس، سفیر آمریکا در ترکیه در خصوص فعال سازی سامانه اس 400 از سوی ترکیه و موضع آمریکا گفت: ما به صراحت موضع خود را به طرف ترک اعلام کرده ایم که اگر فعال شود این کشور مشمول قانون کاتسا خواهد شد.

سفیر آمریکا در ترکیه: آنکارا اس 400 را فعال کند تحریم خواهد شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیوید ساترفیلد سفیر آمریکا در ترکیه در خصوص فعال سازی سامانه موشکی اس 400 از سوی ترکیه که به دوره پس از کرونا موکول شده است، گفت: آمریکا موضع خود در این خصوص و اینکه در صورت فعال شدن این سامانه، ترکیه را تحت تحریم قرار خواهد داد به صراحت به طرف ترک نشان داده است.

وی اضافه نمود: در صورت فعال شدن سامانه موشکی اس 400، کنگره آمریکا آماده اعمال تحریم هاست و این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است.

روز گذشته ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفته بود که به دلیل شیوع کرونا، عملیاتی شدن سامانه موشکی اس 400 که قرار بود این ماه انجام گیرد به تعویق افتاده است اما طبق برنامه دنبال خواهد شد.

سفیر آمریکا با اشاره به کمکهای پزشکی ترکیه به این کشور نیز اعلام کرد: ما روابط خوب و پرباری داریم، اما مسائلی نیز وجود دارد که یکی از آنها همین سامانه موشکی اس 400 است و برای اینکه روابط را توسعه و گسترش دهیم باید این مسائل را حل و فصل کنیم.

ساترفیلد درباره توافق سواپ بین دو کشور نیز گفت: این فرایند در حال دنبال شدن است، مسائل موجود از جنس سیاسی نبوده بلکه فنی است و باید آنها را حل کنیم. مسائلی که بین دو بانک مرکزی وجود دارد مانند موضوعات مالی و اعتباری که باید به آنها پرداخته شود.

وی درباره خسارتهای مالی وارد شده به اقتصاد کشورها که در نتیجه شیوع کرونا به وجود آمده است، گفت: آمریکا و برخی کشورها همچون ترکیه به دنبال راههایی هستند تا بتوانند غرامت دریافت کنند. ترامپ و اردوغان نیز در این خصوص گفتگویی تلفنی داشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 327

به "سفیر آمریکا در ترکیه: آنکارا اس 400 را فعال کند تحریم خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا در ترکیه: آنکارا اس 400 را فعال کند تحریم خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید