تور چین: شرط چین برای رابطه دیپلماتیک با آمریکا

به گزارش تور انگلیس، ایرنا نوشت:سخنگوی دفتر امور تایوان دولت چین در واکنش به ادعاهای اخیر وزارت خارجه و دفاع آمریکا درباره تایوان گفت: تنها یک چین در دنیا وجود دارد و تایوان بخشی از سرزمین چین می باشد و اصل چین واحد، پایه سیاسی روابط چین و آمریکا است.

تور چین: شرط چین برای رابطه دیپلماتیک با آمریکا

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش چاینا دیلی، جو فنگ لیان روز چهارشنبه طی یک کنفرانس مطبوعاتی در پکن تاکید نمود: فعالیت های تایوان در عرصه بین المللی از جمله مبادلات با کشورهای دارای روابط دیپلماتیک با چین، مشارکت در سازمان های بین المللی و فعالیت های این سازمان ها و غیره باید بر اساس اصل چین واحد انجام گردد.

او توضیح داد: اصل چین واحد، پایه سیاسی روابط چین و آمریکا است. در سه بیانیه مشترک چین و آمریکا به وضوح قید شده است که ایالات متحده این مساله را به رسمیت می پذیرد که جمهوری خلق چین تنها دولت قانونی چین است و مردم آمریکا روابط فرهنگی، تجاری و سایر روابط غیر رسمی را با مردم تایوان حفظ خواهند کرد.

وی اضافه نمود: در بخش دیگری آمده است آمریکا موضع چین مبنی بر اینکه تنها یک چین وجود داشته و تایوان بخشی از چین است را به رسمیت می شناسد.

جو فنگ لیان با اشاره به اصطلاح قانون روابط آمریکا با تایوان و شش ضمانت ایالات متحده که مغایر با سه بیانیه مشترک چین و آمریکا است، مطرح کرد: دخالت در امور داخلی چین کاملا اشتباه، غیرقانونی و بی اعتبار است و چین از ابتدا با آن مخالف بوده و از ایالات متحده خواسته است که به اصل چین واحد و مفاد سه بیانیه مشترک چین و ایالات متحده پایبند باشد و با احتیاط و به درستی با مساله تایوان برخورد نمایند تا آسیب بیشتری به صلح و ثبات در تنگه تایوان وارد نگردد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1261

به "تور چین: شرط چین برای رابطه دیپلماتیک با آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: شرط چین برای رابطه دیپلماتیک با آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید