فستیوال نورافشانی لیون

به گزارش تور انگلیس، در بعضی شهرهای اروپایی رسم است که تابستان را با صدا و نمایش نور جشن می گیرند .

در این نمایش طرح های گرافیکی رنگارنگی بر روی ساختمان های تاریخی همراه با صدای بلند موسیقی سمفونیکی که در خیابان ها شنیده می شود نور افشانی می شود .

فستیوال نورافشانی لیون

لیون ، دومین شهر بزرگ فرانسه ، هر ساله در اوایل ماه دسامبر به استقبال این نمایش می رود . این نمایش 4 شبه نه تنها در فصل کم مسافر فرانسه باعث جذب دنیاگردان می شود بلکه به آنها تجربه نورانی تمام عکمک پیشنهاد می کند که رقیبی در دنیا ندارد .

این نمایش که هر ساله 4 میلیون دنیاگرد را به لیون جذب می کند ، شامل 75 پروژه در سراسر این شهر است و بعضی از دیدنی ترین آنها در کاخ Terreaux و Bellecour انجام می شود .

همیشه نام فستیوال های بزرگ همه را به یاد ازدحام زیاد جمعیت و شرایط ناخوشایند آن می اندازد ولی با توجه به اقدامات کنترل جمعیت که به نحو احسنت انجام می شود شرکت کنندگان همیشه از مراسم و آرامش آن لذت برده اند.

بازدیدکنندگان می توانند در فضایی مناسب از مکانی به مکان دیگر حرکت کنند ، چرا که تمام نمایش ها در تمام شهر بخش شده اند و در یک چرخه مشخص نمایش داده می شوند . یعنی شما می توانید با علامت های راهنما هر نمایش را در مکانی نزدیک نیز مشاهده کنید .

فستیوال برای اجرایی شدن نیازمند هزینه زیادی است (در سال 2014 در حدود 2.9 میلیون دلار هزینه در بر داشت که تقریبا 60 درصد آن از با کمک اسپانسر ها تامین شد) ، اما لیون همچنان مایل به ادامه دادن این سنت است و فستیوال قرار است از 5 تا 8 دسامبر انجام شود .

خبر خوب برای بازدیدکنندگان زمستان این است که اگر برنامه سفرشان با فستیوال هماهنگ نشود می توانند از باقی جذابیتهایی که در طول سال برقرار است نیز لذت ببرند .

لیون همچنین شهری بینظیر برای قدم زدن از میان منطقه های روم باستان و مکان های ثبت شده یونسکو تا محله های مدرن است.

منبع : travelweekly

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1326

به "فستیوال نورافشانی لیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال نورافشانی لیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید