لاوروف: از اتهام زنی دوباره آمریکا درباره دخالت در انتخابات نگرانیم

به گزارش تور انگلیس، وزیر خارجه روسیه تاکید نمود که او نگرانی ها درباره اینکه مسکو بار دیگر به دخالت در کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ متهم شده، با وزیر خارجه آمریکا در میان گذاشته است.

لاوروف: از اتهام زنی دوباره آمریکا درباره دخالت در انتخابات نگرانیم

به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه ای تلویزیونی به گفت وگوی اخیرش با مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اشاره نمود. او گفت: صراحتا گفتم که ما پیش بینی می کنیم و در حال حاضر موج جدیدی از اتهامات را احساس می کنیم که ما در انتخابات فعلی دخالت خواهیم کرد.

براساس متن مصاحبه که در وب سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شد، لاوروف گفت که او به پامپئو پیشنهاد داده است تا دو کشور مکانیسمی ایجاد نمایند تا روسای جمهوری آن ها درباره نگرانی های مرتبط که از سوی هر طرف مطرح شده است، رسیدگی نمایند.

وزارت خارجه آمریکا هنوز واکنشی به این اظهارات نداشته است. این وزارتخانه پیشتر گفته بود که پامپئو و لاوروف چند روز پیش تلفنی گفت وگو داشته اند.

آژانس های اطلاعاتی آمریکا مدت ها پیش ارزیابی کردند که دولت روسیه در انتخابات 2016 که دونالد ترامپ در آن پیروز شد، مداخله کرد و کمیته منتخب سنا در امور اطلاعاتی هفته گذشته گفت آنالیز قانونگذاران نشان می دهد هیچ دلیلی وجود ندارد که در نتیجه گیری جامعه اطلاعاتی تردید کرد.

سناتور ریچارد بور، رئیس این کمیته که از جمهوری خواستار کارولینای شمالی است سه شنبه گفت: با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری 2020 بیش از همواره اهمیت دارد که ما مقابل تهدید دخالت عوامل خارجی متخاصم هوشیار باشیم.

مارک وارنر، معاون دموکرات این کمیته هم تاکید نمود: قطعا هیچ دلیلی برای تردید نیست که موفقیت روس ها در سال 2016 آن ها را به سمت امتحان دوباره این فرایند در سال 2020 بکشاند و ما باید آمادگی داشته باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین گفت، بعضی کشورها برای توجیه واکنش نامناسب خودشان به بیماری کووید-19 به سازمان دنیای بهداشت حمله می نمایند. لاوروف تاکید نمود: نمی خواهم تمایل به اتحاد سیاسی گردد. من شاهد نشانه هایی از سیاسی شدن در حملات به سازمان دنیای بهداشت هستم. به اعتقاد من، این حملات تحقق تمایل برای بهانه تراشی اقدامات خاصی است که بسیار دیر انجام شدند و بسیار ناکافی بودند.

سرگئی لاوروف اضافه نمود: سازمان دنیای بهداشت عالی نیست، اما نقش خودش را انجام می دهد، به عنوان یک نهاد پیشرو و هماهنگ نماینده در عرصه سلامت عمل می نماید. بله کامل نیست. هیچکس کامل نیست. فعالیت سازمان دنیای بهداشت با کشورهای عضو آن معین می گردد. آن ها تا همین اواخر هیچگونه شکایتی نداشتند.،،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 313

به "لاوروف: از اتهام زنی دوباره آمریکا درباره دخالت در انتخابات نگرانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: از اتهام زنی دوباره آمریکا درباره دخالت در انتخابات نگرانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید