محمد بنا: عملکرد ملی پوشان در جام باشگاه های دنیا مطلوب نبود

به گزارش تور انگلیس، به گزارش خبرنگاران؛ محمد بنا امروز آدینه در حاشیه پیکارهای کشتی فرنگی جام باشگاه های دنیا در بجنورد گفت: همه ملی پوشان کشتی فرنگی در این پیکارها بسیار بد و ضعیف ظاهر شدند. نمی توانیم که در طول یک سال اردو برگزار کنیم و کشتی گیران در اردو باشند و شرایط خوبی داشته باشند.

محمد بنا: عملکرد ملی پوشان در جام باشگاه های دنیا مطلوب نبود

وی اضافه کرد: البته همه جای دنیا نیز به همین گونه است. برای مثال گنو پتریاشویلی دارنده مدال طلای دنیا و برنز المپیک در وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد از کشور گرجستان با حضور در لیگ ایران حتی مقابل امیرحسین زارع نیز بازنده شد. البته شایستگی زارع جای خودش، اما کشتی گیران در طول یک سال نباید سطح آمادگی بالایی داشته باشند و این فراز و فرود طبیعی است.

بنا یادآور شد: با این وجود تنها حُسنی که این پیکارها برای ما داشت این بود که کشتی گیران ایرانی یک نفع اقتصادی بردند وگرنه پیکارهای قهرمانی کشور، سطحش از جام باشگاه های دنیا بالاتر بود و به غیر از آن بار فنی و چیزی نداشت.

وی در مورد حضور تیم منتخب کشتی فرنگی ایران در رقابت های بین المللی ایتالیا که یکی از مسابقه های رنکینگ دار اتحادیه دنیای است، گفت: هنوز تردید دارم و نمی دانم که تیم ایران در پیکارها شرکت خواهد نمود یا خیر. چرا که می خواهم در ابتدا مسابقات انتخابی تکلیفش معین گردد و همه مدعیان در جام دنیا پهلوان تختی کشتی بگیرند و بعد از آن به فکر اعزام به تورنمنت های بین المللی باشیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد تیمی از کشورمان در رقابت های بین المللی ایتالیا حضور یابد به طور طبیعی سعید عبددولی حضور نخواهد داشت و باید فرنگی کارانی همچون علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیرقاسمی منجزی را اعزام کنیم. اما وقتی اینها را هم نگاه می کنم می بینم که شرایط خوبی ندارند. چرا که در رقابت های بین المللی ایتالیا که یکی از پیکارهای رنکینگ دار اتحادیه دنیای است به طور طبیعی بهترین های دنیا حضور خواهند داشت و ملی پوشان کشورمان با این شرایط می بازند، به دلیل آنکه رقابت های سیستم رنکینگ اتحادیه دنیای بدون ارفاق وزن و در سر وزن قانونی برگزار می گردد.

وی ادامه داد: اگر مسابقه ها در سر وزن قانونی باشد و آماده هم نباشید، ضربه می خورید و برای همین باید شرایطی را به وجود آوریم که بعد از رقابت های بین المللی جام تختی اردوهایی را برگزار کنیم و نمایندگان کشورمان آمادگی مطلوب را داشته باشند و در وهله نخست باید به فکر کسب سه سهمیه المپیکی باشیم و بعد از آن رقابت های قهرمانی آسیا و رقابت های بین المللی لهستان که هر دو جزو رقابت های سیستم رنکینگ اتحادیه دنیای است را پیشرو خواهیم داشت.

بنا در مورد محروم بودن روسیه از بازی های المپیک و تاثیر حضور نداشتن تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی این کشور در بازی های المپیک 2020 توکیو گفت: در کشتی فرنگی گستردگی زیاد است و روسها در همین پیکارهای قهرمانی سال 2019 دنیا در قزاقستان با 2 مدال طلا قهرمان دنیا شدند اما برای کشتی آزاد خیلی خوب می گردد چرا که قدرت بلامنازع دنیا هستند و نیامدن آنها به نفع ما می گردد و امکان دارد در بعضی از وزن ها هم حتی مدال طلا نیز بگیریم ولی در فرنگی نبود روس ها به نفع همه است. و البته هنوز هیچ چیز معین نیست چرا که امکان دارد آنها زیر پرچم کمیته بین المللی المپیک باشند و یا فرجام خواهی آنها پذیرفته گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 19

به "محمد بنا: عملکرد ملی پوشان در جام باشگاه های دنیا مطلوب نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمد بنا: عملکرد ملی پوشان در جام باشگاه های دنیا مطلوب نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید