مخالف خروج یونان از منطقه یورو هستم

به گزارش تور انگلیس، خبرنگاران: کمیسیون اتحادیه اروپا با انتقاد از موضع گیری های اخیر دولت یونان در عین حال با خروج این کشور از منطقه یور مخالفت کرد.

مخالف خروج یونان از منطقه یورو هستم

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه تاگس اشپیگل در گزارشی به بعضی از جدیدترین اظهار نظرهای مقامات اروپایی درباره یونان و اقداماتی که اتحادیه اروپا باید بعد از نه یونانی ها به سیاست های ریاضتی در همه پرسی اخیر این کشور انجام دهد پرداخت.

بعد از نه یونانی ها به برنامه های ریاضتی وام دهندگان بین المللی در همه پرسی روز یکشنبه و کناره گیری وزیر دارایی این کشور، گروه یورو امروز (سه شنبه) نشستی را در بروکسل برگزار خواهند کرد تا درباره موضع گیری هایی که در آینده باید در قبال یونان اتخاذ نمایند با هم مشوت نمایند.

یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در سخنرانی در مجلس اروپایی از یک طرف به یونانی ها اطمینان داد که آن ها به اروپا تعلق دارند و نباید تصور نمایند که کسی اجازه دارد آن ها را بیرون کند و از طرف دیگر وی می خواهد برای دولت یونان این مسئله را شفاف سازی کند که مناسبات باید بر اساس درک و احترام متقابل باشد.

وی تاکید نمود که ما به رای یونانی ها احترام گذاشته و آن ها را درک می کنیم.

یونکر همچنین توضیح داد که از نخست وزیر یونان انتظار دارد که سه شنبه شب شرحاتی را ارائه دهد. پیشنهادات تروئیکای اروپایی که درباره آن رای گیری شده است در حال حاضر دیگر معتبر نیستند. البته نه یونانی ها به این سیاست ها نه به اروپا و یورو نیست. حالا باید دولت یونان لطفا شرح دهد که می خواهد چکار کند. توپ حالا در زمین یونان واقع شده است.

یونکر که امروز صبح به دعوت رئیس مجلس اروپایی در مجلس این کشور سخن می گفت اولین بار بود که بعد از همه پرسی یونان زبان به اظهار نظر گگردد و با خروج یونان از منطقه یورو مخالفت نموده و گفت: من مخالف خروج یونان از منطقه یورو هستم. اما این بدین مفهوم نیست که عمیقا اقدامات یونان در روزهای اخیر را رد نمی کنم.

وی اضافه کرد: سازمان ها و نمایندگان آن ها را به عنوان تروریست قلمداد کردن طرز رفتار در اروپا نیست. دولت یونان با ترک مذاکرات غیر اروپایی رفتار کرد.

نخست وزیر فرانسه نیز در اظهار نظری گفت که اروپا همه اقدامات لازم را انجم می دهد تا بتواند یونان را در منطقه یورو نگه دارد.

گونتر اوتینگر کمیسر امور دیجیتال اتحادیه اروپا نیز همچنان درباره دستیابی به راه حلی برای بحران یونان ابراز امیدواری نموده و گفت: ما یک بار دیگر تاکید می کنیم که دولت یونان امروز با پیشنهادات اصلاحی ارزشمندی به بروکسل بیاید.

وزارت دارایی آمریکا نیز ابراز امیدواری کرد که یونان و دیگر احزاب مذاکره نماینده با این کشور بار دیگر مصاحبهها را شروع نموده و در خاتمه به یک نتیجه سازنده ای دست پیدا نمایند.

این در حالی است که کلمنس فوئست، رئیس مرکز تحقیقات اقتصادی اروپا (ZEW) کوتاه آمدن کشورهای منطقه یورو در برابر یونان را خطرناک ارزیابی نموده و گفت: اگر ما در برابر یونانی ها کوتاه بیاییم اساس اقتصادی منطقه یورو را نابود می کنیم. در منطقه یورو قواعد آشکاری وجود دارد. یاری ها تنها در برابر شروطی خاص انجام می گردد.

وی اضافه کرد: اگر اروپا در برابر یونان سخت گیری نشان ندهد این مسئله می تواند تاثیرات دومینویی در منطقه یورو داشته باشد. به این ترتیب کشورهای آلمان، فرانسه و دیگر کشورها در معرض این تهدید قرار می گیرند که نیروهای ضد اروپایی در این کشورها سریعا قدرت بگیرند.

یوکلید ساکالوتوس، وزیر دارایی جدید یونان نیز خواهان ادامه مذاکرات یونان با وام دهندگان بین المللی شد.

از محافل دولتی یونان نیز به گوش می رسد که نخست وزیر این کشور در یک تماس تلفنی از رئیس بانک مرکزی اروپا درخواست نموده است که برای بازگشایی بانک های یونان به این کشور یاری کند.

گونتر اوتینگر هم در مصاحبه با نشریه بیلد گفت که کمیسیون اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه یورو حالا باید از این مسئله جلوگیری به عمل آورند که یونان به دلیل اوضاع اقتصادی بحرانی دچار کمبود دارو، مواد غذایی و نفت و گاز گردد. البته وی تاکید نمود که پول اتحادیه اروپا برای تامین بودجه آتن وجود نخواهد داشت.

اوتینگر همزمان درباره باقی ماندن یونان در منطقه یورو ابراز شک و تردید نموده و گفت: یک کشور ورشکسته که یک ارز موازی را ایجاد می نماید با منطقه یورو مناسب و سازگار نیست. اگر آتن از پیشبرد اصلاحات اجتناب کند مذاکرات جدید دیگر هیچ مفهومی ندارد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز قبل از برگزاری نشست ویژه منطقه یورو در بروکسل شب گذشته همراه با همتای فرانسوی خود در پاریس از آتن خواست که پیشنهادات سریعی را ارائه دهد.

مرکل در ملاقات خود با رئیس جمهوری فرانسه در پاریس گفت: ما بسیار آشکارمی گوییم که در مصاحبهها باز باقی می ماند. البته نخست وزیر یونان باید در نشست ویژه منطقه یورو که سه شنبه شب برگزار می گردد پیشنهادات دقیق و معینی را ارائه دهد. پیش شرط هایی برای مذاکرات درباره یک برنامه یاریی دقیق و معین در حال حاضر داده نشده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 255

به "مخالف خروج یونان از منطقه یورو هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالف خروج یونان از منطقه یورو هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید