مرگ به خاطر پنج میلیون تومان!

به گزارش تور انگلیس، هوشنگ میرزایی، مستندساز، که یک ماه گذشته را به دلیل ابتلا به کرونا، در بیمارستان بستری شده و روز پنجشنبه بیست ویکم اسفند درگذشت، یک هفته پیش، پستی اینستاگرامی به همراه فیلمی دردناک از خود زیر دستگاه اکسیژن را منتشر نموده بود.

مرگ به خاطر پنج میلیون تومان!

به گزارش شهروند، هوشنگ میرزایی در این پست اینستاگرامی نوشته است: به خاطر پنج میلیون تومان دستمزد ناقابل و یک ورک شاپ یک هفته ای، حالا 20روز است دارم با مرگ دست وپنجه نرم می کنم. این تصویر را که امروز گرفتم، گویای حقیقت تلخی است؛ دستمزد ورک شاپ فیلمسازی در هفت شهر به خاطر فشار های بانک مسکن و مبلغ پنج میلیون تومان دستمزد، من را به این روز انداخت. نمی دانم زنده می مانم یا نه، اما دارم می جنگم، چون همواره فیلم های من و نگاهم ستایش زندگی بوده است. امیدوارم خداوند و دوست هایم من را ببخشند، الان که همسرم گوشی ام باهاش بود، … با زجر تمام این پست را گذاشتم. این تصویر تلخ و دردناک رنج فیلمسازی و تنهایی من را اثبات می نماید.

روز پنجشنبه مسعود سخا از دوستان نزدیک هوشنگ میرزایی گفت: زنده یاد میرزایی از چند روز پیش به دلیل تشدید بیماری کرونا در بیمارستان فرهیختگان بستری بود که متأسفانه امروز به دلیل وخامت و پیشرفت بیماری دارفانی را وداع گفت.

او درباره مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم میرزایی گفت: با توجه به تعطیلی روز های پنجشنبه و آدینه، نمی توان برنامه ریزی دقیقی برای خاکسپاری اعلام نمود، اما به احتمال فراوان با هماهنگی هایی که با خانه سینما و وزارت ارشاد صورت می گیرد، روز یکشنبه بیست وچهارم اسفندماه پیکر زنده یاد میرزایی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می گردد.

هوشنگ میرزایی متولد سال 1350 در کوهدشت، دارای مدرک کارشناسی سینما از دانشکده صداوسیما و عضو انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند بود.

ساخت آثاری، چون سازنه، با خدا می رقصم، تفتان، ژین، چیزی شبیه چشم هایم، فاصله، سپیدار، مرثیه ای برای خاک، آلفارد، عیدانه، شهر خاموش، آنارام، به ملاقات خورشید، سنگ و سلاح، سیب و رویا، هیچ راهی دور نیست، در اندوه بم از جمله فعالیت های میرزایی در عرصه فیلمسازی بود.

منبع: فرارو
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 889

به "مرگ به خاطر پنج میلیون تومان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ به خاطر پنج میلیون تومان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید