مزاحمت آمریکا در حریم هوایی لبنان رخ داده است نه سوریه

به گزارش تور انگلیس، بر خلاف اظهارات سخنگوی سازمان تروریستی سنتکام، جنگنده های اف-15 آمریکایی در زمان رهگیری هواپیمای مسافربری ایرانی در ماموریت هوایی روتین نبوده اند و با تجاوز به آسمان لبنان اقدام به این رهگیری کرده اند.

مزاحمت آمریکا در حریم هوایی لبنان رخ داده است نه سوریه

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از نورنیوز در پی اظهارات بیل اوربان سخنگوی سازمان تروریستی سنتکام در خصوص رهگیری هواپیمای ایرانی، یک مقام مسئول به نورنیوز گفت: بر خلاف اظهارات سخنگوی این سازمان، جنگنده های اف-15 آمریکایی در ماموریت هوایی روتین نبوده اند و با تجاوز به آسمان لبنان اقدام به رهگیری هواپیمای مسافربری ایرانی کرده اند.

او با کذب خواندن اطلاعات اعلام شده از سوی سخنگوی سنتکام که گفته بود جنگنده آمریکایی در آسمان سوریه و در مجاورت پایگاه التنف اقدام به بازرسی بصری هواپیمای مسافربری ماهان ایران کرده است گفت: رهگیری هواپیمای ایرانی توسط جنگنده آمریکایی در آسمان لبنان و در زمانی که هواپیمای مسافربری در حال کم کردن ارتفاع خود برای نزدیک شدن به فرودگاه بیروت بوده اجرا شده است.

این مقام مسئول افزود: خلبان هواپیمای ماهان که در حال عبور از روت بین المللی بوده چندین بار به خلبانان جنگنده های آمریکای اخطار می کند که از هواپیمای مسافربری فاصله بگیرند اما پس از بی توجهی جنگنده های آمریکایی به اخطارها و تداوم مانورهای خطرناک در نزدیک هواپیمای ماهان، خلبان پرواز بر اساس دستورالعمل های پروازی برای خارج شدن از شرایط خطرناک اقدام به کاهش شدید ارتفاع می کند.

با توجه به اطلاعات ارائه شده از سوی این مقام مسئول می توان نتیجه گرفت که یا آمریکایی ها آگاهانه درباره محل دقیق وقوع این رخداد دروغ گفته و به دنبال کتمان موضوع تجاوز به حریم هوایی لبنان هستند و یا سیستم فرماندهی و کنترل ارتش آمریکا به قدری نابسامان است که اطلاعات ناقص و یا دروغ به ستاد فرماندهی منعکس شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 485

به "مزاحمت آمریکا در حریم هوایی لبنان رخ داده است نه سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزاحمت آمریکا در حریم هوایی لبنان رخ داده است نه سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید