موانع توسعه جزیره با همراهی جوامع محلی رفع می گردد

به گزارش تور انگلیس، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بدون برنامه ریزی نمی توان به سمت توسعه صنعت گردشگری در جزیره قشم حرکت کرد و باید موانع توسعه این حوزه با همراهی و همکاری جوامع محلی مرتفع شوند.

موانع توسعه جزیره با همراهی جوامع محلی رفع می گردد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی در جلسه ای با حضور نمایندگان جوامع، اصناف و فعالین حوزه توریستی جزیره قشم، اظهار کرد: اقدامات خوبی در زمینه توسعه زیرساخت ها و رونق صنعت توریستی طی سال های گذشته اجرایی شده، اما هنوز مسائلی برای رسیدن به نقطه مطلوب در این حوزه وجود دارد.

وی با اشاره به شرایط ویژه ایجاد شده در اثر شیوع بیماری کرونا و ضربه آن به فعالیت در حوزه توریستی قشم، اضافه کرد: با برنامه ریزی دقیق و هدف گذاری مناسب می توان به اهداف پیش بینی شده جهت رونق صنعت توریستی در جزیره قشم دست پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: صنعت توریستی در این منطقه به بلوغ کافی برای ایفای نقش موثر در حوزه اقتصادی و یاری به اقتصاد جوامع محلی رسیده است و باید از این ظرفیت در راستای افزایش کیفیت زندگی ساکنان جزیره و ارائه خدمات بهتر به مسافران و توریستان استفاده کرد.

به گفته مومنی؛ جزیره زیبای قشم می تواند با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود به عنوان یک الگو و برند خاص در حوزه توسعه توریستی و جذب توریست معرفی گردد.

وی توضیح داد: در حوزه های زیرساختی اقدامات خوبی طی سال های گذشته انجام شده و افزایش ظرفیت اقامتی جزیره همزمان با استانداردسازی شیوه ارائه خدمات به توریستان تنها بخشی از برنامه های ضروری بوده که به خوبی اجرایی شده است.

عالیترین مقام سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: ساماندهی شرایط اماکن اقامتی و رصد اقامتگاه های غیرمجاز یکی از اولویت های اصلی پیش روی بخش توریستی است که با برنامه ریزی صحیح می توان از فعالیت سواستفاده کنندگان و افراد فاقد صلاحیت در این زمینه جلوگیری کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد: باید شرایط به شیوه ای مدیریت گردد که با کمترین هزینه اقتصادی و زمانی و جلوگیری از موازی کاری، بهترین خدمات به سرمایه گذاران حوزه توریستی جهت حضور و سرمایه گذاری در جزیره قشم ارائه گردد.

مومنی با اشاره به برنامه های زیرساختی اجرایی شده در روستاهای قشم، اعلام نمود: آمار منتشر شده از مهاجرت معکوس به روستاها نشان دهنده موفقیت برنامه ریزی انجام شده جهت افزایش کیفیت زندگی و توانمندسازی جوامع محلی در بخش های مختلف جزیره است.

وی ادامه داد: تبدیل مسافر به توریست و کاهش هزینه های سفر به جزیره قشم به عنوان برنامه های اصلی حوزه توریستی در دستور کار نهاده شد و حالا پس از چند سال شاهد موفقیت و توسعه این حوزه در این منطقه هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه با وجود چالش ها و مسائل متعدد هیچ کدام از پروژه ها و فعالیت های عمرانی و اقتصادی در جزیره متوقف نشده، اضافه کرد: در حوزه توریستی هم امروز مسائل مختلفی وجود دارد، اما با برنامه ریزی دقیق و هدفمند می توانیم آینده روشنی را در این حوزه رقم بزنیم.

مومنی در انتها اعلام نمود: موانع توسعه در جزیره قشم باید با همراهی و همکاری جوامع محلی و مطابق برنامه ریزی و هدف گذاری انجام شده به حرکت خود ادامه دهند.

براساس این گزارش در ابتدای این جلسه معاون فرهنگی، اجتماعی و توریستی سازمان منطقه آزاد قشم با تبریک مناسبت روز جهانی و هفته توریستی، اظهار کرد: برنامه ها و طرح های بسیار خوبی در حوزه زیربنایی و زیرساخت های قشم در حال اجرایی شدن است که می تواند موجب توسعه بیش از پیش صنعت توریستی در جزیره گردد.

مرتضی شیخ زاده توضیح داد: عمده پروژه های جدید مصوب شده در منطقه آزاد قشم موجب افزایش کیفیت زندگی ساکنان جزیره و توانمندسازی جوامع محلی و همچنین رونق بخش های مختلف اقتصادی، عمرانی و توریستی در قشم می گردد.

لازم به ذکر است، در این جلسه نمایندگان جوامع، اصناف و فعالین حوزه های مرتبط با صنعت توریستی به بیان نقطه نظرات، مسائل و پیشنهادات خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 582

به "موانع توسعه جزیره با همراهی جوامع محلی رفع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع توسعه جزیره با همراهی جوامع محلی رفع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید