نامه چین به ایران، ایتالیا و کره جنوبی: برای یاری آماده ایم

به گزارش تور انگلیس، رئیس جمهور چین طی سه نامه جداگانه به رهبران ایران، ایتالیا و کره جنوبی از آمادگی این کشور برای هرگونه یاری در جنگ با کروناویروس اطلاع داد.

نامه چین به ایران، ایتالیا و کره جنوبی: برای یاری آماده ایم

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شی جینپینگ رئیس جمهوری چین بیان کرد که پکن با تمام ظرفیت از کره جنوبی در مقابله با ویروس کووید-19 حمایت خواهد نمود.

براساس گزارش خبرگزاری شینهوا، شی طی نامه ای به مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی گفت: طرف چینی آماده است دست در دست کره جنوبی دهد تا بر جنگ علیه ویروس کرونا پیروز گردد و زندگی و سلامت مردم دو کشور و همچنین مردم سراسر دنیا را حفاظت کند.

رئیس جمهور همچنین نامه مشابهی را برای دولت ایتالیا ارسال نموده است و در آن تاکید نموده است که دولت و مردم چین از رم در برابر ویروس کرونا حمایت خواهند کرد.

وی در این نامه خطاب به سرجیو ماتارلا گفته، در این شرایط سخت، چین مایل به همکاری با ایتالیا است و پیشنهاد همکاری ارائه می نماید.

رئیس جمهور چین همچنین نامه ای برای حسن روحانی رئیس جمهوری ایران ارسال نموده است و در آن بر عزم چین برای ادامه یاری به ایران برای مقابله با ویروس کرونا خبر داده است.

شی در این نامه به روحانی گفته، پکن تا جایی که بتواند به ایران یاری خواهد نمود و همچنین آماده افزایش همکاریها در زمینه کووید-19 است.

دولت چین تا کنون چندین محموله پزشکی شامل کیتهای تشخیص کرونا، ماسک و دیگر لوازم پزشکی را در اختیار ایران قرار داده است.

کره جنوبی، ایتالیا و ایران بعد از چین از جمله کشورهایی هستند که بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در آنها گزارش شده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 204

به "نامه چین به ایران، ایتالیا و کره جنوبی: برای یاری آماده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه چین به ایران، ایتالیا و کره جنوبی: برای یاری آماده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید