چه دانشجویانی از 17 خردادماه به دانشگاه ها باز می گردند؟

به گزارش تور انگلیس، قرار است دانشگاه های کشور از 17 خردادماه بازگشایی شوند و بسیاری از دانشجویان نگران بازگشایی دانشگاه ها و مستقر شدن در خوابگاه ها هستند.

چه دانشجویانی از 17 خردادماه به دانشگاه ها باز می گردند؟

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، بعد از اینکه رئیس جمهور به یکباره اعلام نمود که دانشگاه ها از 17 خردادماه بازگشایی می شوند بسیاری از دانشجویانی که در شهرهای با شرایط قرمز شیوع ویروس کرونا حضور دارند ابراز نگرانی کردند که چطور می توانند خود را به شهرهای محل تحصیل خود برسانند.

همچنین دانشجویان خوابگاهی که باید در اتاق های منسجم چند نفره حضور یابند مضطرب شدند که چگونه می توانند به دانشگاه ها برگردند.

اما آنطور که علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می گوید فقط مجوز بازگشایی دانشگاه ها صادر شده است و اولویت با دانشجویان کارشناسی ارشد است که به دانشگاه ها برگردند و پژوهش خود را به انتها برسانند.

همچنین پیشتر علی اکبر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره بازگشت دانشجویان علوم پزشکی نیز گفته بود که اولویت با دانشجویان دوره کارشناسی ارشد است. بازگشایی دانشگاه های علوم پزشکی مرحله به مرحله و با رعایت پروتکل ها و ایجاد شرایطی که به دانشجویان کمتر فشار بیاید، اجرا می شود.

به گفته وی اگر دانشجویی بخواهد درسی را حذف کند، باید ترم را ناتمام اعلام کند و درس خود را ترم آینده ادامه دهد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت می گوید که در مرحله اول دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی شروع به کار می کنند. استاد و گروه آموزشی تصمیم می گیرند که چند درصد دروس به صورت تئوری و آموزش مجازی ادامه پیدا کنند و باقیمانده دروس چقدر به صورت حضوری باشد. کلاس ها عمدتاً برای رفع اشکال خواهد بود.

در این زمینه سید علی اکبر صفوی، مسئول کارگروه آموزش های الکترونیکی در این باره به خبرنگار خبرنگاران گفت که در چین از یک ماه قبل مورد مثبتی از ویروس کرونا گزارش نشده، اما هنوز دانشگاه ها باز نشده اند و آموزش ها از راه دور ادامه دارد.

به گفته وی برخلاف بیشتر سازمان ها و مراکزی که دولت با آنها کار می کند، دانشگاه ها اصلاً در این مدت تعطیل نبودند و بیشتر از گذشته فعالیت می کنند. چراکه 80 درصد فعالیت های دانشگاه، آموزشی است که این فعالیت ها ادامه دارد. حتی فعالیت های پژوهشی هم تا حدی برقرار است، پس دانشگاه ها تعطیل نبودند.

وی می گوید مشکل اصلی در فعالیت حضوری دانشگاه ها مربوط به خوابگاه هاست دانشجویان دوره دکتری که در شهرهای محل تحصیل ساکن هستند از مدتی پیش می توانند به دانشگاه ها بروند و برنامه های پژوهشی خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی پیش ببرند. بنابراین به دلیل مشکل خوابگاه و عدم امکان مدیریت آنها فقط دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی آن هم به تعداد محدود به دانشگاه ها برمی گردند.

در این میان دانشگاه آزاد اسلامی چون واحدهای زیادی در کل کشور دارد امکان برگزاری جلسات رفع اشکال را برای دانشجویان همه مقاطع فراهم کرده است. البته برگزاری امتحانات انتهای در واحدهای محل سکونت دانشجویان بدون توجه به دانشگاه مبدأ برگزار می شود و دانشجویان می توانند با ارائه درخواست به واحد مقصد در آن واحد امتحان خود را بدهند.

پس به دانشجویان توصیه می شود که اخبار غیررسمی و حاشیه ای را دنبال نکنند و فقط اخبار را از رسانه های رسمی دنبال کنند تا جایی برای نگرانی آنها نباشد.

4040/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 363

به "چه دانشجویانی از 17 خردادماه به دانشگاه ها باز می گردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه دانشجویانی از 17 خردادماه به دانشگاه ها باز می گردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید