وزیر دفاع ترکیه: حمایت تسلیحاتی امارات، مصر، روسیه، فرانسه و عربستان مانع ثبات در لیبی است

به گزارش تور انگلیس، وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه امارات، مصر، روسیه، فرانسه و عربستان سعودی با ادعای حمایت از راه چاره در لیبی همچنان به تدارک سلاح و تجهیزات نظامی به خلیفه حفتر ادامه می دهند، گفت: این حمایتهای خارجی بزرگترین مانع برای صلح و ثبات در لیبی است.

وزیر دفاع ترکیه: حمایت تسلیحاتی امارات، مصر، روسیه، فرانسه و عربستان مانع ثبات در لیبی است

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آناتولی، خلوصی آکار٬ وزیر دفاع ترکیه طی سخنانی آنلاین در بنیاد میراث تُرک در واشنگتن اعلام نمود که هرگونه طرحی در مدیترانه شرقی بدون حضور ترکیه محکوم به شکست خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ترکیه دارای حدود 1800 کیلومتر مرز با دریای مدیترانه است٬ گفت: هر پروژه انرژی در شرق مدیترانه بدون در نظر دریافت ترکیه محکوم به شکست خواهد بود و معتقدیم که صلح و ثبات در منطقه به وسیله تبادل نظر حاصل می گردد.

-تحولات سوریه

وزیر دفاع ترکیه با این ادعا که این کشور همواره به تمامیت ارضی همسایگان خود از جمله سوریه احترام گذاشته است، گفت: با اقوام دیگر از جمله نمودها نیز قرنها کنار یکدیگر زندگی نموده و به آن ادامه خواهیم داد. همانطور که داعش نماینده مسلمانان نیست، پ.ک.ک نیز نماینده نمودها نیست. نمودها برادران ما هستند. مبارزه ما با تروریستهای پ ک ک، ی.پ.گ و دیگر گروههای تروریستی است.

آکار با بیان اینکه برای محافظت از امنیت مرزهای ترکیه و شهروندان خود چهار عملیات در سوریه انجام دادیم گفت: تنها راه دستیابی به صلح در سوریه را راه چاره سیاسی می دانیم.

-تحولات لیبی

آکار هچنین با اشاره به تحولات لیبی گفت: ترکیه و لیبی 500 سال تاریخ و فرهنگ مشترک دارند. هدف اصلی ما در این کشور محافظت از وحدت و تمامیت ارضی آن با حضور همه لیبیایی هاست.

وی توضیح داد: ما در لیبی به دنبال یک راه چاره سیاسی و آتش بس پایدار هستیم اما بعضی کشورها از جمله امارات متحده عربی، مصر، روسیه، فرانسه و عربستان سعودی با ادعای حمایت از راه چاره همچنان به تدارک سلاح و تجهیزات نظامی به خلیفه حفتر ادامه می دهند. این حمایتهای خارجی بزرگترین مانع برای صلح و ثبات در لیبی است.

-روابط با آمریکا

وزیر دفاع ترکیه در خصوص روابط با آمریکا نیز گفت: ترکیه و ایالات متحده علی رغم فراز و نشیب ها و بعضی اختلاف نظرها روابط خوب خود را حفظ نموده اند. ویروس کرونا نیز اهمیت اتحاد ترکیه و آمریکا را بار دیگر نشان داد.

وی همچنین با اشاره به اظهار نظر بعضی اعضای کنگره ایالات متحده در خصوص تحریم ترکیه به دلیل خرید اس-400 از روسیه گفت: معتقدیم که تهدید و تحریم راه های مناسبی برای حل اختلافات بین متحدین نیست. همانطور که ترکیه و آمریکا در گذشته بارها دیالوگهای مثبتی داشته اند این بار نیز می توانند از این طریق مسائل خود را حل نمایند.

آکار در خصوص جنگندهای اف-35 نیز گفت: گزارش دولت آمریکا درباره این جنگنده ها نیز نشان داد که دور کردن ترکیه از این برنامه، باعث بعضی ریسکها در قطعات مهم برنامه فراوری آن٬ تقویم فراوریی و هزینه های آن می گردد. ترکیه نه تنها دریافت نماینده برنامه اف-35 بلکه شریک فراوری آن نیز است. امنیت این جنگنده ها هم برای ترکیه و هم ایالات متحده مهم است. ما آماده ایم تا درباره نگرانی های ایالات متحده در خصوص سازگاری اس-400 و اف-35 تبادل نظر کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 471

به "وزیر دفاع ترکیه: حمایت تسلیحاتی امارات، مصر، روسیه، فرانسه و عربستان مانع ثبات در لیبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع ترکیه: حمایت تسلیحاتی امارات، مصر، روسیه، فرانسه و عربستان مانع ثبات در لیبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید