پاسخ وزارت خارجه به ادعاهای دستیار پمپئو علیه ایران

به گزارش تور انگلیس، صفحه توئیتری وزرات امور خارجه ایران به ادعای معاون وزیر خارجه آمریکا علیه کشورمان پاسخ داد.

پاسخ وزارت خارجه به ادعاهای دستیار پمپئو علیه ایران

به گزراش خبرنگاران، روز گذشته رابرت دسترو معاون امور دموکراسی و حقوق بشر وزیر خارجه آمریکا با طرح اتهاماتی بی اساس درباره حادثه غرق شدن تعدادی از مهاجران غیرقانونی افغانستانی در هریرود مدعی شده بود که از ایران می خواهیم به حقوق بشر احترام گذاشته و اعمال خشونت علیه پناهجویان را متوقف کند. به همین دلیل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار رشته توئیت هایی به این ادعا پاسخ داد نوشت:

ببینید چه کسی دارد از حقوق پناهجویان حرف می زند! دولتی که شعار انتخاباتی اش دیوار بکشیم بوده و بارها به دلیل سیاست های بی رحمانه مرزی اش با محکومیت عمومی روبرو شده (از جمله به واسطه جدا کردن بچه ها مهاجر از والدینشان)، دارد در خصوص روز دنیای پناهجویان برای دنیا خطابه می خواند.

ایران و افغانستان به عنوان دو ملت برادر، روابط مستحکم و ریشه داری دارند که بر پیوندهای تاریخی و فرهنگی بنا شده است. تحریکات خارجی که اهدافی شوم دارند، هرگز نمی توانند این رابطه نزدیک را تضعیف نمایند.

ایران، برای چندین دهه میزبان پناهجویان افغانستانی بوده که از جنگ و درگیری هایی فرار نموده اند که به واسطه مداخله و تهاجم ایالات متحده ایجاد شده است. ما همچنان به پشتیبانی از برادران و خواهران افغانستانی خود در دوران دشواری های آنها ادامه خواهیم داد و بار دیگر ایالات متحده را به انتها دادن به حضور بی ثبات نماینده اش در منطقه، فرامی خوانیم.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 452

به "پاسخ وزارت خارجه به ادعاهای دستیار پمپئو علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ وزارت خارجه به ادعاهای دستیار پمپئو علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید