چشم انسان چند مگاپیکسل است؟

به گزارش تور انگلیس، خبرنگاران: با افزایش هر روزه مگاپیکسل در دوربین های عکاسی این سوال مطرح می گردد که چشم انسان نهایتا تا چه میزان می تواند این افزایش کیفیت را درک کند و مگاپیکسل چشم انسان چقدراست.

چشم انسان چند مگاپیکسل است؟

چشم انسان و دوربین های عکاسی

کیفیت عکاسی در دوربین های عکاسی و موبایل ها در حال افزایش است بتازگی دوربین های موبایل های پرچمدار می توانند با 108 مگاپیکسل عکاسی نمایند، اما کیفیت چشم ما چقدر است و تا چه میزان می تواند این افزایش کیفیت را درک کند؟

در این باره مقاله ای در رسانه های تکنولوژی دنیا توسط دکتر راجرام کلارک منتشر شده است و با شبیه سازی ها صورت گرفته مگاپیکسل حدودی چشم انسان 576 مگاپیکسل برآورد شده است.

البته این نکته را باید دانست که روش بررسی اطلاعات توسط مغز انسان با دوربین های عکاسی متفاوت است. مغز انسان اطلاعات گرفته شده از دو چشم را در کنار هم قرار می دهد و با حرکت های سریع چشم اطلاعات را کنار هم قرار می دهد و یک تصویرسازی جامع را انجام می دهد. در اصل چشم انسان پیکسل ها را بصورت ترکیبی با هم تلفیق می نماید.

این محاسبات اگر درست صورت گرفته باشد یعنی چشم انسان فیلم هایی با کیفیت هشت کی را می تواند درک کند و افزایش بیشتر از این میزان دیگر تفاوتی برای چشم ما نخواهد داشت. در حال حاضر شرکت دوربین سازی قصد دارند تا دو سال آینده دوربین های خود را با توانایی ضبط هشت کی وارد بازار نمایند. احتمالا در دو سال آینده پرچمداران موبایل توانایی ضبط تصاویر متحرک با کیفیت هشت کی را خواهند داشت. این کیفیت چهار برابر کیفیت چهار کی کنونی است.

منصوری فراری تیونینگ کرد

شرکت منصوری فراری 812 سوپر فست را تبدیل به یک هیولای خیابانی نموده است. قطعات بدنه این خودرو از فیبرکربن ساخته شده اند. این سوپر اسپرت قدرتمند ایتالیایی در حالت استاندارد از موتور 6.5 لیتری خورجینی 12 سیلندر استفاده می نماید. با این موتور 789 اسب بخار قدرت در 8500 دور در دقیقه و 718 نیوتن متر گشتاور در هفت هزار دور در دقیقه فراوری می گردد. فراری 812 سوپر فست می تواند در 2.9 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت برساند. موسس شرکت تیونینگ منصوری یک ایرانی با نام کوروش منصوری است.

بهترین دوربین های دنیا

تیپا معتبرترین رده بندی دوربین های عکاسی در دنیا است این رده بندی بهترین دوربین های سال را معرفی نموده است. بر اساس این رده بندی که بخش های مختلفی دارد در بین دوربین های دی اس ال آر پیشرفته، دوربین کانن دی 90 بهترین شناخته شد. این دوربین که قیمتی حدود هزار و 200 دلار دارد می تواند فورکی با نرخ 30 فریم در ثانیه فیلمبرداری کند و از سنسور 32 مگاپیکسلی استفاه می نماید این سنسور از نوع سامانه پیشرفته تصویر نوع سی است.

کانن دی 90 می تواند برای روزنامه نگاران گزینه مناسبی باشد. در بخش دوربین های فول فریم تخصصی، دوربین سیگا فول فریم اف پی بهترین شناخته شده است. این دوربین بدون آینه از سنسور 35 میلی متری فول فریم استفاده می نماید و قیمتی در حدود هزار و 900 دلار دارد. این دوربین قابلیت های عکاسی و فیلمبرداری مناسبی دارد. در بخش دوربین فول فریم حرفه ای، دوربین سونی آلفا هفت آر مارک چهار به عنوان بهترین انتخاب شد. این دوربین از سنسور فول فریم 61 مگاپیسکلی استفاده می نماید. در این دوربین از فناوری پیکسل شیفت استفاده شده است که می تواند عکس های 240 مگاپیکسلی بگیرد این دوربین حدود سه هزار و 500 دلار قیمت دارد.

برترین دوربین در زمینه فیلمبرداری هم دوربین پاناسونیک اس یک اچ شناخته شد. این دوربین از سنسور فول فریم استفاده می نماید و می تواند تصاویر چهار کی را با نرخ 60 فریم بر ثانیه با بیت ریت بالا و دینامیک رنج 14 فیلمبرداری کند. قیمت این دوربین حدود چهار هزار دلار است.

کوچکترین شاسی بلند تویوتا

تویوتا یاریس سال هاست از محبوب ترین خودرو های کوچک شهری ساخت تویوتا محسوب می گردد؛ حالا این شرکت روی پلت فرم این خودرو تویوتا یاریس کراس اوور را با نام یاریس کراس عرضه نموده است. خودرو های کراس اوور روی پلت فرم خودرو های سواری توسعه پیدا می نمایند، اما بعضی خصوصیت های خودرو های شاسی بلند را هم دارند. این خودرو دارای پیشرانه هیبریدی است و نیرو به صورت هوشمند بیین چهار چرخ آن پخش می گردد. برای انتقال نیرو هم از یک جعبه دنده سی وی تی اتوماتیک شش سرعته در این خودرو استفاده شده است.

استارلینک شش ماه تا اجرا

با قرار دریافت 60 ماهواره از پروژه استارلینک این پروژه تنها شش ماه تا فاز اول راه اندازی خود فاصله دارد. این پروژه که به اینترنت فضایی معروف است می تواند بسیاری از مرز ها ارتباطات را جابجا کند و امکان دسترسی اطلاعات بدون فیلتر را برای کاربران ایجاد کند. البته در فاز اول که بتا نام دارد تنها کارکنان تسلا و اسپیس ایکس به امکانات اینترنت ماهواره ای دسترسی خواهند داشت.

اسپیس ایکس از ماهواره های استارلینک 420 عدد را در مدار قرار داده است. برای پوشش بهتر و اجرای فاز بعدی باید تعداد ماهواره ها در مدار تا هزار عدد افزایش پیدا کند. این ماهواره ها در فاصله مداری 540 کیلومتری از زمین قرار گرفته اند.

گوشی جدید موتورولا

شرکت موتورولا محصول جدید پرچمدار خود را معرفی نموده است. موتورولا اج و اج پلاس محصولات جدید این شرکت هستند که از نسل پنجم اینترنت همراه پشتیبانی می نمایند. این محصول دارای صفحه نمایشگر 6.7 اینچی و پردازنده اسنپدراگون 865 با 12 گیگابایت رم و 256گیگابایت حافظه داخلی است در پشت گوشی از سه دوربین استفاده شده است که دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی است و می تواند با کیفیت شش کی فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این تلفن همراه هم به سنسور 25 مگاپیکسلی مجهز شده است.

منبع: DW

منبع: برترین ها
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 430

به "چشم انسان چند مگاپیکسل است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم انسان چند مگاپیکسل است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید