از قتل عمد تا حاشیه سازی داور شبکه سعودی در خانه ها

به گزارش تور انگلیس، این روزها حرف و حدیث فراوانی برای فیلم های در راه اکران آنلاین به گوش می رسد که در سیزدهمین قسمت از پرونده سینما در خانه به آنالیز شرایط این طرح نوپا پرداخته شده است.

از قتل عمد تا حاشیه سازی داور شبکه سعودی در خانه ها

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

گروه فرهنگ و هنر خبرنگاران- عباس اسماعیل گل؛ هر سال با نزدیک شدن به ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر که از آن به عنوان بهار سینمای ایران یاد می گردد، یکی از بحث های اصلی درباره عدم اکران شماری از آثار به جامانده از جشنواره سال گذشته و سنگین تر شدن بار چرخه اکران در این زمینه است. این چرخه هر سال سنگین تر می گردد و شمار بیشتری از آثار اکران نشده به قطار طولانی آثار اکران نشده سینمای ایران اضافه می گردد. قطاری که تنها راه رهایی از آن، یا گسترش چشمگیر ظرفیت های ناوگان اکران آثار سینمایی است که در عمل به واسطه هزینه های سنگین آن امکان پذیر نیست یا استفاده راهکار های جایگزینی همچون اکران آنلاین است. روشی که سال هاست در سینمای دنیا هم در حال اجرا است.

شیوع بیماری کرونا، اتفاقی بود که چرخه نیمه جان اکران در سینمای ایران را به سمت مرگ بود. چرخه ای که اگر تا پیش از این با هر زحمتی که بود که کار خود را پیش می برد، با ماجرای کرونا به شکلی زمین گیر شد که حالا شمار آثاری که در نوبت اکران هستند، از شمارش در رفته است!

تصمیم ابراهیم حاتمی کیا و سازندگان فیلم سینمایی خروج برای اکران آنلاین این فیلم، تصمیمی جسورانه برای یاری به این چرخه در حال فروپاشی بود. اتفاقی که با اکران آنلاین فیلم طلا به کارگردانی شهبازی و تهیه نمایندگی رامبد جوان ادامه یافته است و اگر در ادامه با حمایت مردم و عدم استفاده آن ها از نسخه های قاچاق همراه گردد، می تواند جهتی تازه پیش روی سینمای ایران قرار دهد. این جهت نه فقط در ایام شیوع بیماری کرونا بلکه تا سالها می تواند ادامه پیدا کند و به چرخه اکران آثار سینمایی یاری کند.

اکران آنلاین فیلم های خروج وطلا در ابتدا در مرحله اجرا دارای ایرادات و مسائلی بود با این همه آنچه که می توان به شکل قطعی درباره این اتفاق تازه سینمای ایران گفت آن است که با وجود همه این نقدها، باز هم آغاز اکران آنلاین با اثری مهم همچون خروج گامی رو به جلو برای سینمای ایران محسوب میگردد که می تواند نه فقط در دوره شیوع بیماری کرونا بلکه پس از آن نیز بخشی مهم از مسائل مالی سینما به ویژه در حوزه چرخه اکران را حل نماید و البته عدالت در توزیع محصولات سینمایی را تا حدودی برقرار سازد و به همه سینماگران این شانس را دهد تا راحت تر آثارشان را به دست مخاطبان برسانند.

بر همین اساس طی این مدت حرف و حدیث های فراوانی برای فیلم هایی که سازندگان آن برای حضور در طرح اکران آنلاین مشغول مذاکرات هستند به گوش میرسد که اکران آنلاین بعضی از این آثار قطعی به نظر میرسد و بعضی برای نهایی شدن، همچنان مشغول مذاکرات و رایزنی هستند که در ادامه گروه فرهنگی خبرنگاران نگاهی داشته است به آثاری که با برخورداری از شانس بالای پیوستن به اکران آنلاین، باید بجای پرده نقره ای سالن های سینماها برای نخستین بار در خانه های مردم اکران گردد که در ادامه این گزارش از نظرتان میگذرد:

قتل عمد فیلمی در ژانر درام به کارگردانی سعید دولتخانی جدیدترین اثر نمایش خانگی است که این روزها در قالب اکران آنلاین عرضه شده است و همانطور که از نامش بر می آید در قالب درام روایت داستان خود است.

سعید دولتخانی در این اثرش از بازیگران جدیدی استفاده نموده که توانسته اند به خوبی ایفای نقش نمایند. اردلان جوانى از طبقه ى کارگرى، در اوج بحران هاى مالى و عاطفى با غریبه اى مرموز آشنا شده و در وضعیّت پیچیده اى قرار مى گیرد.

این فیلم در ژانر خانوادگی و اجتماعی می باشد. در این فیلم علی رجائی، امیر رضایی، نیلوفر استخری، صدف فرهودی، محمدجواد اسدی، سجاد حسین پور، مهسا جاوید، پارمیدا احمدی، بهار جاوید، فرزین طاهر، ماهانا نریمانی، سارا گرجی، علیرضا محمدنبی، محمد جوهری، بهنام باستانی، رومینا دولت آرا، گلاره اکبری , محمد فیلی به هنرمندی پرداخته اند.

و باید منتظر ماند تا ببینیم قتل عمد می تواند در اکران آنلاین پیروز گردد یا خیر.

اما عجیب ترین فیلم اکران آنلاین فیلمی به کارگردانی فیلمسار ژاپنی با حضور بازیگران ژاپنی و ایرانی است که با کلی هزینه توسط سرمایه گذاران ایرانی به فراوری رسیده و همزمان با جشنواره دنیای فیلم فجر به نمایش درآمده است اما نکته عجیب این فیلم مربوط به حواشی حضور مهناز افشار، بازیگر جنجالی که این روزها به عنوان داور برنامه استعدادیابی شبکه سعودی همراه با خواننده های لس آنجلسی مشغول به فعالیت است بر میگردد.

ماجرا از آنا آغاز شد که همزمان با اکران این فیلم در جشنواره دنیای فجر ، بایگز زن معلول الحال ایرانی نسبت به اکران فیلم معترض شد که دلیل اعتراض خود را عدم کیفیت لازم از خروجی کار برشمرد اما تهیه نماینده ایرانی این فیلم نسبت به این اعتراض مهناز افشار واکنش تندی نشان داد و از غیرحرفه ای بودن این بازیگر در هنگام فیلمبرداری پرده برداشت.

به هر حال این فیلم ایرانی، ژاپنی علی رغم همه هزینه های نجومی تا به امروز در اکران آنلاین پیروز نبود و باید منتظر ماند تا ببینیم چه اتفاقاتی برای ایین فیلم پرخرج رخ میدهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 510

به "از قتل عمد تا حاشیه سازی داور شبکه سعودی در خانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از قتل عمد تا حاشیه سازی داور شبکه سعودی در خانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید