این جانور یک کیلوگرمی، جد گاو و گوزن است ، عکس

به گزارش تور انگلیس، فسیل پستاندار 65 میلیون ساله ای در کلرادو اسپرینگز آمریکا یافت شده که حدود یک کیلوگرم وزن دارد و به گفته دانشمندان، جد همه گاوها، گوزن ها و دیگر سم داران است.

این جانور یک کیلوگرمی، جد گاو و گوزن است ، عکس

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ایسنا، دانشمندان موزه طبیعت و علم دنور (Denver) گونه تازهی از پستانداران را با قدمت 65 میلیون سال کشف نموده اند که جد حیوانات سُم دار مدرن مانند آهو، گاو و خوک است. این گونه تازه که میلیتوکودون لایدی (Militocodon lydae) نام دارد، بلافاصله پس از انقراض دایناسورها روی زمین زندگی می کرد.

سال 2016 بود که دکتر تایلر لیسون و تیمش، جمجمه پستاندار 65 میلیون ساله ای را در کورال بلافز، در نزدیکی کلرادو اسپرینگز پیدا کردند. چند دقیقه بعد، جمجمه های دیگری از گونه های مختلف ازجمله پستاندار گیاه خواری به نام Carsioptychus (کارسیوپتیکوس) نیز که 66 تا 63 میلیون سال پیش می زیست، یافت شد.

میلیتوکودون لایدی با مقدار تقریبی 23 تا 36 سانتی متر، حدود یک کیلوگرم وزن داشت و ابعاد تقریبی اش هم مقدار چینچیلا، جونده ریزجثه آمریکای جنوبی است. بقایای جمجمه و فک این موجود در صخره هایی کشف شده که متعلق به نخستین سال های پس از انقراض دایناسورها است.

این کشف، داده های مهمی در خصوص تنوع سریع پستانداران پس از انقراض دایناسورها ارائه می دهد و می تواند سرعت و تنوع گونه هایی را که در مدت زمان کوتاهی روی زمین پدیدار شده اند، آشکار کند. این یافته به علت وجود سوابق ضعیف فسیلی از آن دوره زمانی، اهمیتی دوچندان دارد.

آنالیز های بیشتر، سؤالات بیشتری را نیز در پی دارند؛ برای مثال، دندان ها می توانند سرنخ هایی در خصوص رژیم غذایی و روابط فرگشتی ارائه دهند؛ اما وقتی صحبت از جمجمه به میان می آید، همان طور که دانشمندان در این مطالعه نتیجه گیری می نمایند، این جمجمه فاقد علائم تشخیصی است. این امر چالش هایی را در درک کامل جایگاه آن در درخت فرگشتی ایجاد می نماید.

5454

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1403 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1655

به "این جانور یک کیلوگرمی، جد گاو و گوزن است ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این جانور یک کیلوگرمی، جد گاو و گوزن است ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید