بازگشت قسط اسفند وام های قرض الحسنه ، سیستم برداشت اقساط قرض الحسنه اصلاح شد ، شاکیان طرح شکایت نمایند

به گزارش تور انگلیس، بعضی از بانک ها اقساط برداشت شده تسهیلات قرض الحسنه اسفندماه را به حساب تسهیلات گیرندگان عودت داده اند و بانک مرکزی بانک ها را مکلف نموده تا سیستم اتوماتیک برداشت اقساط برای فروردین و اردیبهشت را اصلاح نمایند، اما معین نیست که سایر بانک ها نیز اقساط اسفندماه را عودت می دهند یا این اقدام فقط در بعضی بانک ها انجام می گردد؟

بازگشت قسط اسفند وام های قرض الحسنه ، سیستم برداشت اقساط قرض الحسنه اصلاح شد ، شاکیان طرح شکایت نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، با شیوع ویروس کرونا در ایران، بسیاری از کسب و کارها تعطیل و زیان هایی به فعالیت های مالی و به تبع آن خانوارهای ایرانی به ویژه افراد کم بضاعت وارد شد که شرایط زندگی را برای بخشی از آنان سخت کرد.

به همین دلیل، با توجه به کاهش درآمد بخشی از اقشار جامعه در این مدت، بانک مرکزی با ابلاغ بخش نامه ای به بانک ها تاکید نمود که بعضی کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا می توانند تا اردیبهشت اقساط تسهیلات کسب و کار خود را به تعویق بیاندازند.

همچنین پرداخت اقساط تمامی تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده از سوی بانک ها با تعویق سه ماهه روبرو شد و قرار شد که اگر فردی در سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت، اقساط تسهیلات قرض الحسنه خود را پرداخت نکرد، از سوی بانک با مسئله ای روبرو نگردد و در واقع پرداخت اقساط سه ماه به تعویق بیفتد.

این در حالی است که سیستم اتوماتیک بعضی بانک ها، طبق روال قبلی اقدام به برداشت قسط اسفندماه تسهیلات از حساب افرادی که موجودی داشت، کردند و به دلیل ایجاد تاخیرهایی در ابلاغ بخش نامه ها، بعضی از شعب بانکی نیز از چنین بخش نامه ای اظهار بی اطلاعی می کردند.

در همین زمینه بانک مرکزی با ایجاد سامانه ای در وب سایت رسمی این بانک، از شاکیان احتمالی تسهیلات قرض الحسنه خواست که شکایت خود را در آن مطرح نمایند تا به شکایت شان رسیدگی گردد.

در این راستا، بر اساس اعلام روابط عمومی بانک مرکزی در پی فعالیت سامانه مورد اشاره طی 10 روز گذشته مجموعاً تعداد 35 هزار و 494 فقره شکایت مشتریان در ارتباط با برداشت اقساط تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک ها و موسسات اعتباری در سامانه ثبت شده که در بعضی از بانک ها و موسسات اعتباری، مبالغ برداشت شده به مشتریان عودت شده و بانک مرکزی به منظور راستی آزمایی انجام عودت اقساط طی تماس تلفنی با بعضی از مشتریان این موضوع را مورد تایید قرار داده است.

از سوی دیگر، بانک مرکزی بانک ها را مکلف نموده که سامانه های برداشت اتوماتیک اقساط وام های قرض الحسنه را در دو ماه فروردین و اردیبهشت اصلاح نمایند تا مانند اسفندماه از حساب مشتریان، قسطی برداشت نگردد.

بر اساس اطلاعات دریافتی از اداره اعتبارات و اداره اطلاعات بانکی بانک مرکزی، تا خاتمه بهمن ماه 1398 تعداد 9 میلیون و 657 هزار و 184 فقره تسهیلات قرض الحسنه مجموعا به مبلغ 1153 میلیارد ریال توسط بانک ها و موسسات اعتباری پرداخت شده است.

این در حالی است که بر اساس اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، در بعضی بانک ها عودت اقساط برداشت شده انجام گرفته و در این مطلب معین نشده که سایر بانک ها نیز این اقساط را به حساب مشتریان برمی گردانند یا بازگشت این مبالغ فقط در بعضی بانک ها انجام می گردد.

در این گزارش، همچنین اشاره ای هم به نام بانک هایی که مبالغ موردنظر را عودت داده اند، نشده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 281

به "بازگشت قسط اسفند وام های قرض الحسنه ، سیستم برداشت اقساط قرض الحسنه اصلاح شد ، شاکیان طرح شکایت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت قسط اسفند وام های قرض الحسنه ، سیستم برداشت اقساط قرض الحسنه اصلاح شد ، شاکیان طرح شکایت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید