باقرزاده: مدال المپیک را در کلکسیون افتخارات شمشیربازی کم داریم

به گزارش تور انگلیس، فضل الله باقرزاده در تبادل نظر با خبرنگاران، با اشاره به موقعیت تیم شمشیربازی اسلحه سابر ایران در رنکینگ دنیای و سهمیه المپیکی که دستیابی به آن بسیار نزدیک است، گفت: شرایطمان به گونه ای است که نباید از شانسِ دستیابی به سهمیه و باید و نبایدهای آن حرفی بزنیم. تیم ایران در رده پنجم دنیا است و راه اصلی برای کسب سهمیه المپیک را طی نموده است. سه رویداد دیگر از مجموع رقابت های گزینشی المپیک باقی مانده اما ما با حضور در اولین رویدادِ پیش رو (جام دنیای ورشو) می توانیم کار را تمام کنیم.

باقرزاده: مدال المپیک را در کلکسیون افتخارات شمشیربازی کم داریم

وی توضیح داد: خلاصه اینکه امروز دغدغه من و فدراسیون شمشیربازی کسب سهمیه برای المپیک توکیو نیست. خیلی وقت است که این موضوع را برای خود تمام شده می دانیم و پرونده آن را تا حدی بسته ایم. آنچه برای مان مهمتر است، چگونگی عملکرد در توکیو است و اینکه شمشیربازان مان بتوانند صاحب مدال شوند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با یادآوری اینکه این فدراسیون در المپیک 2012 لندن والمپیک 2016 ریو به ترتیب یک و دو نماینده داشت، ادامه داد: با کسب سهمیه تیمی چهار شمشیرباز اعزامی به المپیک 2020 توکیو خواهیم داشت که سه نفر از آنها در بخش انفرادی هم شرکت می نمایند. در هر دو بخش هم با توجه به شرایطی که ملی پوشان مان دارند، شانس کسب مدال داریم. برای رسیدن به این مهم همه شرایط لازم را در حد بضاعتی که در فدراسیون داریم، مهیا نموده ایم.

باقرزاده با اشاره به اینکه مجتبی عابدینی در المپیک ریو در یک قدمی مدال از دستیابی به آن بازماند، توضیح داد: مدال المپیک تنها افتخاری است که جای آن در کلکسیون افتخارات فدراسیون شمشیربازی خالی است. ما مدال بازی های آسیایی، مسابقات قهرمانی آسیا و مدال جام دنیای را داریم. در رقابت های قهرمانی دنیاِ اخیر هم توسط عابدینی صاحب مدال شدیم. بنابراین حالا فقط مدال المپیک را کم داریم که برای محقق شدن آن همه کار نموده ایم.

وی توضیح داد: ملی پوشان اسلحه سابر در اردوی آماده سازی هستند. آنها طی ماه های گذشته به تمام رویدادهایی که باید، اعزام شدند. ضمن اینکه ملی پوشان تمریناتشان را زیر نظر ماساژور، بدنساز و روانشناس پیگیری کردند؛ فاکتورهایی که برای آماده سازی بهتر و کامل تر احتیاج است. فدراسیون شمشیربازی در حد بضاعتی که دارد و با وجود خیلی از کمبودها، تمام شرایط را مهیا نموده تا در توکیو صاحب مدال شویم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با بیان اینکه بودجه این فدراسیون رقم خیلی بالایی نیست، گفت: ما سال جاری از کمیته ملی المپیک 850 میلیون دریافتی داشتیم در حالی که هزینه اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن بیشتر از این رقم شد. همین مثال کافی است برای اینکه میزان دخل و خرج فدراسیون تعیین گردد. با این حال هر فاکتوری که لازم بود را مهیا نموده ایم تا در المپیک توکیو، شمشیربازی یکی از رشته های مدال آور گردد. این موضوع اهمیت زیادی برای مان دارد به خصوص که شاید فرصت دیگری برای مان مهیا نگردد.

وی با تاکید بر اینکه شمشیربازی ایران در اسلحه سابر از بهترین های دنیا است، گفت: چه فرصتی بهتر از این که ملی پوشان ما با ترکیب حداکثری و آمادگی کامل در المپیک شرکت می نمایند آنهم با راهنمایی پیمان فخری که همه مدال ها در کارنامه دوران مربیگری خود دارد جز همین مدال المپیک. بنابراین برای من و فدراسیون و ملی پوشان و مربی آنها، المپیک توکیو بهترین فرصت است کلکسیون افتخارات را کامل کنیم.

فضل الله باقرزاده در بخش پایانی مصاحبه با خبرنگاران گفت: در شمشیربازی سطح مسابقات قهرمانی دنیا به خصوص در سال کسب سهمیه المپیک از خودِ المپیک بالاتر است. مجتبی عابدینی سال جاری در این مسابقات و در رقابت با 200 شرکت نماینده دیگر صاحب مدال شد. بنابراین می توانیم در المپیک که 32 نفر در آن حضور دارند هم به مدال دست یابیم. این مهم را دور از دسترس نمی بینیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 77

به "باقرزاده: مدال المپیک را در کلکسیون افتخارات شمشیربازی کم داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باقرزاده: مدال المپیک را در کلکسیون افتخارات شمشیربازی کم داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید