تعداد ایستگاههای ماهواره ای به 4 ایستگاه می رسد

به گزارش تور انگلیس، به گزارش خبرنگاران، مرتضی براری در توئیتر نوشت: پس از عقد قرارداد با بخش خصوصی، عملیات عمرانی مراکز فضایی سلماس و چناران و توسعه مرکز فضایی ماهدشت آغاز شد. همزمان نیز توسعه ایستگاه های ماهواره ای جدید در دستور کار قرار گرفته است.

تعداد ایستگاههای ماهواره ای به 4 ایستگاه می رسد

وی با بیان اینکه در راستای توسعه زیرساخت های فضایی، مرکز فضایی ماهدشت و قشم توسعه داده شد، ادامه داد: پس از دو سال مطالعات مکان یابی و بررسی فنی، مناطق سلماس و چناران برای احداث ایستگاه کنترل و دریافت داده های ماهواره ای نهایی و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: انشاءالله در سال آینده تعداد ایستگاه های ماهواره ای زمینی از 2 ایستگاه به 4 ایستگاه ارتقاء خواهد یافت.

وی همچنین انتها احداث مرکز آرشیو و پردازش داده های ماهواره ای خبر داد و گفت: در هفته جاری به همراه خبرنگاران از این مرکز بازدید خواهیم کرد.

براری توسعه زیرساخت ها و ارائه خدمات به کسب و کارهای حوزه فضایی را از جمله دلایل احداث مرکز آرشیو و پردازش داده های ماهواره ای اعلام کرد و افزود: ایجاد بستر نرم افزاری برای ارائه سرویس های ویژه به کسب و کارها هم آغاز شده است.

معاون وزیر ارتباطات همچنین از واگذاری 3سامانه پایش ماهواره ای گرد و غبار، آتش سوزی و پهنه های آبی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: قرارداد این واگذاری بسته شد و با استفاده حداکثری از توانمندی و تخصص بخش خصوصی، آماده ارائه خدمات کاربردی به دستگاه های اجرایی کشور است.

وی افزود: در آینده نزدیک عملیات واگذاری سامانه پایش محصولات کشاورزی به بخش خصوصی نیز انجام می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 187

به "تعداد ایستگاههای ماهواره ای به 4 ایستگاه می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد ایستگاههای ماهواره ای به 4 ایستگاه می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید