تهدیدات با بهبود تکنولوژی در حال تغییر است

به گزارش تور انگلیس، مدیر کل پدافند غیر عامل استان هرمزگان مطرح کرد که تهدیدات همواره با بهبود تکنولوژی در حال تغییر است؛ بنابراین نخبگان دانشگاهی باید به این نکته به عنوان عاملی مهم در تهدید جامعه توجه شود.

تهدیدات با بهبود تکنولوژی در حال تغییر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران از بندرعباس، محسن زینلی تختی به عنوان مهمان ویژه در جلسه هیئت اندیشه ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تشریح برنامه های عملیاتی اداره کل پدافند غیر عامل استان هرمزگان گفت: شناسایی، خبرنگارانلیز و رصد تهدیدات، تهیه و ارائه راهکار مناسب، مصون سازی، کاهش آسیب پذیری و افزایش پایداری ملی از برنامه های علمی و عملی این اداره کل در مواجهه با تهدیدات است.

این مسئول یادآور شد: تهدیدات همواره با بهبود تکنولوژی در حال تغییر است که باید به این نکته به عنوان مهم ترین عامل از طرف نخبگان دانشگاهی توجه شود؛ زیرا نخست باید نوع تهدید را بشناسیم و سپس برای پیشگیری، کاهش آسیب آن و حفظ دارایی ها و داشته هایمان گام برداریم.

وی با توجه به تغییر فرایند این تهدیدات در طول حیات بشری افزود: با پیشرفت بشریت و ظهور انقلاب های صنعتی و شتاب تکنولوژی همانگونه نیز تهدیدات که با ابزارآلات ابتدایی مانند سنگ، چوب و... غیره اتفاق می افتاد جای خود را به سلاح های گرم، بمب های میکروبی و امروز نیز به جنگ های هیبریدی داده که با ادبیات شناختی و بر اساس تکنولوژی روز طراحی شده است.

زینلی تختی یادآور شد: امروز رویکرد جنگ های هیبریدی به تهدیدات جنگ های شناختی مبدل شده است که برای مثال حمله به عقاید شخصی و مذهبی، تخریب و رو در رو کردن قومیت ها، تقابل خرده فرهنگ ها با یکدیگر و ... ابعاد گسترده ای دارد که از ظرافت ها و پیچیدگی خاصی نیز برخوردار است.

رویکرد رسانه های غربی ناامیدکردن مردم از مسئولان است

این مقام مسئول جنگ رسانه ای با تولید اخبار کذب را از دیگر روینمودهای دشمنان برای ناامیدی، ناکارآمدی مسئولان، فضای رعب و وحشت و... در ایجاد این فضای فرصت طلبانه بسیار محتمل دانست و گفت: برای مثال شبکه تلویزیونی B.B.C در این مدت بیشتر اخبار تولیدی خود را در حوزه شیوع کووید - 19 به ایران اختصاص داده تا ناکارآمدی مسئولان را در کشور به ببیندگان القا کند در حالی که این ویروس تمام جهان را درنوردیده و خسارات و تلفات آن در سایر کشورها و حتی کشورهای توسعه یافته اروپایی و آمریکایی بیشتر از ایران است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان هرمزگان با توجه به اینکه رفتار هوشمندانه ویروس کرونا، موضوع بیوتروریست بودن آن را تقویت می کند، افزود: هنوز تردیدهایی درباره اینکه این ویروس منشأ بیولوژیکی و آزمایشگاهی دارد، وجود دارد؛ اما حدس و رفتار عجیب و غریب این ویروس آزمایشگاهی بودن آن را روز به روز بیشتر تقویت می کند.

زینلی تختی گفت: در خطر جنگ های نرم در مقایسه با جنگ سرد و گرم تلفات بسیار فاجعه بارتر و سنگین تر است؛ زیرا در جنگ سرد و گرم ایجاد حس نفرت در طرفین دعوا تقویت می شود و هر مقتول از لشگر جبهه مقابل حذف می شود؛ اما در جنگ های حوزه شناختی، هر مقتول به ظاهر نه درد می کشد و نه ایجاد نفرت در او شعله ور می شود؛ بلکه با تغییر عقاید و اندیشه های خود از جبهه خودی کم شده و به جبهه دشمن اضافه نموده می شود و می تواند هزاران فرد دیگر را مورد هجمه و حمله قرار دهد.

وی یادآور شد: امروز همه باید هوشیار باشیم؛ زیرا نقشه دشمن با وجود رهبری فرزانه برای ما رو شده و نخبگان وظیفه دارند به عنوان برجستگان این جامعه آگاهی مردم را از اهداف دشمنان بالا ببرند تا مردم راه مقابله و حفظ ارزش های خود را بهتر و بیشتر بشناسند.

4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 354

به "تهدیدات با بهبود تکنولوژی در حال تغییر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدیدات با بهبود تکنولوژی در حال تغییر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید