جذب بیش از 98 هزار پزشک و پیراپزشکی در منطقه ها مختلف شیوع کرونا

به گزارش تور انگلیس، رئیس اداره طرح وزارت بهداشت گفت: بیش از 98 هزار پزشک و پیراپزشکی در منطقه ها مختلف از شیوع بیماری کرونا جذب شده اند.

جذب بیش از 98 هزار پزشک و پیراپزشکی در منطقه ها مختلف شیوع کرونا

امید فتحی زاده رئیس اداره طرح وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی خبرنگاران، با اشاره نبود کمبود پزشک در کشور اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به امروز کادر سلامت به منطقه ها مختلف به ویژه نقاط کم برخوردار و محروم کشور اعزام شده است و نیروهای کافی در اینگونه منطقه ها توزیع شده اند.

او ادامه داد: از شیوع بیماری کرونا تا به امروز تعداد دو هزار و 126 داروساز و دو هزار و 160 دندان پزشک به منطقه ها مختلف کم برخوردار و محروم کشور اعزام شده است و 7 هزارو 361 متخصص علوم آزمایشگاهی نیز به نقاط مختلف ایران توزیع شده است.

رئیس اداره طرح وزارت بهداشت بیان نمود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به امروز دو هزار و 865 روان شناس بالینی و 38 هزار و 458 پرستار همچنین 24 پرستار سالمند به منطقه ها کم برخوردار کشور توزیع شده است.

فتحی زاده گفت: از اسفند سال 97 تا به امروز 8 هزار و 44 کارشناس ماما و 4 هزار و 960 کارشناس بیهوشی به منطقه ها مختلف ایران اعزام و توزیع شده است.

او افزود: به طور کلی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به امروز 8 هزار و 397 پزشک و پیراپزشکی در قالب نیروهای مشمول قانون خدمت جذب و توزیع در سراسر کشور شده اند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1213

به "جذب بیش از 98 هزار پزشک و پیراپزشکی در منطقه ها مختلف شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب بیش از 98 هزار پزشک و پیراپزشکی در منطقه ها مختلف شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید