جزییات تشکیل کمیته تخصصی مزد ذیل شورای عالی کار

به گزارش تور انگلیس، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: در جلسه امشب شورای عالی کار کمیته تخصصی مزد ذیل شورای عالی کار تشکیل شد.

جزییات تشکیل کمیته تخصصی مزد ذیل شورای عالی کار

اصغر آهنی ها در گفت وگو با فارس در خصوص جلسه امروز شورای عالی کار گفت: امروز سومین جلسه شورای عالی کار در دوره وزیر نو با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت و خود وزیر تعاون تشکیل شد.

وی اضافه نمود: جلسات به صورت منظم ماهانه برگزار می گردد و مسیر خودش را طی می نماید. در جلسه امشب کمیته تخصصی مزد مشخص شد که در این کمیته سه نماینده از کارگران، سه نماینده کارفرما و نمایندگانی از دولت حضور پیدا می نمایند.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: در جلسه کمیته تخصصی مزد گزارش هایی از دستگاه های دولتی مانند وزارت اقتصاد و مرکز آمار و مرکز پژوهش های وزارت کار ارائه می گردد. در این جلسات بعلاوه در خصوص مزد منطقه ای مباحثی مطرح می گردد.

آهنی ها عنوان نمود: گزارش های مالی و بعلاوه مؤسسه کار و پژوهش تأمین اجتماعی در خصوص مزد منطقه ای مطرح شد که البته هنوز این گزارش کامل نشده است اما کارهای خوبی اجرا شده است.

وی بعلاوه با تأکید براینکه در کمیته تخصصی مزد هم سه جانبه گرایی شرکای اجتماعی کارگر، کارفرما و دولت حضور دارند، گفت: جلسات کمیته مزد بستگی به نیازهای شورای عالی کار دارد. در کمیته مزد معمولاً سبد معیشت خانوار میانگین کارگری آنالیز می گردد. اولین جلسه کمیته مزد در هفته آینده برگزار خواهد شد.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در خصوص مشخص سبد معیشت خانوار کارگر گفت: این سبد براساس اطلاعاتی که دولت، وزارت اقتصاد و مرکز آمار ایران از تورم و هزینه ها می دهد تشکیل می گردد و معمولاً براساس اطلاعات انتها بهمن ماه مشخص می گردد. اما گزارش های دیگری هم در این کمیته مورد آنالیز قرار می گیرد.

آهنی ها با بیان اینکه جلسات شورای عالی کار هر ماه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می گردد، عنوان نمود: در جلسه امشب هم علاوه بر نمایندگان کارگری و کارفرمایی وزیر کار هم حضور داشت و کوشش ما بر این است که در موقع مناسب در خصوص حداقل دستمزد کارگران در سال آینده و قبل از انتها سال تصمیم گیری کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: tour-england.ir شناسه مطلب: 1547

به "جزییات تشکیل کمیته تخصصی مزد ذیل شورای عالی کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات تشکیل کمیته تخصصی مزد ذیل شورای عالی کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید